حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
ویژه برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید سعید فطر
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت: 23:11
  • شناسه : 16759
    بازدید 39
    1

    شبکه‌های مختلف سیما به مناسبت عید سعید فطر، ویژه برنامه‌های عیدانه را روانه آنتن تلویزیون خواهند کرد. «ویژه برنامه صبحانه ایرانی» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و اجرای المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی است که با دعوت از مهمانان ویژه و پخش ترانه‌های شاد، لحظات شاد […]

    پ
    پ

    شبکه‌های مختلف سیما به مناسبت عید سعید فطر، ویژه برنامه‌های عیدانه را روانه آنتن تلویزیون خواهند کرد.

    «ویژه برنامه صبحانه ایرانی» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و اجرای المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی است که با دعوت از مهمانان ویژه و پخش ترانه‌های شاد، لحظات شاد و مفرحی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد. این برنامه، شنبه و یکشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر روانه آنتن می‌شود.

    «ویژه برنامه سیدخندان» با اجرای محمدرضا شهبازی در یک دورهمی طنز شبانگاهی علاوه بر اجرای سرود‌هایی متناسب با این عید بزرگ، میزبان مهمانانی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و هنری خواهد بود که تا شنبه ۲ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۳ به مدت ۹۰ دقیقه مهمان مخاطبان بوده و یکشنبه ۳ اردیبهشت نیز در همان ساعت، گلچینی از برنامه این سه شب پخش خواهد شد.

    برنامه «چند روایت معتبر» در روز عید فطر با موضوع «روحانیون» روانه آنتن می‌شود. در این قسمت از برنامه، از پنج روحانی دعوت می‌شود که علاوه بر لباس روحانیت، هرکدام به حرفه و شغلی همچون کارگردان، نویسنده، طنزپرداز، مجری و… مشغول هستند. این برنامه، شنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۷:۱۰ روانه آنتن می‌شود.

    برنامه «از مامان بگو» با اجرای زهرا شوقی نیز به مناسبت عید سعید فطر با دعوت از مهمانانی خاص متناسب با این ایام شاد، از جمعه اول اردیبهشت تا یکشنبه ۳ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.

    «ویژه برنامه عیدانه باغ شادونه» با اجرای ملیکا زارعی در روز‌های شنبه و یکشنبه مهمان مخاطبان خواهد بود. موضوع روز شنبه ۲ اردیبهشت، «تکریم روزه‌اولی‌ها» است و برنامه روز یکشنبه ۳ اردیبهشت نیز با موضوع «جشن گرفتن» پخش خواهد شد.  این ویژه برنامه ساعت ۱۵:۱۵ تقدیم نگاه کودکان می‌شود.

    «مسابقه دو به دو» نیز مرحله نیمه نهایی خود و اهدای اولین جایزه یکصد میلیونی را همزمان با عید سعید فطر و روز بعد از آن، روانه آنتن می‌کند. این مسابقه از چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۲ اردیبهشت در چهار قسمت به مرحله نیمه نهایی پرداخته و یکشنبه ۳ اردیبهشت نخستین برنده فینال که برنده یکصد میلیون تومان است را معرفی خواهد کرد.

    به مناسبت عید سعید فطر، دو فیلم سینمایی جدید نیز در روز‌های شنبه و یکشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ با عناوین «کاراگاه برونو» محصول ۲۰۲۲ لهستان و «پینوکیو» محصول ۲۰۲۲ آمریکا روانه آنتن خواهد شد.

    شبکه افق سیما مجموعه‌ای از تولیدات متنوع و جذاب را در ایام عید سعید فطر در جدول پخش برنامه‌های خود قرار داده است که با هم مرور می‌کنیم.

    افطار آخر

    ویژه برنامه عید سعید فطر شبکه افق قرار است در روز جمعه ساعت ۲۰ مهمان خانه مخاطبین عزیز این شبکه باشد.
    این برنامه با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی بر روی آنتن قرار می‌گیرد و قرار است میزبان برخی چهره‌های هنری، مذهبی، سیاسی و همچنین چهره‌های فعال مردمی و جهادی باشد.  گفتنی است در این ویژه برنامه ارتباط زنده‌ای با حرم مطهر امام رضا (ع) هم برقرار می‌شود.

    پخش زنده

    شبکه افق روز شنبه ساعت ۸ تا ۹ صبح پخش زنده برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در قاب خود جای داده است.

