حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پلیس فتا هشدار داد؛ مراقب تروجان‌ها باشید
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 8:25
  • شناسه : 5373
    بازدید 8
    1

    رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به افزایش سایت های فعال در حوزه ارائه ادعیه، نواهای رمضان، اپلیکیشن های مذهبی و … در ماه مبارک رمضان، از هموطنان خواست مراقب ‘تروجانها’ باشند. ایرنا نوشت، تروجان، برنامه مخربی است که به صورت یک نرم افزار جالب به نظر می‌رسد. بر عکس […]

    پ
    پ

    رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به افزایش سایت های فعال در حوزه ارائه ادعیه، نواهای رمضان، اپلیکیشن های مذهبی و … در ماه مبارک رمضان، از هموطنان خواست مراقب ‘تروجانها’ باشند.
    ایرنا نوشت، تروجان، برنامه مخربی است که به صورت یک نرم افزار جالب به نظر می‌رسد. بر عکس ویروس‌ها، تروجان‌ها تکثیر نمی شوند اما به‌‌ اندازه ویروس ها مخرب هستند.
    یکی از انواع تروجان‌ها، برنامه‌ای است که ادعا می‌کند، کامپیو‌تر شما را از شر ویروس‌ها نجات می‌دهد اما در حقیقت ویروس‌ها را با سیستم شما آشنا و به آنها معرفی می‌کنند.
    واژه تروجان برگرفته از افسانه یونانی جنگ تروجان است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش ضمن تبریک ماه رمضان در تشریح این خبر گفت: متاسفانه برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت های مختلف و به خصوص مناسبت های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان می باشند.
    وی گفت: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل ها و ادعیه های مذهبی برای دانلود می باشد که گاهاً برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال عملی کردن اهداف طراح است .
    این مقام مسئول افزود: بنابراین هموطنان عزیز باید نسبت به دریافت فایل ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این گونه نرم افزارها از دادن مجوز دسترسی های مشکوک خودداری کنند.
    وی افزود: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک ها، تماس های تلفنی و…) را به نرم افزار بدهد. با کمی دقت می توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم افزار ندارد. لذا از نصب این گونه نرم افزارها خودداری شود.
    سرهنگ آذردرخش افزود: برخی دیگر از این سایت ها اقدام به دریافت وجه در قبال ارائه خدمات می کنند. خدماتی که یا ارائه نمی شود و یا با هدف کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز صورت می گیرد.
    رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: کاربران در هنگام پرداخت وجوهات مورد نظر مراقب سایت های جعلی فیشینگ باشند. مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند. لذا دقت در آدرس سایت بسیار مهم بوده و دقت داشته باشند تمامی سایت های معتبر و مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPS استفاده می کنند.
    سرهنگ آذردرخش در خاتمه کاربران را به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir راهنمایی کرد و گفت: هموطنان عزیز می توانند درخواست های خود را در بخش سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری مطرح کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.