حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
انتقاد حجت الاسلام قرائتی از وضعیت خادمان مساجد
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 15:08
  • شناسه : 3855
    بازدید 9
    1

    رییس ستاد اقامه نماز با انتقاد از نبود روحانی در مدارس گفت: بیش از چهار هزار روحانی در ارگانهای مختلف دولتی مشغول خدمت هستند و می توانند افزون بر اقامه نماز در آن ارگان در یکی از مدارس هم نماز بخوانند. به گزارش ایرنا، محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان […]

    پ
    پ

    رییس ستاد اقامه نماز با انتقاد از نبود روحانی در مدارس گفت: بیش از چهار هزار روحانی در ارگانهای مختلف دولتی مشغول خدمت هستند و می توانند افزون بر اقامه نماز در آن ارگان در یکی از مدارس هم نماز بخوانند.

    به گزارش ایرنا، محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: همچنین هر روحانی می تواند یک روستا را زیر پوشش قرار دهد و حداقل شبهای جمعه چراغ مسجد آن روستا را روشن نگه دارد.

    وی کمبود روحانی در مساجد روستاها را یک مشکل مهم توصیف و بیان کرد: بنا به دستور قرآن هجرت برای روحانیون واجب است.

    رییس ستاد اقامه نماز گفت: امام جمعه یکی از استانهای کشور مدعی بود که ۳۰۰ روستا در منطقه وی روحانی ندارد، این در حالی است که ۳۰۰ طلبه در حوزه علمیه قم مشغول تدریس هستند و هجرت نمی کنند.

    وی افزود: هرچند نیاز به روحانیون عالم و دانشمند در کشور داریم اما هر روحانی می تواند به تناوب چند روزی را برای هجرت به یک روستا اختصاص دهد.

    حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: باید حوزه های علمیه تدبیری بیندیشند که طلبه های آن حوزه مناطق پرجمعیتی را که روستاهایش روحانی زیر پوشش قرار دهند.

    وی در ادامه همچنین گفت: گفتن اذان مسوولیت خادم مسجد است اما اکنون خادمین مسجد اکثرا سالمند یا بیمار و کم سواد و بعضا فقیر هستند و توان گفتن اذان را ندارند.

    رییس ستاد اقامه نماز افزود: بنا به فرموده قرآن خادم مسجد باید ویژگی‌های چهار نفر از جمله حضرت ابراهیم، اسماعیل، ذکریا و حضرت مریم را داشته باشد لذا خادمان مساجد باید افراد با مراتب و درجات بالای اجتماعی باشند.

    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید قانونی وضع نماید که همه خادمان سالمند مساجد بازنشسته شوند و افرادی خوش صدا برای گفتن اذان و باسواد برای تدریس قرآن که زندگیشان بطور محترمانه اداره شود به عنوان خادم در مساجد تعیین شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.