حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

چهارشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 145×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تزریق آمپول و سرم درحال روزه اشکالی دارد؟
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 15:47
  • شناسه : 3469
    بازدید 389
    5

    تزریق آمپول و سرم درحال روزه اشکال دارد؟ حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله سبحانی، آیت الله بهجت، آیت الله زنجانی: احتیاط واجب آن است که روزه دار از استعمال آمپولی که بجای غذا به کار می رود خودداری کند، ولی تزریق آمپولی که عضو را بی حس می کند یا به جای دوا استعمال […]

    پ
    پ

    تزریق آمپول و سرم درحال روزه اشکال دارد؟

    حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله سبحانی، آیت الله بهجت، آیت الله زنجانی:
    احتیاط واجب آن است که روزه دار از استعمال آمپولی که بجای غذا به کار می رود خودداری کند، ولی تزریق آمپولی که عضو را بی حس می کند یا به جای دوا استعمال می شود اشکال ندارد.
    مقام معظم رهبری:
    احتیاط واجب آن است که روزه‏دار از آمپول‏هاى مقوّى یا مغذّى و هر آمپولى که در رگ تزریق مى‏شود و نیز انواع سرم‏ها خوددارى کند، لکن آمپول‏هاى دارویى که در عضله تزریق مى‏شود و نیز آمپول‏هایى که براى بی حسّ کردن به کار مى‏رود، مانعى ندارد.
    آیت الله مکارم:
    سلام تزریق آمپول در رگ موجب باطل شدن روزه می گردد ولی آمپولهای عضلانی برای روزه اشکال ندارند.
    آیت الله فاضل لنکرانی:
    باید روزه دار از استعمال آمپولی که بجای غذا به کار می رود خودداری کند، ولی تزریق آمپولی که عضو را بی حس می کند یا به جای دوا استعمال می شود اشکال ندارد.
    آیت الله اراکی ، آیت الله  سیستانی ، آیت الله خوئی، آیت الله تبریزی، آیت الله نوری ، آیت الله مظاهری ، آیت الله گلپایگانی، آیت الله صافی ، آیت الله وحید:
    احتیاط مستحب آن است که روزه دار از استعمال آمپول خوداری کند و فرق بین آمپولها نیست، و اگر لازم شد و تزریق کرد، روزه او باطل نمی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.