حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی ویژه ماه مبارک رمضان
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت: 11:30
  • شناسه : 17565
    بازدید 37
    2
     امروزه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها کار را برای همگان آسان کرده است، در گذشته برای قرائت قرآن، ادعیه، احکام و ... ناگزیر بودیم به کتاب‌های متعدد مراجعه کنیم و سنگین و حجیم بودن آنها، حملشان را برایمان دشوار کرده بود، اما اکنون می‌توانیم هر برنامه و نرم‌افزاری را در گوشی همراه خود نصب کنیم.
    نویسنده : سایت جامع رمضان منبع : خبرگزاری حوزه
    پ
    پ

    نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی متعددی ویژه ماه مبارک رمضان برای مخاطبان طراحی و تولید شده است که در قالب بسته ماه رمضانی به مخاطبان معرفی می‌کنیم.

     امروزه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها کار را برای همگان آسان کرده است، در گذشته برای قرائت قرآن، ادعیه، احکام و … ناگزیر بودیم به کتاب‌های متعدد مراجعه کنیم و سنگین و حجیم بودن آنها، حملشان را برایمان دشوار کرده بود، اما اکنون می‌توانیم هر برنامه و نرم‌افزاری را در گوشی همراه خود نصب کنیم.

    فعالان این حوزه، نرم‌افزارها و برنامه‌های مناسبی را ویژه ماه مبارک رمضان برای مخاطبان ارائه کرده‌اند که در گزارش پیش رو تعدادی از آن‌ها را گزین کرده‌ایم.

    قرآن صوتی آنلاین و آفلاین

    این نرم‌افزار برای گوش دادن به قرآن کریم با محیطی ساده و کاربردی همراه با ترجمه بیش از ۴۰ زبان از جمله فارسی، ترکی، بنگالی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، هندی، آلمانی، اندونزیایی، ایتالیایی، مالایی، روسی، اسپانیایی، اردو و … طراحی شده و امکان جستجوی بسیار قوی هم در قرآن و هم در ترجمه فراهم شده است.

    این برنامه فقط با زدن یک دکمه شروع به پخش قرآن می‌کند و با زدن دوباره همان دکمه قرآن قطع می‌شود و برنامه همیشه در آخرین جایی که کاربر، آن را پخش کرده است، می‌ماند و این ویژگی آن را برای افراد پیر که می‌خواهند قران گوش و ختم کنند، بسیار مفید است. همچنین استفاده از نرم‌افزار در حال رانندگی آسان بوده و می‌توان در رانندگی به راحتی آن را پخش و قطع کرد.

    دکتر رمضان

    سلامتی نعمتی است که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست و در اسلام هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که در روایات اسلامی از آن به عنوان «بزرگترین نعمت» یاد شده است. روزه از جمله احکام انسان‌ساز اسلامی است که علاوه بر اینکه جلادهنده روح آدمی است، جسم انسان را نیز طراوت و جان تازه می‌بخشد. با توجه به اینکه عامل بسیاری از بیماری‌ها، پرخوری و زیاده‌روی در خوردن غذاهای مختلف است، بهترین راه مبارزه با این بیماری‌ها، «روزه‌داری» است؛ به طوری که امروزه دانشمندان بزرگ جهان، پس از طی مراحل مختلف تحقیقات علمی و تجربی «روزه‌داری» را به عنوان عالی‌ترین روش برای درمان انواع بیماری‌ها معرفی می‌کنند.

    اینکه چه کسی می‌تواند روزه بگیرد و چه کسی نمی‌تواند و تأثیر روزه در کاهش بیماری‌های مختلف در این برنامه به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و سعی شده تمام موارد پزشکی و روانشناختی روزه‌داری و تأثیر آن بر سلامتی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

    ماه رمضان (به همراه مفاتیح و قرآن کریم)

    در نرم‌افزار «ماه رمضان» تلاش شده است تا ادعیه ماه مبارک رمضان، منتخب مفاتیح الجنان، سوره‌هایی از قرآن کریم و … را به صورت نرم‌افزاری و در قالب زیبا و کاربردی، همراه با متن عربی و فارسی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

    صفحه اصلی برنامه، دعای ۳۰ روز ماه مبارک رمضان، منتخب مفاتیح الجنان (زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای عهد، حدیث کسا و …)، سوره‌هایی از قرآن کریم (سوره‌های یس، الرحمن، واقعه، شمس و …)، صفحه تنظیمات و صفحه نمایش یک دعا به صورت مجزا به همراه پخش صوت از بخش‌های این نرم‌افزار است.

