حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه‎داری نانوا در کنار ۶ روزه‎خوار و ماجرای جوان مسیحی
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 10:53
  • شناسه : 5494
    بازدید 10
    1

    ماه مبارک رمضان جلوه‎های زیبا و با عظمتی دارد که مومنین خدا بسیاری از آن را درک می‎کنند و با همین زیبایی‎ها و با قدرت بسیار روزه خود را می‎گیرند. در ادامه خاطراتی که خبرگزاری ایکنا از شخصیت‎های دینی و قرآنی در ماه مبارک رمضان می‎گیرد، این بار به سراغ غلامرضا سازگار، پیرغلام و شاعر […]

    پ
    پ

    ماه مبارک رمضان جلوه‎های زیبا و با عظمتی دارد که مومنین خدا بسیاری از آن را درک می‎کنند و با همین زیبایی‎ها و با قدرت بسیار روزه خود را می‎گیرند. در ادامه خاطراتی که خبرگزاری ایکنا از شخصیت‎های دینی و قرآنی در ماه مبارک رمضان می‎گیرد، این بار به سراغ غلامرضا سازگار، پیرغلام و شاعر اهل بیت(ع) و همچنین رئیس فعلی خانه مداحان رفتیم و از او خواستیم تا خاطره‎ای را از ماه مبارک رمضان، برایمان تعریف کند که در ادامه با آن همراه خواهید شد.

    از خاطرات جوانی خود درباره ماه مبارک رمضان برای ما بگویید.
    سازگار: بنده قبل از مداحی و در زمان قبل از انقلاب، جوان که بودم کارگری می‎کردم و به عنوان شاطر در نانوایی کار می‎کردم. در آن سالها ماه مبارک رمضان چند سالی در فصل تابستان قرار داشت. تصور کنید در تابستان با آن گرمای تابستان و گرمای شدید تنور، ۶ کارگر در نانوایی کار می‎کردند و من هفتمین نفر از آنها بودم.
    در آن زمان هیچکدام از این ۶ نفر روزه نمی‎گرفتند و من از صبح کنار تنور با آن گرما، منتظر می‎شدم تا ساعت ۹ شب برسد و افطار کنم. به قدری گرما من را اذیت می‎کرد که وصف آن ممکن نیست اما در این حال می‏دیدم که خداوند به من قوت و قدرتی می‎داد که روزه کل ماه را می‎گرفتم.
    این ۶ کارگری که در کنار من بودند همه‎روزه خواری می‏‌کردند و شرایطی به وجود آمده بود که واقعا روزه گرفتن و روزه‎دار بودن را سخت کرده بود. من باید سحر بیدار می‎شدم و به طوری که بقیه بیدار نشوند، آهسته غذای ساده‎ای درست می‎کردم و برای سحری می‎خوردم.
    واقعا در فشار بسیاری بودم، تصور کنید در کنار شش انسان بی‎نماز، روزه خوار و با آن گرمای شدید چه شرایطی ایجاد می‎شود که به سختی اما با قوتی که خدا می‎داد توانستم تمامی روزه‎هایی را که در طول کارکردن در نانوایی بودم را بگیرم. این خاطره از دوران جوانی و شرایط بسیار سخت روزه‌‏داری من بود.

     اگر خاطره دیگری هم در این رابطه دارید بیان کنید.
    سازگار: یک خاطره دیگری هم در رابطه با یک جوان دارم. خاطرم هست جوانی را دیدم که در ماه مبارک رمضان روزه‎خواری می‎کرد، کنار جوان رفتم و به او گفتم پسر عزیزم روزه‎خواری نکن و اگر هم روزه خود را می‎خوری در  بین جامعه این کار را نکن، بعد دیدم جوان سیگارش را خاموش کرد و گفت من از شما معذرت می‏خواهم.
    بعد از عذرخواهی گفت دین من اسلام نیست و مسیحی هستم اما به اسلام احترام می‌گذارم. و چقدر رفتار زیبا و قابل ارزشی انجام داد. با اینکه مسیحی بود، بدون ناراحتی سیگارش را خاموش کرد و رفتارش را بخاطر احترام به اسلام و ماه مبارک رمضان تغییر داد.
    وی در ادامه از جایگاه ماه مبارک رمضان گفت و افزود: این ماهی است که پیامبر خدا(ص) در آن فرمودند: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَهِ وَ الرَّحْمَهِ وَ الْمَغْفِرَهِ»، یعنی شما به ماه رمضان وارد نمی‎شوید و این ماه مبارک رمضان است که کنار شما می‎آید و این مثل مادری است که بچه خود را موقع نوازش و غذا دادن بقل می‎گیرید، ماه رمضان هم شما را بقل می‎گیرد، استقبالتان می‎کند و قبولتان می‎کند و این عنایت پروردگار است که خوابش عبادت و نفس کشیدنش تسبیح است.
    برای همه روزه‎داران و همه مسلمانان در این ماه عزیز از خداوند عزیز طلب مغفرت می‎کنم و از او می‎خواهم برای تمامی رزمندگان و مدافعان حرم حضرت زینب(س)، پیروزی خوب و بزرگی را در ماه مبارک رمضان عنایت بفرماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.