حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3654 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
دعوت مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، نهادهای عالی و مراکز حوزوی به شرکت در راهپیمایی روز قدس
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 13:22
  • شناسه : 16540
    بازدید 18
    1

    مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه های جداگانه، امت اسلامی را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند. به گزارش حوزه، مراجع معظم تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه های جداگانه، امت اسلامی را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی […]

    پ
    پ

    مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه های جداگانه، امت اسلامی را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

    به گزارش حوزه، مراجع معظم تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، نهادهای عالی و مراکز حوزوی در بیانیه های جداگانه، امت اسلامی را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

    متن پیام ها و بیانیه ها به این شرح است:

    آیت الله العظمی مکارم شیرازی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و اعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا

    آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میعاد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قلمرو سرزمین های اسلامی است. مسجد الاقصی محل معراج پیامبر اکرم(ص) و قبله گاه نخست مسلمانان بیش از شصت سال است که غصب شده و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی بر جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی چشم بسته و نظاره گرند.اما آنچه اهمیت دارد این است که جهان اسلام خود را در برابر این مسأله مسئول بداند و رهبران و متولیان امور نسبت به آزادی قدس و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بی تفاوت نباشند و با اطمینان به وعده نصرت الهی تا آزادی سرزمین های اشغالی و مسجد الاقصی که إن‌شاءالله دور نخواهد بود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ.

    آیت الله العظمی نوری همدانی

    حضرت آیت الله نوری همدانی در این پیام گفتند: امسال روز قدس، از هر سال حساس تر به نظر می رسد و بایستی مسلمانان جهان باشکوهتر، با قدرت بیشتر و با وحدت و اجتماع بیشتر شرکت کنند.

    از طرفی مسلمانان می دانند که اسرائیل هم حرکات مذبوحانه انجام می دهد، هم از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی بسیار بسیار ضعیف است فعلا. از این جهت لازم است که مسلمانان جهان برای اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است و حرکات مذبوحانه بیجا انجام می دهد، باشکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا سرکرده استکبار و ایادی استکبار که طرفدار صهیونیست ها می باشند نشان دهند و مطمئن باشند که اسرائیل روزهای آخر را می گذراند و نفس های آخر را می کشد لذا باید با قدرت خود به میدان بیائیم و عظمت و قدرت مسلمانان را به تمام جهان نشان دهیم. مسلمانان از آن روز که امام فرمودند اسرائیل غده سرطانی است، با قدرت جلو آمدند و قدرت خود را نشان دادند و امسال فکر می کنیم سال سقوط اسرائیل این غده سرطانی است. ان‌شاءالله الله و تعالی

    آیت الله العظمی سبحانی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از طرف حضرت امام (قدس سره) روز قدس نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری این است که مسلمانان جهان همگان به کمک مظلومان فلسطینی برخیزند و نابودی نظام غاصب صهیونیسم را از خداوند متعال درخواست کنند.

    از هموطنان عزیز روزه دار درخواست می شود با دیگر کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند و وحدت جامعه اسلامی در آزادی قدس به منصه ظهور برسانند.

    آیت الله العظمی جوادی آملی

    معظم له در این پیام ابراز داشتند: روز قدس و راهپیمایی روز قدس از سنت های حسنه امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم!

    روز قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، بلکه روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اوّلین مسئله مسلمین در بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود.

    در این روز ما از جامعه جهانی بخواهیم هم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند تا آن تجربه تلخ جنگ جهانی اوّل و دوم که هنوز در ذائقه بشریت هست، تکرار نشود! کشورها با کشتن به آزادی نمی ‌رسند! بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌ رسد! هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی ‌کند.

    حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم؛ امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت نمایند.

    بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    روز جهانی قدس که یادآور نیت پاک رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی -قدس سرّه- است؛ روز بیزاری جستن از فسادها، مظلوم‌کشی‌ها و ستم کاری‌های رژیم غاصب صهیونیستی و روز تجلی جهاد مسلمین جهان علیه ظلم و کفر استکبار است.

    این غده سرطانی، پایگاه تروریسم است و ریشه کن شدن آن از غرب آسیا، آرامش و امنیت را به منطقه باز خواهد گرداند. اگرکشورهای اسلامی بر مسأله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین استقامت بورزند؛ این حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم غاصب صهیونیستی که آغاز شده است، با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

    از گذشته که ملت فلسطین با دستان خالی در برابر رژیم کودک کش مبارزه می‌کرد تا امروز که مقاومت اسلامی، جایگاه جهاد و مبارزاتش به تهدیدات رژیم غاصب را به سطح پاسخ موشکی ارتقا داده است و دشمن صهیونیستی در بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و اجتماعی رو به ضعف نهاده؛ ملت ایران با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب -مدظله العالی-، همچنان بر عهد خود در حمایت از مظلومان و مبارزه با ستمگران استوار است و فلسطین و قدس شریف را در این کارزار تنها نخواهد گذاشت.

