حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
هفت برنامه کاربردی برای اعمال شب قدر
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 10:35
  • شناسه : 16432
    بازدید 158
    2

    گوشی‌های هوشمند امروزه نفوذ انکارناپذیری در زندگی ما پیدا کرده‌اند. ما تقریبا برای رفع اکثر نیازهای روزانه خود، به استفاده از گوشی هوشمند خود رو می‌آوریم. در این بین، اپلیکیشن‌های مذهبی مختلفی نیز روی گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارند که به ما در انجام اعمال عبادی کمک می‌کنند. با توجه به تاکید بسیار آیات […]

    پ
    پ

    گوشی‌های هوشمند امروزه نفوذ انکارناپذیری در زندگی ما پیدا کرده‌اند. ما تقریبا برای رفع اکثر نیازهای روزانه خود، به استفاده از گوشی هوشمند خود رو می‌آوریم. در این بین، اپلیکیشن‌های مذهبی مختلفی نیز روی گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارند که به ما در انجام اعمال عبادی کمک می‌کنند.

    با توجه به تاکید بسیار آیات و روایات مختلف بر اهمیت شب‌زنده‌داری، راز و نیاز و مناجات در شب قدر، در ادامه به معرفی ۷ برنامه کاربردی برای اعمال شب قدر خواهیم پرداخت تا روزه‌داران بهتر بتوانند از فضیلت‌های این شب بزرگ بهره‌مند شوند. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها با ویژگی‌های خاص خود، بخشی از نیازهای کاربران را در شب قدر مرتفع می‌کنند. با مجله مایکت همراه باشید.

    شب قدر در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است. مضاف بر یاد شدن مستقیم از شب قدر در سوره قدر و نزول قرآن در این شب، روایات بسیاری در مورد پرفضیلت بودن آن وجود دارد. از شب قدر به عنوان شب رحمت الهی و شب بخشیده شدن گناهان یاد می‌شود. با توجه به نامعلوم بودن زمان دقیق شب قدر، از سه‌ شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان به‌عنوان «لیالی قدر» یاد می‌شود؛ اما، از دید علمای شیعه شب قدر به احتمال قوی همان شب بیست و سوم ماه رمضان است. امیدواریم که اپلیکیشن‌های معرفی‌شده از سوی ما، همراه خوبی برای شما در شب قدر باشند.

    باد صبا | کامل‌ترین اپلیکیشن تقویم و اوقات شرعی

    در ماه مبارک رمضان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزه‌داران اوقات شرعی است. به کمک تقویم اذان‌گوی باد صبا شما می‌توانید در هر شهری که هستید از اوقات شرعی باخبر شوید و در کنار برنامه‌ریزی برای زمان صرف سحری و افطاری، نمازهای واجب را نیز اول وقت به جا آورید تا از برکات پرشمار نماز اول وقت در ماه مبارک رمضان، خصوصا شب‌های قدر بیشترین بهره را داشته باشید.

    قابلیت پخش خودکار اذان، یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن «باد صبا» است. شما امکان انتخاب صدای موذن موردنظر خود را نیز از بین بیش از ۵۰ موذن دارید. از بین موذن‌هایی که صدای آن‌ها در برنامه قرار دارد، می‌توان به رحیم موذن‌زاده، محمد آقاتی و سلیم موذن‌زاده در کنار دیگر موذن‌های مطرح اشاره کرد.

    به‌عنوان یک تقویم شرعی، مناسبت‌های ملی و مذهبی هر روز از سال نیز در «باد صبا» درج شده و امکان قرار دادن یادآور نیز برای روزهای مختلف وجود دارد تا بتوانید از قبل برای انجام اعمال عبادی خود برنامه‌ریزی کنید. پخش زنده از بخش‌های مختلف حرم امام رضا (ع) نیز به وسیله این اپلیکیشن قابل‌تماشاست و «باد صبا» حتی امکان زیارت نیابتی را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

