حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
غذاهای محبوب تهرانی‎ها در ایام رمضان
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 3:20
  • شناسه : 4931
    بازدید 10
    1

    بسیاری از فروشندگان و اغذیه‌فروشی‌ها در ماه مبارک رمضان تغییر شغل می‌دهند و به پخت غذاهایی نظیر سوپ جو، سوپ شیر، آش شله‌قلمکار، آش رشته و حلیم می‌پردازند. به گزارش مهر،ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی از راه رسید و بازار برپایی سفره‌های افطاری و سحری رونق دوباره‌ای یافت. پزشکان و متخصصان تغذیه نیز همواره […]

    پ
    پ

    بسیاری از فروشندگان و اغذیه‌فروشی‌ها در ماه مبارک رمضان تغییر شغل می‌دهند و به پخت غذاهایی نظیر سوپ جو، سوپ شیر، آش شله‌قلمکار، آش رشته و حلیم می‌پردازند.
    به گزارش مهر،ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی از راه رسید و بازار برپایی سفره‌های افطاری و سحری رونق دوباره‌ای یافت.

    پزشکان و متخصصان تغذیه نیز همواره بر مصرف درست غذاها و خوراکی ها در ماه مبارک رمضان تأکید دارند و از مردم می خواهند که طوری برنامه ریزی کنند تا همه مواد مورد نیاز بدن با خوردن غذاهای سحری و افطاری تأمین شود.

    چه بسیار افرادی بوده اند که به دلیل عدم رعایت اصول تغذیه ای در ماه مبارک رمضان دچار مشکل شده اند و برخی نیز با دقت در این زمینه توانسته اند علاوه بر موفقیت دراستفاده از فیوضات روزه داری در ماه مبارک رمضان، ازبرکات روزه داری برای بدن انسان نیز استفاده کنند.

    مردم استان تهران در حالی خود را آماده یک ماه روزه‌داری و استفاده از فیوضات الهی در ماه مبارک رمضان می‌کنند که بازار فروش غذاهای گرم در این ماه، در استان تهران داغ است.

    کسبه ای که در ماه مبارک رمضان تغییر شغل می‌دهند

    بسیاری از فروشندگان و اغذیه‌فروشی‌ها در ماه مبارک رمضان تغییر شغل می‌دهند و به پخت غذاهایی نظیر سوپ جو، سوپ شیر، آش شله‌قلمکار، آش رشته و حلیم می‌پردازند.

    فروش کسبه‌ای که اقدام به عرضه غذاهای ویژه افطار در ماه مبارک رمضان می‌کنند نیز داغ است و مردم استان تهران نیز استقبال ویژه‌ای از این غذاها می‌کنند.

    غذاهایی که در ماه مبارک رمضان پرطرفدار می‌شوند

    برخی کسبه در استان تهران با نصب بنر، نرخ‌ها و انواع غذاهای عرضه‌شده در ماه مبارک رمضان را به شهروندان اعلام کرده‌اند و تلاش دارند تا با افزایش کیفیت غذاهای خود، مشتریان بیشتری را جذب کنند.

    قسمت عمده‌ای از شهرستان‌های استان تهران مهاجرین مختلف از قومیت‌هایی نظیر ترک، لر، ترکمن، بلوچ، کرد و غیره تشکیل داده‌اند و به همین خاطر  سفره های سحر و افطار مردم استان تهران سرشار از غذاهای محلی قومیت های گوناگون است.

    در این میان برخی از غذاها و خوراکی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان دارای طرفداران بی‌شماری در استان تهران است و می‌توان این نوع غذاها را در سفره‌های بسیاری از خانواده‌های تهرانی دید.

    میهمانی‌های رنگین در ایام ماه مبارک رمضان در استان تهران

    اگرچه نمی‌توان رسم قطعی برای وعده‌های سحر و افطار مردم استان تهران عنوان کرد اما بسیاری از مردم استان تهران رسم دارند که در وعده سحری غذاهای برنجی مصرف کنند و سبزی و میوه‌جات نیز در کنار سفره سحری مردم این استان یافت می‌شود.

    از طرف دیگر مردم استان تهران در وعده افطاری به خوردن غذاهای سبک نظیر سوپ و آش و نان و پنیر و سبزی بسنده می‌کنند.

    البته برخی از مردم استان تهران نیز وعده افطار و شام را از یکدیگر تفکیک کرده و همزمان با اذان مغرب با خوردن نان و پنیر و سبزی و خرما روزه خود را باز می‌کنند و دو تا سه ساعت بعد نیز سفره شام را در منازل خود می‌گسترانند.

    پخت نان کسمه در برخی از مناطق استان تهران

    در این میان مردم استان تهران به برگزاری میهمانی در ایام ماه مبارک رمضان بسیار مقید هستند و به همین خاطر می‌کوشند تا بهترین پذیرایی را از میهمانان خود کنند.

    معمولاً در میهمانی مردم استان تهران علاوه بر آش و سوپ و نان و پنیر و سبزی، یک یا دو نوع غذای پلویی نیز دیده می‌شود و این امر زمینه‌ساز پهن شدن سفره‌های رنگین در این استان می‌شود.

    پخت نان کسمه نیز در برخی از مناطق استان تهران در ایام ماه مبارک رمضان رونق دوچندانی پیدا می‌کند و در این راستا شهرستان‌های نظیر ورامین شاهد حضور این نان خوشمزه و خوش عطر بر سر سفره افطار ورامینی‌ها است.

    پخت آش و حلیم توسط قدیمی‌های تهرانی

    بازار نان پزان نیز در ایام ماه مبارک رمضان داغ است و بسیاری از شهروندان در این ایام می‌کوشند تا از نان‌های مختلف در سفره‌های خود استفاده کنند.

    بسیاری از خانواده‌های تهرانی نیز ترجیح می‌دهند تا آش، سوپ و حلیم سفره افطار خود را به‌جای خرید از کسبه و مغازه‌داران متفرقه، خود تهیه کنند و به همین خاطر آستین همت را بالا زده و غذاهای مطبوعی را آماده می‌سازند.

    شله زرد و حلوا پای ثابت سفره های افطار مردم استان تهران

    برخی خانواده‌های تهرانی رسم دارند که غذاهای ویژه ماه مبارک رمضان را به همراه سایر اعضای خانواده و فامیل طبخ کنند که این امر جذابیت طبخ این غذاها را دوچندان می کند.

    یکی دیگر از غذاهایی که در ایام ماه مبارک رمضان، طرفداران بسیاری در استان تهران دارد، شله زرد و حلواست که بسیاری از این دو نوع غذا به عنوان پیش غذا استفاده می کنند که جلوه دوچندانی به سفره های افطاری می دهد.

    در بسیاری از میهمانی های ماه مبارک رمضان می توان رد پای شعله زرد و حلوا را در سفره های افطاری دید، غذاهایی که جنبه تغذیه ای دارند و باعث تقویت بدن می شوند.

    به هر ترتیب ماه مبارک رمضان نیز فرا رسید و بار دیگر سفره های سحری وافطاری و برگزاری میهمانی های مختلف در میان مردم استان تهران رونق گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.