حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
جلوه‌های شکوه و عظمت رمضان در رادیو
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 4:20
  • شناسه : 18501
    بازدید 25
    1
    یکی از قدیمی‌ترین رسانه های کشور

    رادیو به مثابه یکی از قدیمی‌ترین رسانه های کشور در ماه رمضان برنامه‌های متنوعی تدارک دید و در نهایت این رسانه در ماه مبارک رمضان توانست مخاطبان خود را راضی کند. رادیو در مقام والا و تاثیرگذاررسانه ملی وفراگیر و همدل وهمراه دیرینه مردم و خانواده ها و دوست و یاور نسل های نوجوان وجوان […]

    نویسنده : سایت جامع رمضان منبع : خبرگزاری ایرنا
    پ
    پ

    رادیو به مثابه یکی از قدیمی‌ترین رسانه های کشور در ماه رمضان برنامه‌های متنوعی تدارک دید و در نهایت این رسانه در ماه مبارک رمضان توانست مخاطبان خود را راضی کند.

    رادیو در مقام والا و تاثیرگذاررسانه ملی وفراگیر و همدل وهمراه دیرینه مردم و خانواده ها و دوست و یاور نسل های نوجوان وجوان درمسیرهای تکامل انسانی والهی واعتقادی واجتماعی وفرهنگی، همچنان پرچم رسالت امیدآفرینی و تعالی بخشی باورهای دینی و ملی جامعه رادر اهتزار و درخشش دردست دارد.

    رادیو در سال جدید هم باتوجه به تقارن مناسبت ها و اعیاد دینی وملی ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی، با دستانی پر و اقیانوسی از آموزه های معنوی و ایمانی برای مخاطبان میلیونی وشنوندگان همراه و همسوی خود باصدها برنامه جدید مدون و هدفمند معنایی، محتوایی و رمضانی و نوروزی به میان مردم موحد و معتقد و پایبند آموزه های دینی و دوستدارآیین های نوروزی آمده و بامردم ایران زمین درضیافت الهی همسفره شده و طنین آوای ملکوتی رمضان وشکوه قران رادرجهان بشریت به جلوه گری پرداخته است.

    اهتمام معاونت صدا و مدیران شبکه های مختلف و مجریان و تولیدکنندگان وکارشناسان و هنرمندان با تولید و پخش خیلی ازبرنامه های قرآنی وآموزشی، ایمانی، فرهنگی واجتماعی سبب همصدایی باشنوندگان متدین و وطن دوست شده و در ارتقای درجات معنوی مهمانان ضیافت الهی، ایفاگر نقش های بزرگ درمضان امسال گشته است.

    تهیه و تولید ویژه برنامه های تحویل سال، نوروزی و رمضانی بارویکرد مهم پاسداشت فرهنگ واعتقادهای جامعه و استقبال و رضایت ملی از این آثار به ویژه برنامه های بامحتوا و معناگرا و متعالی شب های قدر و همچنین همگامی نسل جوان با آموزه ها و مفاهیم قرآنی و رمضانی وهمنوایی خانواده ها با برنامه های ارزشی شبکه ‌های متعدد، نمایشگر نقش تعیین کننده فرهنگسازی رادیو و همگرایی با مخاطبان گسترده از نسل های قدیمی وجدید رادیواست.

    صدای دلنشین جمهوری اسلامی در رمضان سال نو باپخش ۲۴۹ عنوان برنامه و ۴۷۳ ساعت تلاوت قرآن مجید و تولید وارایه ده ها پویش پر مخاطب ازجمله طرح ختم قران، آموزه های نهج البلاغه و……، درخدمت به جامعه، موفق و سربلند ظاهرشده است.

    شبکه های رادیویی با توفیق و اقبال عمومی روبه رو شدند

    شبکه های رادیویی با اختصاص بخش های زیادی از تولیدات خود در بازگویی و بازنمایی ارزش ها و فضیلت های رمضانی، با توفیق و اقبال عمومی روبه رو شده اند. ترویج مفاهیم و حکمت ها و درس های نهج البلاغه، پخش سخنان بزرگان دین و جامعه، تشویق و ترویج افطاری های ساده و مردمی در سرتاسر کشور، استفاده از زبان و بیان ساده و شیوا و دلپذیر در ارایه و انتقال مسایل و مضامین قرآنی، دینی و رمضانی، نگرش متفاوت وبدیع در توضیح و تشریح مناسک و سنت های رمضانی، حضور چشمگیر قاریان کودک و نوجوان درشبکه های رادیویی، پخش صدای شهدا و باورها و توصیه های آنها و …نمونه هایی ازبرنامه های شاخص رادیو در رمضان امسال است.

    نگاهی به برخی بخش های تعدادی از شبکه های رادیو و ارسال هزاران پیامک تشکر از سوی شنوندگان، گویای تلاش خوب و مثبت و ثمر بخش رادیو است؛ رادیو تهران با جنت آباد و الهیه، رادیو معارف با برنامه گنج سعادت؛ رادیو نمایش با برنامه همسفره، رادیوجوان با شب های عزیز و یکی مثل ماه، رادیو ایران با جشن سلام، ترویج افطاری ساده در رادیو پیام، برنامه به رسم یار درشبکه سلامت؛ کتاب بهار در رادیوفرهنگ و… و پخش زنده مراسم احیا ازحرم های مقدس و اماکن مذهبی در شب احیا و چندین برنامه ممتاز و شنیدنی دیگر که همگی در نمایش جلوه وشکوه رمضان الهی به زبان مردم از صدای صمیمی و اطمینان بخش رادیو موفق عمل کردند و رادیو را در انجام رسالت فرهنگی و اعتقادی و الهی و انسانی خود در ماه مبارک رمضان، موفق می کند.

    رادیو در پژواک آوای روحانی وملکوتی رمضان، پیشگام پرافتخار و جلودار سرفراز رسانه های کشور در رمضان سال جدید است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.