حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
راهکار جالب اندونزی برای تشویق به تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 13:43
  • شناسه : 5537
    بازدید 8
    2

    القدس العربی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بنرهایی در پمپ بنزین های جاکارتا پاریتخت اندونزی نصب شده که روی آنها نوشته شده است: کسانی که در ماه مبارک رمضان قرآن بخوانند، بنزین مجانی دریافت می کنند. به گزارش شفقنا، شرکت نفت و گاز «برتامینای» اندونزی که مجری این اقدام درجاکارتا می باشد، امیدوار است […]

    پ
    پ

    القدس العربی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بنرهایی در پمپ بنزین های جاکارتا پاریتخت اندونزی نصب شده که روی آنها نوشته شده است: کسانی که در ماه مبارک رمضان قرآن بخوانند، بنزین مجانی دریافت می کنند.

    به گزارش شفقنا، شرکت نفت و گاز «برتامینای» اندونزی که مجری این اقدام درجاکارتا می باشد، امیدوار است تا از این طریق شهروندان را به تلاوت قرآن ترغیب کند.

    «مویتاواکر» از جمله شهروندان اندونزی است که از این طرح که در پنج ایستگاه سوخت جاکارتا نصب شده است، استقبال کرده و امیدوار است که با پایان ماه مبارک رمضان، قرآن را ختم کند.

    وی پس از تلاوت حدود نیم ساعتی در پمپ بنزین که دومین روز پیاپی است نسبت به ان اقدام می کند، گفت: همه ما می دانیم که در مقابل یک اقدام پسندیده، پاداش می گیریم با قرائت روزانه قرآن، می توانیم آن را همزمان با پایان ماه مبارک رمضان ختم کنیم.

    هیچ مسئولی از مسئولان پمپ بنزین در هنگام قرائت قرآن، بر تلاوت رانندگان نظارت نمی کنند و مبتنی بر اعتماد و صداقت است.

    شرکت نفت و گاز برتامینا به عنوان مجری این طرح، می گوید که این اقدام راهکاری برای تقویت جنبه دینی در پرجمعیت ترین کشور مسلمان در جهان است.

    عارف بودیمان مدیر پمپ بنزین «هاریونو» وابسته به شرکت برتامینا در این باره گفت: دوست داریم اینگونه از کسانی که قرآن می خوانند، تقدیر کنیم. در ازای هر جزء از قرآن، دو لیتر بنزین اهدا می کنیم و این اقدام هرگز به هدف دستیابی به سود نیست.

    این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

    مسلمانان ۹۰ درصد جمعیت اندونزی را تشکیل می دهند و تعداد انها به حدود ۲۵۰ میلیون نفر می رسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.