حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
آنچه در ماه مبارک رمضان از رادیو قرآن شنیدید
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 6:06
  • شناسه : 6411
    بازدید 6
    1

    برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان با مخاطب قرار دادن نوجوانان دنبال شد. به گزارش ایکنا شبکه رادیویی قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی را در قالب برنامه‌های آموزشی، مسابقه، پوشش محافل و نمایشگاه قرآن و… دنبال کرد. توجه ویژه به مخاطب نوجوان در قالب دو برنامه زنده نیمروزی «قرآن و زندگی» […]

    پ
    پ

    برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان با مخاطب قرار دادن نوجوانان دنبال شد.
    به گزارش ایکنا شبکه رادیویی قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی را در قالب برنامه‌های آموزشی، مسابقه، پوشش محافل و نمایشگاه قرآن و… دنبال کرد.
    توجه ویژه به مخاطب نوجوان در قالب دو برنامه زنده نیمروزی «قرآن و زندگی» و برنامه عصرگاهی «قرآن، کتاب زندگی»، پوشش زنده و تولیدی برنامه‌های قرآنی مساجد و فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و پوشش کرسی‌های تلاوت اذانگاهی مصلای امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان بود.
    همچنین، شبکه رادیویی قرآن همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در چهار بخش، تلاوت ترتیل یک جزء از قرآن را به صورت روزانه ارائه می‌کرد که در مجموع ۱۵۰ برنامه به مدت ۹ هزار دقیقه پخش شد.
    پخش تلاوت ترتیل از سایر شبکه‌های رادیویی از دیگر برنامه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان بود که روزانه از ۹ شبکه رادیویی پخش می‌شد و به غیر از رادیو قرآن و رادیو تلاوت به تعداد  ۲۷۰ برنامه و در مجموع به مدت ۱۶ هزار و دویست دقیقه پخش شد.
    همچنین با توجه به محوریت قرار گرفتن رادیو قرآن در فرآیند پخش ترتیل قرآن در شبکه‌های معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، ترتیل قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در ۱۱ شبکه رادیویی در طول شبانه‌روز با زمان‌بندی مشخص پخش شد و رادیو تهران نیز روزانه چهار حزب از قرآن را در چهار بخش به صورت ترتیل پخش می‌کرد.
    بنابراین گزارش، در حوزه آموزش نیز ۱۲۲ برنامه به مدت چهار هزار و ۵۹۰ دقیقه برنامه در حوزه تجوید، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، حفظ و مفاهیم ۳۰ جزء قرآن و… پخش شد و در حوزه معارف، تفسیر و علوم قرآنی نیز در مجموع ۱۸۸ برنامه به مدت هشت هزار و ۴۵۵ دقیقه پخش شد.
    پوشش زنده فعالیت‌ها و رویدادهای قرآنی ماه مبارک رمضان از دیگر اتفاقاتی بود که در ماه مبارک رمضان دنبال شد که دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب در طلیعه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه بین‌المللی قرآن، محافل قرآنی شب‌های نورانی مصلی و کرسی‌های تلاوت(۸۴ کرسی تلاوت) از جمله این برنامه‌ها بودند.
    در بخش ادعیه و زیارات نیز زیارت حضرت رسول(ص)، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحر، دعای عهد، دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، اسماء الحسنی، دعای ربنا، زیارت امین‌الله، دعای کمیل و… از رادیو قرآن پخش شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.