    ماه خوبی‌ها

    برنامه «ماه خوبی‌ها» که در ایام ماه مبارک رمضان بر از قاب شبکه افق مهمان خانه مخاطبین شده بود نیز در روز عید سعید فطر با ویژه برنامه به استقبال این عید فرخنده رفته است.
    در این ویژه برنامه که ساعت ۲۰ پخش خواهد شد قرار است نمونه‌های موفق فعالیت‌های مردمی برابر دیدگان مخاطبین عزیز شبکه افق معرفی شود.

    سینما افق
    چهار فیلم سینمایی «آلیس»، «طوفان شن»، «وانتافه» و «بچه‌های آسمان» در روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه به مناسبت عید سعید فطر پخش خواهد شد.

    آلیس
    فیلم سینمایی جدید «آلیس» به کارگردانی «کریستین ور لیندل»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

    در خلاصه این فیلم آمده است: آلیس زنی سیاه پوست در قرن نوزدهم در مزرعه‌ای در جورجیا به بردگی گرفته شده است. صاحب او با او و دیگر بردگان رفتار بسیار خشنی دارد. او بسیار تلاش می‌کند فرار کند، اما او یا دیگر بردگان هر بار که سعی می‌کنند از دست مالک سفید پوست بی رحم خود فرار کنند گیر می‌افتند و به بدترین شکل ممکن تنبیه می‌شوند. پس از سال‌ها بالاخره آلیس پس از درگیری خشونت آمیز موفق می‌شود از دست صاحب خود فرار کند و پس از عبور از جنگلی وسیع در حال مرگ به آزادراهی می‌رسد و راننده کامیونی او را سوار می‌کند و نجاتش می‌دهد. او با واقعیتی تلخ و تکان دهنده‌ای روبروست. او می‌فهمد که در واقع اکنون سال ۱۹۷۳ است و او و دیگر بردگان سال‌ها توسط مالک بی رحم به بردگی کشیده شده اند.

    طوفان شن
    فیلم سینمایی «طوفان شن» به کارگردانی «جواد شمقدری»، جمعه ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.
    در خلاصه داستان فیلم آمده است: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مقامات آمریکایی تصمیم می‌گیرند علیه ایران اسلامی و انقلاب نوپای آن دست به تجاوز نظامی بزنند.. یک مأمور مخفی پنتاگون راهی ایران می‌شود تا مقدمات این تجاوز را مهیا کند.. حمله نظامی آغاز می‌شود، اما توفان شن صحرای طبس حوادث دیگری را رقم می‌زند که …
    احمد نجفی، فیروز بهجت محمدی، حسین انصاری و مهشید افشارزاده در این فیلم بازی کرده اند.

    وانتافه
    فیلم تلویزیونی «وانتافه» به کارگردانی «محمدحسین امانی»، شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.
    در خلاصه داستان فیلم آمده است: کاظم مرد زحمت کش و درستکاری است که روی وانت کار می‌کند. او یک روز برای جابجایی مسافر همراه سه چمدان، مسافرش را گم می‌کند و مجبور به بردن چمدان‌ها به خانه خود می‌شود. آن شب که خواستگاری دخترش می‌باشد، طی یک حادثه و برخورد چمدان‌ها به زمین سکه‌های طلا روی زمین ریخته و در هنگام جمع کردن سکه‌ها به یک باره یک سکه در فاضلاب می‌افتد که …
    مهران احمدی، امیر کربلایی‎زاده، سامان غنائمی، نفیسه روشن و افسانه چهره‎آزاد در فیلم تلویزیونی «وانتافه» بازی کرده اند.

    بچه‌های آسمان
    فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» به کارگردانی «مجید مجیدی»، یک شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.
    در خلاصه داستان فیلم آمده است: پسرکی به‌نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به‌موقع رساندن کفش‌ها می‌کند، اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد.
    در این فیلم سینمایی، بهاره صدیقی و رضا ناجی ایفای نقش کرده‌اند.

    برنامه‌های «همآهنگ» شنبه و یکشنبه ساعت ۲۴:۰۰، «نسیم آوا» جمعه ساعت ۱۹:۳۰ و شنبه و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰، «قندون» یکشنبه ساعت ۱۹:۰۰ از این شبکه پخش می‌شوند.
    همچنین «۴ شگفت انگیز» جمعه ساعت ۲۰:۳۰ و شنبه ساعت ۱۹:۰۰ و «گردشگر خوش اشتها» نیز جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن می‌رود.
    «بی سیم» جمعه ساعت ۱۹:۰۰، «سرنخ» شنبه و یکشنبه ساعت ۲۰:۳۰، «کودک شو» جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۱:۳۰ و «ستارگان تهمتن» نیز جمعه تا یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود.