    امکان بزرگنمایی صفحه، امکان عدم نمایش ترجمه، انتخاب فونت عربی، تغییر اندازه فونت فارسی و عربی و پخش صوت دعا در قسمت مفاتیح وجود دارد و این نرم‌افزار کاملاً رایگان است و پس از نصب، در هنگام استفاده از این برنامه، دستگاه شما فقط به هنگام پخش صوت به روشن کردن اینترنت نیاز دارد و دعاهای سمات، مجیر و جوشن صغیر به بخش مفاتیح افزوده شده است.

    ضیافت رمضان

    برنامه اندرویدی «ضیافت رمضان» برنامه‌ای جامع و کامل در باب همین موضوع است که شامل فضیلت و احکام ماه رمضان، ادعیه وارد شده در این ماه به همراه فایل صوتی آنها، اعمال عید سعید فطر و مسائل مربوط به فطریه، احادیث ائمه هدی در وصف ماه مبارک، فضیلت و اعمال شب‌های قدر، پیامک‌های مناسبتی این ایام به تفکیک وقایع، نکاتی بسیار مفید در مورد سلامت و تندرستی، به همراه بخش تغذیه که شامل طبخ غذاهای مناسب این ماه است. همچنین برنامه از تقویم ماه مبارک نیز بهره‌مند است که در آن وقایع و رویدادهای ماه مبارک رمضان ثبت شده است.

    قرآن بشارت رمضان

    در «قرآن بشارت رمضان»، قرائت ۲۶ نفر از قاریان مختلف بین‌المللی گنجانده شده است. در این برنامه، سرعت قرائت را می‌توان به اندازه دلخواه آهسته یا زیاد کرد. یکی از ویژگی‌های این برنامه ترجمه آیات قرآن کریم به بیش از ۴۲ زبان مختلف دنیاست، گوش دادن به بخش صوتی ترجمه قرآن کریم با فعال کردن گزینه Play Translation یکی از قابلیت‌های این برنامه است. گزینه دیگر برنامه، تکرار مکرر آیات به تعداد دلخواه است و خصوصیت دیگر آن تنظیمات مربوط به تغییر سایز و فونت است. در هنگام مطالعه هر سوره یا آیه با فعال کردن ترجمه صوتی از مطالعه لذت بیشتری خواهید برد.

    تقویم اذان‌گو

    این تقویم در واقع یک جعبه ابزار مذهبی است که دستیاری هوشمند برای هر فردی است که اوقات شرعی شهرهای مختلف کشور به همراه تقویم شمسی، میلادی و قمری داشته و امکان بیان تاریخ و زمان را نیز دارد. این برنامه روی بسیاری از دستگاه‌های هوشمند، گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تست شده و در صورتی که تنظیمات دستگاه به درستی انجام شود و دسترسی‌های لازم به برنامه داده شود، در نسخه‌های مختلف اندروید به خوبی کار می‌کند.

    تقویم اذان‌گو، محدودیتی به سال ۱۴۰۲ ندارد و به صورت محاسباتی تقویم قمری را محاسبه می‌کند و به صورت نامحدود می‌توانید از آن استفاده کنید با این وجود در سال‌های مختلف بروزرسانی شده و با تقویم رسمی کشور ارائه شده توسط مرکز تقویم دانشگاه تهران منطبق است و در آخرین بروزرسانی تقویم ۱۴۰۲ نیز با تقویم رسمی کشور هماهنگ شده است.

    در این تقویم شما می‌توانید برای پخش اذان از صدای بیش از ۵۰ مؤذن مختلف از جمله موذن‌زاده، صبحدل، کاظم‌زاده، طوخی، غلوش، ابوزید، کریم منصوری، مهدی یراحی، حلواجی، تاج اصفهانی و … به دلخواه استفاده کنید و هشدارهای قبل و بعد از اذان را کاملاً براساس نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

    دستیار شخصی مذهبی گنجانده شده در این برنامه در کنار تقویم فارسی آن به شما این امکان را می‌دهد که ابزارهای مذهبی بی‌نظیری را به صورت یکجا در موبایل خود در اختیار داشته باشید. یک مسلمان به صورت روزانه به گزیده سوره‌های قرآن، ادعیه منتخب مفاتیح الجنان، تسبیح، ذکر شمار، رکعت شمار، قبله نما و ابزارهایی از این دست نیاز دارد. چه بهتر که این موضوع در کنار یک تقویم کامل و دقیق در موبایلمان باشد.

