حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چای پررنگ, قهوه و نسکافه در وعده افطار موجب بروز تشنگی افراد می‌شود
  • ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 4:24
  • شناسه : 5736
    بازدید 10
    2

     یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: یادتان باشد, در ماه رمضان در وعده سحر و افطار از چای پررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی افراد را چندین برابر افزایش می‌دهد. به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, مجتبایی در برنامه «سرتان سلامت» نکاتی مفید در ماه رمضان […]

    پ
    پ

     یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: یادتان باشد, در ماه رمضان در وعده سحر و افطار از چای پررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی افراد را چندین برابر افزایش می‌دهد.

    به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, مجتبایی در برنامه «سرتان سلامت» نکاتی مفید در ماه رمضان و تدابیر تغذیه‌ای در سحر و افطار, اظهار داشت: برای جلوگیری از کم‌خونی و همچنین تأمین انرژی روزانه, مخصوصاً اگر افراد تمایل به نوشیدن شیر هم داشته باشند, توصیه می‌کنم افطارتان را با یک لیوان شیر گرم و شیره انگور باز کنید.

    به‌گفته وی بعد از ۱۷ ساعت روزه‌داری به‌خصوص در هوای گرم تابستان بدن کاملاً گرم شده و معده و کبد دچار غلبه گرمی شده بنابراین اگر با آب سرد بخواهیم روزه‌مان را افطار کنیم می‌تواند برای معده و کبد و کل بدنمان مضر باشد و باعث ایجاد بیماری‌های بعدی شود.

    این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: یادتان باشد در هر وعده غذایی فقط از یک نوع غذا استفاده کنید. همراه غذا هم چاشنی‌هایی مثل ماست، ترشیجات و سالاد استفاده نکنید.

    مجتبایی ادامه داد: خوردن مخلفات با غذا هضم را دچار اختلال می‌کند, اگر افراد خیلی دوست دارند, غذا را همراه با چاشنی یا دسر استفاده کنند فقط و فقط مجاز به استفاده از زیتون و سبزی خوردن با غذا هستند.

    وی عنوان کرد: یادتان باشد, در ماه رمضان در وعده سحر و افطار از چای پررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی افراد را چندین برابر افزایش می‌دهد.

    این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: اگر افراد خیلی به خوردن چای عادت دارند, بهتر است از چای کم‌رنگ و ترجیحاً از چای‌های ایرانی اصیل بدون عطر و بدون اسانس استفاده کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.