     شبکه تهران با برنامه‌های «سلام تهران، تانیایش، به خانه بر می‌گیردیم، هشدار برای کبرا ۱۱، جشن رمضان، مهمانی مامان، رنگین کمان، فیلم‌های سینمایی، مستند‌های جذاب» و… میهمان نگاه گرم بینندگان و همراهان همیشگی می‌شود و این عید سعید را با مردم عزیز ایران جشن می‌گیرد.

    برنامه «سلام تهران» به تهیه کنندگی مازیار مهاجر و با اجرای مصطفی امامی روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا قبل از اذان ظهر تماشایی می‌شود.
    «سلام تهران» در این دو روز ویژه از هنرمندان تلویزیوین، ورزشکاران، خوانندگان مطرح، مسئولین و … میزبانی می‌کند و در هر بخش سعی می‌کند گفتگوی متفاوتی را تقدیم بینندگان نماید.

    «تا نیایش» در روز عید
    همچنین برنامه «تا نیایش» که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ویژه افطار روانه آنتن می‌شد، روز شنبه به بهانه عید سعید فطر از ساعت ۱۲:۳۰ تماشایی می‌شود. این برنامه میزبان کارشناسان مذهبی است تا از برکات و نعمات ماه مهمانی خدا بیشتر بگوید. همچنین تبیین فضیلت روز عید سعید فطر و اعمال این روز از دیگر بخش‌های تماشایی تانیایش شبکه تهران است.

    «مهمانی مامان» ادامه دارد
    برنامه «مهمانی مامان» نیز در ماه مبارک رمضان با هدف به تصویر کشیدن و معرفی شهدا و خانواده‌های معزز شهدا روی آنتن می‌رفت. قرار است در روز‌های شنبه و یکشنه مراسم جشن مهمانی مامان در دو قسمت ۴۰ دقیقه‌ای حوالی ساعت ۱۸:۳۰ تقدیم نگاه مهربان شما شود.

    عید فطر «به خانه بر می‌گردیم»
    برنامه «به خانه بر می‌گردیم» نیز در روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ بصورت ویژه تقدیم مخاطبان خواهد شد. قرار است در این برنامه که به تهیه کنندگی زهرا خردمند نیک روی آنتن می‌رود، در بخش میز‌های هنری، آموزشی و سلامت از مهمان‌های ویژه میزبانی کند. همچنین حضور بازیگران تلویزیون و هنرمندان در برنامه، بخش‌های دیگری از به خانه بر می‌گردیم است.

    گروه رنگین کمان نیز در این دو روز از سالن شهید حیدری واقع در خیابان آزادی، بلوار استاد معین نبش خیابان شهید دستغیب میزبان شهروندان تهرانی است. این برنامه با اجرای خاله نرگس، خاله قاصدک، دایی جون و عروسک‌ها روز‌های شنبه و یکشنبه حوالی ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن می‌رود و حضور برای عموم آزاد است.

    «جشن رمضان» قدیمی‌ترین جشن تلویزیونی
    برنامه «جشن رمضان» که امسال نیز همانند سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان تماشایی شد، در عید سعید فطر، روز‌های شنبه و یکشنبه از ساعت ۲۱:۲۰ لغایت ۲۲:۳۰ تماشایی می‌شود.
    این برنامه ضمن میزبانی از مردم شریف ایران و تهران در منطقه عباس آباد، میزبان هنرمندان، مسئولین و … خواهد بود. جشن رمضان با اجرای فریبا باقری و هومن ستوده نیا و همچنین تهیه کنندگی محمد حسن عبدی تماشایی می‌شود.

    «هشدار برای کبرا ۱۱»
    چهار قسمت جدید از مجموعه پلیسی و تماشایی «هشدار برای کبرا ۱۱» از روز پنجشنبه تا یکشنبه روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه که به همت تامین برنامه شبکه پنج سیما تهیه و تامین شده است در این ایام هر شب ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود و روز بعد ساعت ۱۱ بازپخش خواهد شد.
    همچنین پخش شبکه پنج سیما در این ایام با به تصویر کشیدن ویدیو‌های عیدانه، موسیقی تصویر‌های دلنشین و شاد و … این روز عزیز را جشن می‌گیرد.

    گروه اجتماعی اقتصادی، برنامه‌ای با عنوان «دل روشنی» را در سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای روانه آنتن خواهد کرد. این برنامه که با اجرای «اقبال واحدی» از منطقه آزاد ماکو پخش خواهد شد، میزبان هنرمندان سینما، تلویزیون، گروه‌های موسیقی و مردم محلی خواهد بود؛ علاوه بر این، ارتباط زنده تصویری با یک گروه جهادی پرتلاش که به یاری زلزله زدگان ترکیه شتافته اند و همچنین نگاهی به فعالیت‌های سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کمک به مناطق زلزله زده کشور ترکیه، از دیگر مواردی است که برای پخش پیش بینی شده است.