    به فضل و اراده‌ی الهی، توطئه‌های نظام سلطه علیه جهان اسلام در بیشتر موارد ناکام مانده است. صحنه‌ی حوادث فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان نیز به وضوح نشان می‌دهد جبهه مقاومت علیرغم حجم سنگین فشارها، همچنان با قدرت و تأثیر گذار پیش می‌رود.

    پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه، بیش از هر چیز، از بیداری امت‌های اسلامی و مقاومت فعال ملت‌ها علیه اشغالگری نشأت می‌گیرد. طرح عادی سازی روابط گرچه از سوی برخی دولت‌های خائن پیگیری می‌شود؛ اما هیچ عقبه مردمی ندارد و سرایت منفوریت رژیم اشغالگر قدس، تاج و تخت این حکام سازشکار را نیز به سقوط خواهد کشاند.

    حضور گسترده و جهانی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان موجب اکمال بهره مندی‌های مسلمین از برکات رمضان الکریم خواهد شد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دعوت از عموم مؤمنین و آزادگان برای حضور پرشور در این میدان عظیم مجاهدت، یاد و نام شهدای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را گرامی می‌دارد و تأکید می‌کند که تداوم مقاومت در سرزمین‌ فلسطین و حمایت‌های جهانی از مجاهدان فلسطینی، قدس شریف را آزاد خواهد کرد و این پاره تن جهان اسلام به آغوش ملت اسلامی باز خواهد گشت؛ ان شاءالله.

    «وَمَا ذلکَ عَلَی اللَّهِ بِعَزِیزٍ»

    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

    بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت روز جهانی قدس:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    حضرت امام خمینی رضوان الله علیه:«.من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم صلی الله علیه و آله می دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند. » (صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۲۷۸)

    پیام تاریخی امام راحل رحمه الله علیه در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری (۱۶ مرداد ۱۳۵۸)، در روزگاری که تمام طاغوتهای جهان تلاش داشتند تا نام کشور مظلوم و شجاع فلسطین را از صحنه تاریخ محو کنند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رضوان الله علیه با تدبیری حکیمانه و الهی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریخته و. نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیونها آواره فلسطینی و مبارز و نیز امت اسلامی را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم‌تر و استوارتر کرد.

    «روز قدس» به توفیق الهی و با بهره‌گیری مسلمانان از برکات ماه مبارک رمضان، موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی، زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن توطئه‌ها و ستمکاریهای صهیونیست‌های غاصب گردید و زمینه تشکیل جبهه مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس را فراهم کرد.

    امروز جبهه مقاومت، استوارتر از همیشه در کمال عزت و اقتدار از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کند و هیمنه رژیم اشغالگر قدس هم بیشتر از گذشته شکننده تر شده و شاهد بر این مدعا درماندگی غده سرطانی اسراییل در پی حمله وحشیانه آنها به معتکفان مسجدالاقصی و هتک حرمت قبله اول مسلمانان و معبد ادیان ابراهیمی و روبرو شدن با شلیک موشک‌های خوارکننده مقاومت از جنوب لبنان و نوار غزه بود که باری دیگر قدرت پوشالین رژیم غاصب اسراییل را بر همگان آشکار نمود.

    در شرایط کنونی که بنابر فرموده رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی ، صهیونیست‌ها به دلیل اختلافات داخلی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی با سرعت بیشتر به سوی نابودیشان پیش میروند، راه‌پیمایی جهانی روز قدس امسال دارای اهمیت بسیار زیادی است و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند.

    مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه از حقوق ملت مظلوم فلسطین و محکوم نمودن رژیم غاصب اسراییل، از عموم طلاب و روحانیون عزیز و مردم همیشه در صحنه و مومن ایران اسلامی، میخواهد قویتر از گذشته با حضور خود در راهپیمایی باشکوه روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم کرده و در راستای نیل مردم مظلوم فلسطین به آرمان آزادی قدس شریف از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

    ولینصرن الله من ینصره

    مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

    بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعهالزهرا(س):

    «بسم اللّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ»

    روز جهانی قدس، روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و حاصـل تدبیر الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمهالله‌علیه برای انسجام و اتحاد جهان اسلام و تمام آزاداندیشان و آزادی‌خواهان جهان در برابر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی و حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین است.

