حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پای صحبت تازه مسلمان ها در «عقیق»
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 6:33
  • شناسه : 4758
    بازدید 8
    1

     شبکه پنج سیما همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای روزه داران ضیافت الهی تدارک دیده است. برنامه‌های جشن رمضان، سریال پرده نشین، گفتگوی شبانه عقیق، شهر عزیز، جشنواره فیلم‌های منتخب سینمایی، سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، جزء خوانی قرآن کریم، به‌عنوان ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه پنج معرفی شدند. همچنین برخی […]

    پ
    پ

     شبکه پنج سیما همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای روزه داران ضیافت الهی تدارک دیده است.
    برنامه‌های جشن رمضان، سریال پرده نشین، گفتگوی شبانه عقیق، شهر عزیز، جشنواره فیلم‌های منتخب سینمایی، سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، جزء خوانی قرآن کریم، به‌عنوان ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه پنج معرفی شدند. همچنین برخی از برنامه‌های روزانه شبکه نیز همچون به خانه برمی گردیم، رنگین کمان، روزآمد و تانیایش نیز رنگ و بوی رمضانی به خود می‌گیرد.

    «جشن رمضان» با محوریت توانمندسازی  و اشتغال
    نوزدهمین «جشن رمضان» امسال هرشب از حدود  ساعت ۲۱:۴۵ به‌صورت زنده از شبکه پنج سیما به مهمانی چشمان مخاطبان می‌رود. این برنامه علاوه بر وجوه یک جشن شاد تلویزیونی امسال به موضوع توانمند سازی و اشتغال می‌پردازد. جشن رمضان امسال در باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

    شهر عزیز، سفره پرشکوه افطاری رضوی
    این برنامه با اجرای سیدکاظم احمد زاده هر شب ساعت ۱۹ از مشهد مقدس به‌طور زنده دلهای مخاطبان شبکه پنج را زائر حرم رضوی می‌کند و گوشه‌هایی از سفره پر شکوه افطار در حرم رضوی را برای مناسک سازی سفره‌های ساده افطاری به تصویر می‌کشد.

    شرح مشتاقی، سخنرانی آقایان رفیعی و پناهیان
    عنوان برنامه سخنرانی مذهبی امسال شبکه پنج سیماست که با رویکرد محبت و مسیر سلوک به مدت ۳۰ دقیقه بر روی آنتن می‌رود. این برنامه به پوشش سلسله سخنرانی‌های حجت الاسلام پناهیان در مسجد امام صادق (ع)  می‌پردازد که هر روز ساعت ۱۰ پخش و تکرار آن ۳ بامداد است. همچنین سخنرانی حجت الاسلام رفیعی نیز هر روز قبل از افطار از حدود ساعت ۲۰ شب روی آنتن می‌رود.

    تلاوت قرآن در ماه صیام
    «انس با قرآن» عنوان یکی از برنامه‌های معارفی شبکه پنج سیماست که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه پخش و تکرار آن ساعت ۲ بامداد است. این برنامه پخش روزانه زنده یک جزء از قرآن کریم به صورت ترتیل با حضور قاریان ممتاز قرآن است که از  حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

    «پرده نشین» سریال میهمان شبکه پنج
    مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» سریال رمضانی شبکه پنج سیماست که در ایام ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۲۳ پخش می‌شود. این سریال به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی تولید شده و داستان آن  درباره زنی به نام هدی  با بازی ویشکا آسایش است که پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید، اما برایش اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد. این سریال به روحانیون و حضور آنها در محله‌ها و در کنار مردم توجه دارد و روی این موضوع متمرکز شده که روحانیون می‌توانند در حل مشکلات مردم به آنها کمک‌کنند. سریال تلویزیونی پرده نشین محصول شبکه یک بوده و در این سریال به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی توجه می‌شود که در گذشته پررنگ بوده و اکنون هم در برخی شهرستان‌ها رایج است، اما مردم در شهرهای بزرگ به دلیل سرعت فناوری از آن فاصله گرفته‌اند.

    روایت مسلمانی در تاک شو «عقیق»
    ویژه برنامه ” عقیق”  یک تاک شوی شبانه است که بعد از افطار مهمان خانه‌ها می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی محمد قنبری در ۳۰ قسمت تولید شده است. برنامه عقیق ترکیبی و مهمان محور است و رویکرد آن در اصل تجربه ناشناخته‌هاست. این برنامه با طراحی دکور جدید و تصویربرداری‌های دیجیتالی به لحاظ بصری فضایی کاملاً معلق را به تصویر می‌کشد که این فضا، خطای دید را ایجاد می‌کند. به طوری که  احساس می‌شود صحنه روی آب قرار دارد. بخش اصلی برنامه یعنی حضور مهمان‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شود، قسمت اول مربوط به داستان زندگی این عزیزان قبل از روی آوردن به اسلام است. بخش بعدی چگونگی آشنایی آنان با اسلام و در نهایت پرداختن به آن برهه از زندگی‌شان که مسلمان شدند را نشان می‌دهد. ساعت پخش این برنامه ۲۱ و تکرار آن در ساعات ۱۰ صبح و ۱۶ بعد از ظهر است.

    سحر با «خلوتگه عارفان»
    آنتن شبکه پنج از ابتدای ماه مبارک رمضان نیز ۲۴ ساعته می‌شود و خلوتگه عارفان عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که هر شب ساعت ۳ بامداد بر روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه این برنامه ترکیبی –با بخش‌های مختلفی همچون سخنرانی، مناجات با خدا، دعای سحر با صدای مرحوم صالحی، موسوی قهار، مناجاتی، صحبت‌های مرحوم آیت الله تهرانی درباره فضلیت ماه مبارک رمضان،  وله های  مناسبتی ماه رمضان و…. تهیه و تولید شده است..

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.