    همچنین واحد تامین برنامه شبکه جهانی جام جم، دو قسمت از سری برنامه‌های «رخ به رخ» به مدت ۷۰ دقیقه را پخش خواهد کرد که ساعت پخش این دو برنامه ۲۳ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران خواهد بود.

    از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای پخش در این ایام، برنامه «یادمانه» است که در دو قسمت ۳۵ دقیقه‌ای راس ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران به نمایش درخواهد آمد؛ افزون بر این، «ترمه» عنوان دیگر برنامه‌ای است که به مناسبت عید فطر، در دو قسمت ۲۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

    همچنین فیلم‌های سینمایی «زیر یک سقف» و «تاکسی پلیس» در این ایام راس ساعت ۱۴ به وقت تهران روانه آنتن خواهند شد.

    گفتنی است آخرین قسمت از برنامه «سفره نور» که در ماه مبارک رمضان پخش شد، جمعه شب به صورت بصورت ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع و متفاوت از سایر شب‌ها را برای بینندگان پیش بینی کرده است که این برنامه نیز در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران روی آنتن شبکه قرار خواهد گرفت.

    برنامه دریاب به مدت سه روز از جمعه تا یکشنبه به طور اخص و ویژه به اجرای برنامه های شاد و متنوع و معنوی ویژه جشن بزرگ عید سعید فطر از قاب شبکه قرآن و معارف سیما می پردازد.
    در روز جمعه اول اردیبهشت ماه ، موضوع ورود به ماه شوال و پرداختن به رویت استهلال ماه از قبل افطار و اذانگاهی.
    روزهای شنبه و یکشنبه عید سعید فطر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به صورت ویژه این جشن عید بزرگ با آیتم های متنوع و جذاب پخش می شود.
    جشن بزرگ روزه اولی ها و اقامه نماز مغرب و عشا در برنامه زنده و دادن هدایا و سرود و تواشیح و عیدخوانی؛ دعوت از جمع مادحین و شاعران آِئینی به همراه خانواده های ایشان و دعوت از چهره های قرآنی و نوجوانان خوش خوان از آیتم های برنامه است.

    همچنین دعوت فعالان قرآنی در زمینه تولید اپلیکیشن های قرآنی و دعوت مناجات خوانان ، مبتهلین و قاریان برجسته و حضور عوامل برنامه ستارگان زمین نیز از بخش های این برنامه است.

    نقطه عطف برنامه جشن بزرگ و بی‌نظیر روزه اولی ها در روز شنبه و همچنین قرعه کشی بزرگ مسابقات این ۳۰ روز در روز یکشنبه است.

    ویژه برنامه دریاب را از شبکه قرآن و معارف سیما در دو روز عید بزرگ مسلمین جهان دنبال کنید.
    این برنامه کاری است از گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما و به تهیه کنندگی حمیدرضا امینیان.
    اجرای این عیدانه و جشن بزرگ بر عهده مجری مردمی «سید کاظم احمد زاده» است.

    برنامه دل آرام در روز جمعه اول اردیبهشت ماه، مقارن با شب عید سعید فطر از ساعت ۲۱ و همچنین روز عید از ساعت ۱۰:۳۰ ( ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰) با کارشناسی حجت الاسلام هدایت پخش می شود.

    دعوت جمعی از مادحین (مهدی سروری، احمد واعظی، علی ملائکه)،  شاعران ( سیدرضایعقوبی آل، نوید عطاعتی، علی زمانیان)، قاریان ( جواد پناهی، حسین کریم پور، علیرضا رضایی) و جمعی از خادمین حرم امن رضوی از آیتم های این برنامه است.

    همچنین خانم ابراهیمی نسب فرزند شهید و همچنین مادر سه شهید به عنوان مهمان ویژه در این برنامه با اجرای هادی صلح جو و تهیه کنندگی سید محمد صفدری حضور دارند.
    این برنامه کاری است از گروه جلسات و مسابقات شبکه قرآن و معارف سیما.

     برنامه منم بچه مسلمان در روز عید سعید فطر مهمان کودکان و نونهالان خواهد بود. این برنامه کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما و به تهیه کنندگی حسین عطار.

    برنامه نفحات در شب عید با حضور سید کریم موسوی و استاد سید محسن موسوی بلده پخش خواهد شد.

    این برنامه کاری است از گروه تلاوت و نغمات قرآنی، با اجرای هادی صلح جو وبه تهیه کنندگی علیرضا امینیان.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.