حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 145×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰ پاسخگویی به سئوالات شرعی شبانه روزی شد
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 2:57
  • شناسه : 4915
    بازدید 38
    3

    رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری ۶۰۰ حلقه معرفتی و فعالیت شبانه روزی سامانه ۳۲۰۲۰ پاسخگویی به سئوالات شرعی خبر داد. مهدی لسانی با اعلام این خبر گفت‌:‌ در ایام ماه مبارک رمضان خدمات پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) با حضور بیش از ۲۵۰ نفر […]

    پ
    پ

    رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری ۶۰۰ حلقه معرفتی و فعالیت شبانه روزی سامانه ۳۲۰۲۰ پاسخگویی به سئوالات شرعی خبر داد.
    مهدی لسانی با اعلام این خبر گفت‌:‌ در ایام ماه مبارک رمضان خدمات پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از روحانیون، در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.

    وی اظهار کرد:‌ افزون بر دفاتر پاسخگویی و سامانه ۳۲۰۲۰،‌ زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) می توانند در ایام ماه مبارک رمضان، سئوالات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ ارسال کنند تا در سریع ترین زمان به این سوال ها پاسخ داده شود.

    رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به این که در ایام ماه مبارک رمضان تعداد تماس های تلفنی به سامانه ۳۲۰۲۰ به حدود ۹ هزار تماس می رسد، اعلام کرد: با توجه به تراکم تماس ها در سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰ از همه عزیزان خواهشمندیم  نام مرجع و سئوال خود را به صورت واضح بیان کنند و تعبیر خواب و استخاره در این سامانه صورت نمی گیرد.

    لسانی افزود: دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارد و در صحن آزادی، رواق های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص خواهران مستقر است.

    برگزاری ۶۰۰ حلقه معرفتی

    وی همچنین از برگزاری ۶۰۰ حلقه معرفت رضوی، در ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: ‌حلقه های معارف رضوی در مرکز پاسخگویی، رواق‌های مبارکه دارالحجه(عج)، دارالاجابه و رواق امام خمینی(ره) و صحن های جامع رضوی و جمهوری اسلامی ویژه برادران و خواهران برگزار می شود.

    لسانی ادامه داد: با توجه به اینکه زائران به صورت شبانه روزی به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، ویژه برنامه‌های حلقه های معرفت نیز از ساعت ۵ صبح تا ۲ بامداد برگزار می‌شود و این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

    رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی اضافه کرد:‌ به طور میانگین روزانه بیش از ۲۰ حلقه معرفت ویژه زائران برگزار می شود که تعدادی از آن ها مختص به خواهران است.

    وی خاطرنشان کرد: گفتگوی صمیمی و چهره به چهره مخاطب با اساتید حلقه‌های معرفت و طرح موضوعات کاربردی و مشارکت زائران در مباحث مطرح شده، فضای مناسبی را برای پرسش و پاسخ به وجود می آورد که این عمل باعث می شود ذهن مخاطب کاملا درگیر موضوع شده و با سایرین به بحث و تبادل نظر بپردازد.

    لسانی اظهار کرد: اداره پاسخگویی به سئوالات دینی چندین سال است که با تشکیل جلسات پرسش و پاسخ با عنوان حلقه های معرفت، به منظور پاسخگویی به شبهات و پرسش های زائران در مورد سیره ائمه اطهار(ع) و نیز عمق بخشی بر ابعاد معرفتی دین در میان زائران آستان قدس رضوی، جلسات مختلف پرسش و پاسخ با محوریت احکام، عقاید، مسائل تربیتی، سیره ائمه اطهار(ع)، حرم شناسی و … را در ایام و مناسبت های مختلف برگزار کرده است.

    وی خاطرنشان کرد:‌ محور اصلی موضوعات حلقه های معرفت در ایام ماه مبارک رمضان سیره اخلاقی و رفتاری و تاریخ زندگانی امام رضا(ع)، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند، رفتار فردی و اجتماعی در خانواده، احکام روزه و آداب زیارت و … است که با حضور شخصیت های برجسته دینی، حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.