حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
خطر افت قند خون در انتظار روزه‌داران بدون سحری
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت: 22:20
  • شناسه : 2417
    بازدید 1
    0

    یک مشاور تغذیه به روزه‌داران هشدار داد که روزه بدون خوردن سحری افت قند خون را در پی دارد. به گزارش فارس، برلیانت بزرگمهر گفت: با بیان اینکه وعده سحری نقش مهمی در ثابت نگهداشتن وزن دارد گفت: افرادی که سحری نمی‌خورند دچار افت قند خون شده و برای خوردن غذاهای چرب و شیرین حریص […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    یک مشاور تغذیه به روزه‌داران هشدار داد که روزه بدون خوردن سحری افت قند خون را در پی دارد.

    به گزارش فارس، برلیانت بزرگمهر گفت: با بیان اینکه وعده سحری نقش مهمی در ثابت نگهداشتن وزن دارد گفت: افرادی که سحری نمی‌خورند دچار افت قند خون شده و برای خوردن غذاهای چرب و شیرین حریص می‌شوند.

    وی تأکید کرد: نباید به صرف اینکه یک وعده غذایی در ماه رمضان حذف می‌شود، به پرخوری رو بیاوریم و کالری بیش از حد استفاده کنیم.

    این مشاور تغذیه به کسانی که وزن طبیعی دارند توصیه کرد از خوردن مواد غذایی شیرین در این ایام پرهیز کنند و افزود: شیرینی‌ها و مخصوصاً زولبیا و بامیه کالری و قند بالایی دارد و زود جذب بدن می‌شود؛ با خوردن مواد قندی، قند خون افزایش یافته و انسان احساس سیری می‌کند.

    وی ادامه داد: اما پس از مدتی بدن انسولین ترشح می‌کند و قند خون را کاهش می‌دهد، بنابراین انسان احساس گرسنگی می‌کند و به ریزه‌خواری روی می‌آورد که سبب افزایش وزن می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.