    اوقات شرعی بیش از ۱۱۰۰ شهر کوچک و بزرگ با امکان موقعیت یابی اختصاصی GPS، یادآور زمان طلوع، غروب، نیمه شب شرعی و نماز شب، نمایش و اعلام زمان باقیمانده تا وقت شرعی بعدی توسط گوینده‌های مختلف، یادآور نماز شب، امکان گردش سه بعدی در امکان و زیارتگاه‌های مذهبی، پخش ذکر صلوات یا اذکار روزهای هفته به صورت صوتی، پاسخگویی به سوالات اعتقادی، شرعی، احکام و مشاوره از جمله امکانات این برنامه است.

    نغمه‌های شنیدنی و خاطره‌انگیز معنوی

    این برنامه دارای بخش‌های متنوع از جمله مجموعه‌ای بسیار نفیس از اصوات و نغمات ناب آرشیو غنی رادیو معارف با مجوز رسمی از این رادیو و با کیفیت بالاست. همچنین کلام بزرگان به صورت سخنان کوتاه اخلاقی از علما و اساتید برجسته اخلاق است. در بخش آواهای معنوی، آواز و تک‌خوانی‌های بسیار زیبا از هنرمندان برجسته کشورمان گنجانده شده است.

    تواشیح و همخوانی از گروه‌های همخوانی داخل کشور همچون طوبی، محراب، اهل بیت(ع)، به سوی فردا، هم‌آوایان، الوارثین و همچنین گروه‌های تواشیح مطرح بین‌المللی، تمامی اصوات بخش آواهای معنوی، همچنین قابلیت انتخاب به عنوان زنگ موبایل، نواخت هشدار و یا زنگ بیدارباش از امکانات دیگر این نرم‌افزار است.

    ادعیه و اذکار ماه مبارک رمضان، تلاوت‌های قرآنی منتخب، تک خوانی‌های معارفی و مناجات بخش‌های دیگری از این برنامه را شامل می‌شود.

    رضوان

    نرم‌افزار قرآنی «رضوان» شامل متن کامل قرآن کریم و منتخبی از برترین و پرکاربردترین ادعیه و زیارات مفاتیح الجنان با صوت هوشمند است. این نرم‌افزار، دارای گرافیک بسیار دلنشین و رابط کاربری مناسبی بوده و در عین حال، فضای بسیار کمی را بر روی دستگاه اندرویدی کاربر دربرمی‌گیرد. این نرم‌افزار، در کنار ادعیه معروف، ادعیه مشکل‌گشا، ادعیه ایام هفته، دعای روزهای ماه مبارک رمضان و تعقیبات نمازهای یومیه را نیز در خود جای داده است.

    محیط کاربری بسیار زیبا و روان، حرکت خودکار متن همزمان با صوت، رنگی شدن متن در حال قرائت، تنظیم قلم متن‌های عربی و فارسی، تنظیم اندازه متن‌ها به منظور راحتی چشم در هنگام مطالعه، دسته‌بندی ادعیه و زیارات، قابلیت دانلود صوت‌ها و استفاده از آن‌ها بدون نیاز به اینترنت، زیارت مجازی، ذکر فضائل و روایات تمامی ادعیه و زیارات، قابلیت ایجاد یک لیست منتخب از موارد مورد نیاز جهت دسترسی سریع از مزایای این اپلیکیشن نسبت به سایر موارد است.

    منبر آسمانی

    مؤسسه پژوهشی تبلیغی «منبر آسمانی» فعالیت خود را از سال ۹۷ با حضور اساتید حوزه آغاز کرده و ده‌ها کتاب و محتوای ویژه سخنرانی را با دسته‌بندی متنوع و متفاوت به صورت آفلاین قرار داده است.

    برخی از ویژگی‌های این برنامه، به‌روزرسانی مداوم در طول ماه‌های مختلف، بارگذاری منابر مختلف به صورت آنلاین، بارگذاری آموزش‌های سخنرانی و روضه‌خوانی، سفارش کتب به صورت فیزیکی، امکان ثبت سفارش نگارش سخنرانی، پشتیبانی برخط اپلیکیشن، مشاوره آنلاین نگارش محتوا و هزینه بسیار کم در مقایسه با محتوای ارائه شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.