حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
بمب‌های خوشه‌ای بر سر سفره افطار
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت: 22:22
  • شناسه : 2420
    بازدید 2
    0

    به رغم برگزاری مذاکرات بین‌المللی ژنو برای حل مسئله یمن، عربستان با نادیده گرفتن ماه مبارک رمضان همچنان به بمباران مردم با بمب‌های خوشه‌ای ادامه می‌دهد. امروز چهارمین روز از ماه مبارک رمضان است در حالی که مردم یمن این روزها افطارها و سحر‌هایشان زیر بمباران‌های جنگنده‌های سعودی است چنانکه در این روزها ده‌ها یمنی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به رغم برگزاری مذاکرات بین‌المللی ژنو برای حل مسئله یمن، عربستان با نادیده گرفتن ماه مبارک رمضان همچنان به بمباران مردم با بمب‌های خوشه‌ای ادامه می‌دهد.
    امروز چهارمین روز از ماه مبارک رمضان است در حالی که مردم یمن این روزها افطارها و سحر‌هایشان زیر بمباران‌های جنگنده‌های سعودی است چنانکه در این روزها ده‌ها یمنی شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

    در حالی که مذاکرات میان گروه‌های یمنی در ژنو با نظارت سازمان ملل جریان دارد، جنگنده‌های عربستان سعودی در ادامه تجاوز به یمن از بمب خوشه‌ای استفاده کردند. یک منبع امنیتی اعلام کرد، جنگنده‌های عربستان با بکارگیری بمب‌های خوشه‌ای که از تسلیحات ممنوعه به شمار می‌رود، مجددا حملات هوایی علیه منطقه “المزرق”در استان “حجه” انجام دادند. این منبع اظهار کرد، جنگنده‌های سعودی شش حمله هوایی علیه دو منطقه “الخضر”و “المداحشه” و سه حمله دیگر در “میدی” واقع در استان حجه صورت دادند.

    جت‌های سعودی همچنین منطقه “بنی معین” در صعده را نیز مورد حمله قرار دادند. نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در واکنش به حملات ائتلاف به رهبری عربستان، به پایگاه سعودی “المنجره” در منطقه “الطوال” یورش برده و ساختمان فرماندهی آن را تخریب و نیروهای عربستانی را وادار به فرار کردند.

    ارتش و کمیته‌های مردمی با استفاده از توان موشکی و توپخانه‌ای خود برخی پایگاه‌های نظامی عربستان در “جیزان” را هدف حمله قرار دادند.جنگنده‌های عربستانی در اولین روز ماه مبارک رمضان، ۴ بار مواضع نظامی انصارالله و ارتش یمن در صنعاء را بمباران کردند. ادامه حملات آل‌سعود، بی‌اعتنایی مجامع جهانی و کمبود موادغذایی و سوخت باعث افزایش درد و رنج مردم یمن شده است.

    تروریست‌های القاعده با حمایت نیروهای نظامی عربستان منازل مسکونی حاشیه‌نشینان در منطقه “سناح” یمن را هدف موشک‌های کاتیوشا قرار دادند. صدها نفر از ساکنان عدن به علت کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارو و خدمات اساسی به بیماری‌های مختلف از جمله تب دانگ، طاعون و مالاریا مبتلا شده‌اند.

    حملات عربستان سعودی به مردم یمن منجر به کشته شدن ۲۷۹ کودک و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ کودک شده است. در همین حال العربیه از وقوع چهار انفجار در مرکز پایتخت یمن خبر داد که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفته است.

    این انفجارها مسجد “قبه الخضراء” در خیابان “هائل” و مسجد الکبسی در “منطقه الزراعه” و منطقه‌ای در نزدیکی دفتر سیاسی انصارالله (حوثی‌ها) را هدف قرار داده بود. این انفجارها به کشته و زخمی شدن دست‌کم ۵۰ تن منجر شد.

    در همین حال از ژنو خبر می‌رسد شبکه خبری المیادین گزارش داد که سازمان ملل در حال آماده کردن پیش‌نویس بیانیه پایانی مذاکرات ژنو در مورد یمن است که شامل برقراری آتش‌بس در ماه رمضان است. بر‌اساس این گزارش این بیانیه از چهار بند تشکیل شده است که به ترتیب زیر است: اعلام آتش‌بس انسانی که حد اقل شامل ماه رمضان باشد. تسهیل شرایط برای سازمان‌های انسانی و ورود کمک‌های انسانی به تمام مناطق یمن، ایجاد ساز و کاری برای عقب‌نشینی همزمان با آتش‌بس انسانی، ایجاد ساز و کاری برای اجرایی کردن توافق و اطمینان از اجرا شدن و نظارت بر آن و آغاز روند سیاسی از طریق گفت‌وگویی که تمامی گروه‌های سیاسی یمنی در آن حضور داشته باشند.

    رایزنی‌های گروه‌های سیاسی یمن از روز دوشنبه در ژنو با نظارات سازمان ملل و میانجی‌گری اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه این سازمان در یمن آغاز شده است که در آن هیئتی از دولت مستعفی یمن به ریاست ریاض یاسین و نیز هیئتی متشکل از گروه‌های داخلی یمن حضور دارند.

    لازم به ذکر است کشورهای غربی که ادعای حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند در طول ماه‌های گذشته از مقابله با تجاوزات سعودی به یمن خودداری کرده‌اند و حتی به تامین تسلیحات آن پرداخته‌اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.