حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
باید‌ها و نبایدهای تغذیه‌ای در ماه رمضان/ راهکار کاهش مشکلات گوارشی
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 0:49
  • شناسه : 6980
    بازدید 8
    1

    منصور رضایی با اشاره به راهکار رفع مشکلات گوارشی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بحث یبوست است زیرا در این زمان، معمولاً تحرک افراد و مصرف برخی از فیبرها و مایعات کاهش می‌یابد. وی ادامه داد: در نتیجه […]

    پ
    پ

    منصور رضایی با اشاره به راهکار رفع مشکلات گوارشی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بحث یبوست است زیرا در این زمان، معمولاً تحرک افراد و مصرف برخی از فیبرها و مایعات کاهش می‌یابد.

    وی ادامه داد: در نتیجه کاهش تحرک بدنی، مصرف فیبرها و مایعات در روزهای ماه ضیافت الهی در افراد تاثیر بسیاری در بروز و شیوع یبوست دارد.

    این متخصص تغذیه در شبکه رادیویی سلامت به روزه داران توصیه کرد: افراد اگر می خواهند مشکل گوارشی کمتری داشته باشند و از یبوست کمتر رنج ببرند تا حد امکان سعی کنند مدیریت آب را در طول روز داشته باشند و مصرف منابع آبی را که همراه با فیبرها باشند به ویژه میوه و سبزی افزایش دهند و در مقابل، از مصرف چای اجتناب کنند.

    وی ادامه داد: چای به عنوان یک ماده قابض است و احتمال یبوست را افزایش می دهد مصرف آن بهتر است کاهش یافته  مایعات دیگری جایگزین آن شود.

    رضایی در پایان اظهار داشت: روزه داران، همچنین سعی کنند در بین وعده های افطار تا شام و یا تا قبل از سحر، تحرک فیزیکی خود را داشته باشند، زیرا افزایش تحرک و مصرف مایعات به افزایش حرکت دستگاه گوارش کمک و یبوست را تا حدودی درمان می کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.