    با گذشت بیش از ۴۰ سال از تدبیر راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی رحمهالله‌علیه در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل شده است.

    امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری جهان‌نگرانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، تمام توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها را آشکار و ابتر نموده، به گونه‌ای که جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف قدرتمندتر از هر زمان دیگری این رژیم تروریستی و نامشروع را به ستوه آورده است.

    امت اسلامی و مردم مسلمان ایران در راستای محو کامل این غده سرطانی، امسال پرشورتر از سال‌های گذشته در روز جهانی قدس، با فریاد مرگ بر اسرائیل، خشم و نفرت خود را از رژیم سفاک صهیونیستی اعلام می‌کنند و این پیام را به جهانیان به‌ویژه جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان اسلام ابلاغ خواهند کرد که با درک اهمیت عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان امروز، هیچگاه از فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام و نیز مسئله حیاتی جامعه عدالت‌خواه و صلح طلب غفلت نخواهند کرد.

    طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مرکز مدیریت خواهران سراسر کشور نیز ضمن همراهی هر ساله با مردم شریف ایران اسلامی در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس، انزجار و نفرت بیش از پیش خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌دارد و از تمامی اقشار و آحاد ملت عظیم‌الشأن این مرز و بوم دعوت می‌کند بار دیگر با حضور گسترده و معنادار خود در راهپیمایی روز قدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست‌ها و حامیان آنان اعلام نمایند.

    مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران

    سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

    مسیر راهپیمایی روز قدس در قم

    راهپیمایی روز قدس قم جمعه هفته جاری ساعت ۱۰ با تجمع در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مقابل درب هفت آغاز شده و سپس آغاز راهپیمایی منسجم و پرشور امت ولایتمدار از مسیر خیابان حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) – چهار راه شهداء – خیابان شهداء (صفائیه) میدان جانبازان به سمت میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس خواهد بود. ورودی برادران به مصلی از طریق بلوار نیایش درب میدان نماز و ورودی خواهران از درب میدان جانبازان است.

    همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای تابعه استان قم از محل مساجد، حسینیه‌ها و میادین اصلی به سمت مصلاهای نمازجمعه برگزار خواهد شد.

    در ادامه این اطلاعیه آمده است: یوم الله قدس جلوه حقیقی همبستگی و اتحاد مسلمانان جهان در حمایت از حقوق اولیه مردم ستم‌دیده و مظلوم فلسطین در برابر رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی است که بزرگداشت هرچه‌باشکوه‌تر این میراث گران‌سنگِ احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فریضه دینی و نماد مقابله مستضعفان با مستکبران عالم از اهمیت خاصی برخوردار است که بی‌تردید در مقطع حساس کنونی بدلیل تشدید توطئه‌های شیطانی سردمداران استکبارجهانی در منطقه با هدف اصلی تأمین امنیت رژیم دَدمنش صهیونیستی و سرعت‌گرفتن یهودی‌سازی قدس از طریق گسترش شهرک‌سازی‌ها در فلسطین، تضعیف جبهه مقاومت و عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه در جریان است، ضرورت برگزاری راهپیمایی پرشور یوم‌الله قدس شریف را مضاعف و دوچندان می کند.

    اطلاعیه حاکیست: لذا از آحاد مردم شریف، متدیّن و انقلابی قم دعوت بعمل می‌آید تا همگام با جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس که با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» برگزار می‌شود حضوری پرشور داشته و با عنایت به تقارن یوم‌الله قدس با شب پرفضیلت قدر، همانطور که این شب را با بیداری تا صبح همراه با دعا و تضرع به درگاه الهی سپری می‌کنند، روز قدس و این ایّام حساس که لیله‌القدر تاریخ اسلام است را با بصیرت و هوشیاری گرامی داشته و تا مطلع‌الفجرِ نجات ملّت‌های مسلمان، خاصه ملّت شریف و مظلوم فلسطین، پرچم مقدس مقاومت و ایستادگی را تحت زعامت امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی برافراشته نگاه دارند.

    در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم هم چنین آمده است: روز قدس امسال مردم شریف قم میزبان شهیدی گرانقدر از شهدای اخیر مدافع حرم و ایستادگی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی از تبار فاطمیون خواهند بود.

    این خبر در حال تکمیل شدن است

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.