حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
جلوگیری از هنجارشکنی در ماه مبارک رمضان/ تبلیغات قوی تر از سالهای گذشته دنبال شود
  • ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 2:40
  • شناسه : 4192
    بازدید 9
    1

    حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر جلوگیری از تظاهر به روزه خواری و هنجارشکنی در ماه رمضان تاکید کرد. به گزارش شفقنا در قم، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: این سخن به فرزندان آدم اشاره دارد که […]

    پ
    پ

    حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر جلوگیری از تظاهر به روزه خواری و هنجارشکنی در ماه رمضان تاکید کرد.

    به گزارش شفقنا در قم، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: این سخن به فرزندان آدم اشاره دارد که نشانه اول اطاعت خدا و نشانه جهل، معصیت خداست.

    او افزود: احکام دین تابع مصالح و مفاسدی است که به مردم باز می گردد بنابراین اگر مصلحت و مفسده ای است به خود ما بر می گردد پس عقل ایجاب می کند اطاعت کنیم و ثانیا اطاعت خداوند، پاداش دنیوی و اخروی را در پی دارد و مصادیق آن در قرآن کریم فراوان است.

    آیت الله مکارم شیرازی، ترک معصیت را سبب محبوب شدن نزد مردم دانست و گفت: معصیت علاوه بر اینکه ضرر به خود مرتکب می زند، سبب کیفر و منفوریت در جامعه می شود.

    او با اشاره به مسائل روز گفت: ماه مبارک رمضان نزدیک است و این ماه، ماه پاکی و تقوا و آمرزش گناهان و فضل پروردگار است لذا از این ماه باید بتوانیم استفاده کنیم.

    این مرجع تقلید با اشاره به سنت غبارروبی مساجد بیان کرد: همانگونه که انسان ظاهر را غبارروبی می کند باید باطن را هم غبارروبی کند؛ یکی از اعمال مهم شعبان، استغفار از گناهان و توحید است که بر فزونی گفتن آن تاکید بسیار شده است.

    او ماه رمضان را ماه پاکی و طهور دانست که آن را نیازمند مقدماتی دانست و گفت: یکی از مقدمات آن این است که برنامه های تبلیغاتی باید قوی باشد، الان برنامه های شبکه های اجتماعی قوی است و ۹۰ تا ۹۵ درصد برنامه های این شبکه های اجتماعی آلوده است.

    آیت الله مکارم گفت: علاوه بر مساجد، صدا و سیما و سایر رسانه ها باید مقابل این هجمه دشمن بایستند چون هدف آنها از این تهاجم و فاسدکردن جوامع، از بین بردن روحیه مقاومت و ایستادگی است لذا تبلیغات امسال قوی تر از سالهای قبل باشد.

    او مبلغان را به مطالعه کافی در ماه رمضان دعوت کرد و گفت: از تظاهر و هنجارشکنی ماه رمضان جلوگیری شود، مبادا روزه خواری علنی شود، مبادا رستورانها باز باشد که آبروی ماه رمضان زیرسئوال خواهد رفت.

    این مرجع تقلید ماه رمضان را ماه نیکوکاری دانست و افزود: در کنار فریضه روزه باید نیکوکاری هم به کار بیفتد؛ یتیمان، بی سرپرستان، زندانیان مالی و گرفتاران مورد توجه قرار گیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.