حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3670 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
نخوردن سحری دلیل بروز سردرد در ماه رمضان/ آب یخ نخورید
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 6:13
  • شناسه : 4730
    بازدید 4
    2

    یک متخصص تغذیه گفت: در ماه رمضان تنوع غذایی را در رژیم خود رعایت کنید و تا می‌توانید میوه بخورید و از خوردن غذاهای چرب و آب یخ در این ماه اجتناب کنید. با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم دکتر شهرام خزایی، متخصص تغذیه به تشریح چند نکته درباره تغذیه […]

    پ
    پ

    یک متخصص تغذیه گفت: در ماه رمضان تنوع غذایی را در رژیم خود رعایت کنید و تا می‌توانید میوه بخورید و از خوردن غذاهای چرب و آب یخ در این ماه اجتناب کنید.
    با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم دکتر شهرام خزایی، متخصص تغذیه به تشریح چند نکته درباره تغذیه صحیح در این ماه پرداخت.

    وی افزود: از آنجایی که در ماه مبارک رمضان در سیستم تغذیه بدن تغییراتی صورت می‌گیرد و خیلی‌ها بعد از گرفتن روزه دچار سردردهایی می‌شوند که بسیار هم آزار دهنده است پس باید از یک تغذیه سالم برخوردار باشند تا بتوانید ماه مبارک رمضان را در سلامت کامل پشت سر بگذارید.

    خزایی، تصریح کرد: نخوردن سحری می‌تواند یکی از دلایل مهم سر درد باشد؛ کسانی که دچار سردرد می‌شوند حتما سحری بخورند و سعی کنند در هنگام اذان مغرب با آب ولرم روزه خود را افطار کنند و با فاصله شام بخورند؛ این روش می تواند در بهبود سریع سر درد آنها کمک کند.

    این متخصص تغذیه با بیان این مطلب که کسانی که دچار سردرد می شوند ممکن است که دچار کم خونی باشند، اظهار داشت: بهترین روش برای درمان این نوع سردردها این است که از مخلوط آب جوش، عسل و آبلیمو استفاده کنند و روزی دوبار، یکبار قبل از خواب و یکبار بعد از خوردن سحری استفاده کنند.

    وی ادامه داد: در ماه رمضان مصرف مایعات بسیار دارای اهمیت است چرا که اگر به درستی رعایت نشود ممکن است به کلیه‌ها آسیب وارد شود و توصیه می‌شود فاصله بین افطار تا سحر را آب بنوشید؛ البته به مقدار کافی چرا که همانطور که مقدار کم نوشیدن آب مضر است مقدار زیاد آن هم ضرر دارد.

    خزایی، تصریح کرد: روزه داران سعی کنند از غذاهای فیبر دار و مغزی مانند سبزیجات و حبوبات استفاده کنند که در حینی که احساس سیری دارند ویتامین‌ها و پروتئین‌های بدنشان نیز تامین شود.

    این متخصص تغذیه در پایان گفت: تنوع غذایی را در رژیم خود رعایت کنید و تا می‌توانید میوه بخورید و از خوردن غذاهای پر چرب و آب یخ در این ماه اجتناب کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.