    باد صبا، تقویم اسلامی اذان‌گو

    قبله‌نما از جمله دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه است. دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن قبله در مکان‌های مختلف باشید و از هر جایی، به‌راحتی و با خیال آسوده می‌توانید روی قابلیت قبله‌نمای «باد صبا» حساب کنید. همچنین قابلیت رکعت‌شمار و ذکرشمار، از جمله دیگر ویژگی‌های مفید برای روزه‌داران خصوصا در شب قدر به شمار می‌رود و دیگر نیازی به نگرانی در مورد تعداد رکعت‌های نماز به جا آورده شده یا تعداد ذکرهای گفته‌ شده باشید. نکته جالب، طراحی ساده و قابل‌فهم اپلیکیشن علی‌رغم وجود امکانات و بخش‌های متعدد در آن است.

    قابلیت‌های کاربردی اپلیکیشن باد صبا

    «باد صبا» می‌تواند همراهی فوق‌العاده برای شما در طول ماه مبارک رمضان و شب قدر باشد. اپلیکیشن باد صبا را از مایکت روی گوشی هوشمند خود دریافت کنید.

    آیکون برنامه تقویم اذان گو بادصبا

    تقویم اذان گو بادصبا

    حجم: ۱۹.۱ مگابایت

    قرآن صوتی حبل‌المتین | قرآن همیشه همراه

    از جمله اعمال شب قدر، قرآن خواندن است که در متون دینی مختلف بسیار به آن تاکید شده و از جمله آن‌ها می‌توان به توصیه امام صادق (ع) به تلاوت سوره‌های عنکبوت و روم اشاره کرد. با اپلیکیشن قرآن صوتی حبل‌المتین کتاب آسمانی ما مسلمانان به‌صورت کامل با تفسیر و معنی در هر لحظه‌ای در دسترس قرار خواهد داشت.

    این اپلیکیشن جامع، تمامی سوره‌های قرآن را به‌صورت متن عربی، همراه با ترجمه و تفسیر فارسی و انگلیسی در مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد. همچنین، اگر خودتان شرایط خواندن قرآن را ندارید، می‌توانید با انتخاب قاری موردنظر خود از میان قاریان برجسته‌ای که صدای آن‌ها در «قرآن صوتی حبل‌المتین» قرار گرفته، به تلاوت آیات قرآن گوش فرا دهید.

    حبل‌المتین، اپلیکیشن قرآن برای اعمال شب قدر

    برای بخش تفسیر آیات، از تفسیر استاد قرائتی در کنار ۷ تفسیر دیگر استفاده شده و از این حیث، با برنامه‌ای تمام و کمال طرف هستیم. وجود قلم قرآنی هوشمند نیز کمک می‌کند تا آیات را بهتر و راحت‌تر دنبال کنید و از گم کردن سطر هر آیه جلوگیری کرد.

    یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های قرآن صوتی حبل‌المتین، امکان ختم انفرادی و جمعی قرآن است. برای ختم انفرادی، می‌توانید به کمک این اپلیکیشن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و حتی با قرار دادن یادآور برای خود، احتمال فراموشی را از بین ببرید. برای ختم گروهی نیز پویش‌های ختم قرآن مختلفی از سوی کاربران با نیت‌های مختلف ایجاد شده که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و در این امر خیر سهیم باشید.

    ختم انفرادی و جمعی قرآن در حبل‌المتین

    در روایات بسیاری به اهمیت تلاوت قرآن در شب قدر اشاره شده و «قرآن صوتی حبل‌المتین»، قرآن خواندن با گوشی همراه را برای شما به بهترین شکل، ممکن می‌سازد. همین حالا این اپلیکیشن را از مایکت دریافت کنید.

    آیکون برنامه قرآن صوتی حبل المتین

    قرآن صوتی حبل المتین

    حجم: ۲۰.۲ مگابایت

    مفاتیح صوتی باب‌النعیم | گنجینه‌ای ارزشمند از ادعیه‌ها و مناجات

    مفاتیح‌الجنان نام مجموعه‌ای ارزشمند از دعاها، مناجات، زیارات و اعمال مخصوص ایام سال است که توسط شیخ عباس قمی جمع‌آوری شده. اپلیکیشن مفاتیح صوتی باب‌النعیم، این گنجینه ارزشمند را به گوشی هوشمند شما می‌آورد. به کمک این برنامه، شما می‌توانید به کلیات مفاتیح‌الجنان به همراه ترجمه و صوت دسترسی داشته باشید.

