حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 17:29
  • شناسه : 18344
    بازدید 27
    1
    در شب‌های قدر

    درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر بر روی خانواده معظم شهدا ، عموم شهروندان و مومنان خداجو به جهت شرکت در مراسم احیا باز خواهد بود. به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای از باز بودن درب‌های اصلی این آرامستان در شب‌های قدر جهت حضور زائرین در گلزار مطهر شهدا و یا […]

    نویسنده : سایت جامع رمضان منبع : خبرگزاری ایرنا
    پ
    پ

    درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر بر روی خانواده معظم شهدا ، عموم شهروندان و مومنان خداجو به جهت شرکت در مراسم احیا باز خواهد بود.

    به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای از باز بودن درب‌های اصلی این آرامستان در شب‌های قدر جهت حضور زائرین در گلزار مطهر شهدا و یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی خبر داد.

    در شب‌های قدر مراسم احیا در این شب‌های عزیز در قالب ویژه برنامه “احرار الحسین” در گلزار مطهر شهدا برگزار می شود.

    ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و به خصوص شب های قدر در گلزار شهدای وادی رحمت یکی از پرمخاطب ترین برنامه ها است ، یکی از آیین‌های مذهبی و با فضیلت شب‌های قدر، احیا در جوار مزار مطهر شهداست که هر ساله با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و شهروندان برگزار می‌شود.

    شب قَدر یا لَیلَهُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ساله انسان‌هاست. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن می‌گوید. براساس آیات قرآن و روایات، ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است. این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن، فرشتگان به زمین می‌آیند و بنابر برخی از احادیث شیعه، مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه می‌کنند.

    زمان دقیق شب قدر، روشن نیست؛ ولی بر اساس بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ این ماه دانسته شده است. شیعیان بر شب ۲۳ رمضان و اهل سنت بر شب ۲۷ رمضان تأکید بیشتری دارند.

    شیعیان در این شب‌ها با الگوگیری از معصومین(ع)، به شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، دعا ، عبادت و مذاکره علمی و کسب دانش و معرفت می‌پردازند. ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) در این شب‌ها نیز به اهمیت آن نزد شیعیان افزوده و سوگواری برای آن امام با آیین‌های شب قدر همراه شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.