حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
عطر شهادت در شب ۲۱ رمضان در کرج پیچید/پایان چشم انتظاری یک مادر
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 3:07
  • شناسه : 3395
    بازدید 13
    2

    شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کرج عطر شهادت پیچید مردم ولایتمدار کرج میزبان پیکر شهید غواص «سید جلیل میری ورَکی» شدند شهیدی که پس از ۲۹ سال شناسایی شد. به گزارش مهر، در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه امام زادگان و مساجد و حسینیه ها میزبان خیل عزادارن […]

    پ
    پ

    شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کرج عطر شهادت پیچید مردم ولایتمدار کرج میزبان پیکر شهید غواص «سید جلیل میری ورَکی» شدند شهیدی که پس از ۲۹ سال شناسایی شد.

    به گزارش مهر، در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه امام زادگان و مساجد و حسینیه ها میزبان خیل عزادارن و عاشقان اهل بیت می شود. مردم با خواندن دعا و با قرآن بر سر گرفتن در سوگ شهادت حضرت علی بن ابی طالب (ع ) می نشینند.

    اما امسال، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کرج رنگ بوی خاصی به خود گرفت کرجی ها میزبان شهیدی شدند که پس از ۲۹ سال شناسایی شد. شهیدی که با دستان بسته به همراه دیگر هم رزمانش انقلابی در کشور به وجود آورد.

    شهید سید جلیل میری ورَکی جوانی ۲۷ ساله بود که برای دفاع از سرزمین ایران اسلامی پای در جبهه های حق علیه باطل گذاشت و پس از ۲۹ سال بی خبری در چنین ماه عزیزی دل ملتی را روشن کرد و به کشور بازگشت.

    به گفته مادر شهید که بعد از ۲۹ سال چشم انتظاری فرزند خود را در آغوش خواهد کشید شهدا مردانه به میدان جنگ رفتند تا ما در حال حاضر در آرامش زندگی کنیم.

    با شناسایی پیکر شهید غواص افتخاری دیگر برای کرج رقم خورد

    مادر این شهید در دیدار با فرمانده سپاه استان البرز گفت: خیلی خوشحالم که پسرم برگشته است و دوستانش هم خوشحالند و زنگ می زنند و گریه می کنند، روزی که شنیدم دست شهدای غواص را بسته اند، دلم خیلی سوخت و خوشحالم از اینکه پسرم را در بین ۱۷۵ شهید دیگر تشخیص داده و ما همدیگر را بلأخره پس از این همه سال چشم انتظاری پیدا کرده ایم، پسرم دوست نداشت پیکرش پیدا شود و برای همین پلاکش را داخل آب انداخت تا گمنام باشد ولی خدا صدایم را شنید و او را به من بازگرداند.

    این مادر شهید که اشک امانش را بریده است، می گوید: پسرم می گفت، حالا که دشمن وارد کشور ماشده، پا گذاشتن من و مردان دیگر، بر روی زمین زیادی است و باید برای آزادی و نجات کشور برویم و تو ای مادرم، خوشحال باش که پسرت به این راه میرود و تو را سربلند می کند.

    مادر “شهید سید جلیل میری وَرکی”، یکی از خط شکنان عملیات کربلای ۴، که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسید در دیدار با فرمانده سپاه استان البرز خاطر نشان کرد: حالا پس از ۲۹ سال چشم انتظاری فرزندم را در آغوش خواهم کشید و درد دلهای نگفته این همه سال دوری را با او بازگو خواهم کرد.

    شب بیست و یکم ماه رمضان عطر شهادت در کرج پیچید و حضور شهید میری وَرکی بار دیگر افتخاری بزرگ را برای این شهر به ارمغان آورد. شب گذشته حضور جوانان در مراسم شب قدر حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه کرج پر شور تر از همیشه بود. برای پیکر شهید جایگاه ویژه در نظر گرفته شده بود. صدای گریه پدران و مادران شهید در فضا پیچیده بود و طنین صدای مردم شور خاصی به فضا بخشیده بود.

    پنجشنبه ۱۸ تیرماه پیکر شهید میری وَرکی تشییع می شود

    شهید “سید جلیل میری وَرکی” فرزند سید قاسم یکی از خط شکنان عملیات کربلای ۴ بود که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده است.

    وی متولد ششم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ از شهرستان تنکابن در استان مازندران است که در جبهه به عنوان تک تیر انداز فعال بود و به عنوان خط شکن کربلای ۴ در این عملیات به شهادت رسید و حالا بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است.

    پیکر شهید سید جلیل میری پنج شنبه ۱۸ تیرماه ۹۴ ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا به سمت میدان سپاه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استان البرز تشییع و در گلزار شهدای امامزاده طاهر(ع) آرام خواهد گرفت.

    همچنین مراسم یادبود این شهید بزرگوار با حضور خانواده وی در روز شنبه ۲۰ تیرماه ۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۱۹در حسینیه انصار الامام رزمندگان کرج واقع در میدان والفجر نرسیده به میدان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.