    گنجینه قوی باب‌النعیم از زیارت‌ها، ادعیه‌ها و نمازها برای شب قدر

    صوت چندین مداح و ذاکر برای ادعیه‌ها و زیارات مختلف در نظر گرفته شده و به‌لطف طبقه‌بندی دقیق این برنامه، به‌سادگی‌ می‌توانید بخش مورد نظر خود را بیابید. دیگر قابلیت کاربردی این اپلیکیشن، امکان ایجاد فهرست‌های شخصی از ادعیه‌ها و زیارات مختلف است و به این ترتیب، به‌سرعت می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

     امکان ختم گروهی ادعیه‌ها و زیارات مختلف نیز فراهم است و در کنار دیگر کاربران، می‌توانید در این پویش‌ها شرکت کنید و از ثواب آن‌ها بهره‌مند گردید. با توجه به شب‌زنده‌داری در شب قدر، رجوع به ادعیه‌ها و زیارات پرفضیلتی که در این اپلیکیشن قرار دارند، می‌تواند به شما در بهره‌مندی هرچه‌ بیشتر از این شب عزیز کمک شایانی کند.

    امکان ختم جمعی ادعیه‌ها و زیارت‌ها در باب‌النعیم

    لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌ مفاتیح صوتی باب‌النعیم، توسط شرکت «موج همراه» توسعه داده شده که آن‌ها را به‌خاطر تولید دو اپلیکیشن مذهبی «باد صبا» و «قرآن صوتی حبل‌المتین» می‌شناسیم و بالاتر به معرفی آن‌ها پرداختیم. با دریافت هر سه برنامه، شما می‌توانید به برخی از قابلیت‌های مختلف هر اپلیکیشن از طریق اپلیکیشن‌های دیگر نیز دسترسی پیدا کنید و خانواده‌ای تمام عیار از برنامه‌های مذهبی را همیشه روی گوشی خود به همراه داشته باشید.

    آیکون برنامه مفاتیح صوتی باب النعیم

    مفاتیح صوتی باب النعیم

    حجم: ۱۳.۱ مگابایت

    رضوان | اپلیکیشن رسمی حرم امام رضا (ع)

    راهی سفر شدن در ماه رمضان دردسرهای خاص خود را دارد. با این حال، قرار گرفتن در حال و هوای ملکوتی حرم امام هشتم در ماه مبارک رمضان، به‌ویژه در شب قدر، تجربه‌ای شگفت‌انگیز است که نمی‌توان آن را از دست داد.

    زیارت آنلاین از حرم امام رضا (ع) با برنامه رضوان

    اپلیکیشن رضوان، در حقیقت اپلیکیشن رسمی حرم امام رضا (ع) است که زیارت آنلاین از بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت را برای شما ممکن می‌سازد. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید به صحن‌های مختلف حرم دسترسی پیدا کنید و زیارت آنلاین خود را آن‌گونه که دوست دارید، انجام دهید.

    نصب کنید: اپ حرم امام رضا (ع)

    همچنین، اگر سفر به مشهد مقدس قسمت‌تان شد، باز هم می‌توانید روی اپلیکیشن رضوان برای مسیریابی در این شهر حساب کنید. وجود نقشه کامل حرم امام رضا (ع) نیز اپلیکیشن رضوان را به یک راهنمای قابل‌اعتماد برای زیارت تبدیل می‌کند و به کمک آن می‌توانید با جای جای بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) آشنا شوید.

    رضوان، یک اپلیکیشن کاربردی برای اعمال شب‌ قدر

    برای زیارت آنلاین از حرم امام رضا (ع) کافی‌ست اپلیکیشن رضوان را از مایکت دریافت کنید.

    آیکون برنامه رضوان | اپ رسمی حرم امام رضا (ع)

    رضوان | اپ رسمی حرم امام رضا (ع)

    حجم: ۲۲.۹ مگابایت

    وصال | رسانه جامع مذهبی

    وجود اپلیکیشنی که به‌مانند یک رسانه جامع برای دسترسی به محتواهای چندرسانه‌ای حوزه مذهبی به کار بیاید، می‌تواند در شب قدر یک همراه تمام‌عیار باشد. در اپلیکیشن وصال شما به مداحی‌های مختلف با صدای مداحان مطرح، پادکست‌های دینی و قرآنی، سخنرانی‌های اساتید معروف حوزه فقه و ویدیوهای هیئت‌های عزاداری دسترسی پیدا خواهید کرد. جالب است بدانید که اینترنت مصرف شده در اپلیکیشن وصال به‌‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌گردد.

    امکانات اپلیکیشن وصال، محتوای مذهبی

    «وصال»، به‌شکلی منظم و اصولی دست به طبقه‌بندی محتواهای خود زده و به همین علت، دسترسی به محتواهای منتشر شده روی این پلتفرم به سادگی آب خوردن است. وجود امکان دانلود محتواهای این اپلیکیشن نیز از جمله دیگر قابلیت‌های کاربردی آن است که به وسیله آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به اینترنت از محتواهای دانلودشده استفاده کنند.

    یکی از بخش‌های قابل‌توجه برنامه «وصال»، وجود پادکست‌های متنوع مذهبی با موضوعات مختلف است. در شب قدر، می‌توان با گوش فرا دادن به این پادکست‌ها بهتر در خلوت خود برای راز و نیاز غرق شد. هر سی جزء قرآن نیز با صدای قاریان معروف در این اپلیکیشن قرار گرفته و می‌توانید از این بخش اپلیکیشن نیز در شب قدر استفاده کنید.

    پادکست‌های مذهبی موجود در وصال

    تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم، باعث شده تا از دید مجله مایکت، «وصال» یکی از ۷ برنامه کاربردی برای اعمال شب قدر باشد.

    آیکون برنامه وصال|مداحی،مناجات،ادعیه،تواشیح

    وصال|مداحی،مناجات،ادعیه،تواشیح

    حجم: ۱۳.۴ مگابایت

    هدیه صلوات | همراه شما در نذر صلوات

    فرستادن صلوات چند ثانیه از وقت ما را بیشتر نمی‌گیرد. با این حال، داشتن اطلاعاتی ثبت شده از تعداد صلوات‌های فرستاده شده در طول روز، کاری است که اپلیکیشن هدیه صلوات انجام می‌دهد. در این اپلیکیشن بستر هدیه صلوات فراهم شده و کاربرات می‌توانند به‌راحتی آمار تعداد صلوات‌های فرستاده شده را ثبت و در آینده هم جزئیات کامل آن‌ها را مانند تاریخ ثبت، تعداد و … مشاهده کنند.

    اسکرین شات از اپ هدیه صلوات

    به‌جز امکان اهدای صلوات و ثبت جزئیات صلوات‌های اهدایی، این اپلیکیشن در به‌روزرسانی‌های اخیر خود امکانات دیگری را نیز اضافه کرده که می‌تواند مورد توجه‌ روزه‌داران در ماه مبارک رمضان باشد. از پویش‌های گروهی با موضوعات مختلف نظیر ختم قرآن کریم و ادعیه‌ها و ذکرهای مختلف گرفته تا قرارگیری متن‌ و ترجمه زیارت‌ها و ادعیه‌های مناسب شب قدر همچون دعای جوشن کبیر، قابلیت‌هایی هستند که اپلیکیشن «هدیه صلوات» را از تک‌بُعدی بودن جدا کرده‌اند و آن را تبدیل به برنامه‌ای کاربردی برای اوقات مختلفی از سال از جمله ماه مبارک رمضان و شب قدر کرده‌اند.

    امکان شرکت در پویش‌های ختم صلوات در برنامه هدیه صلوات

    با دانلود اپلیکیشن «هدیه صلوات» از مایکت می‌توانید بخشی از شب قدر را به نذر صلوات اختصاص دهید.

    آیکون برنامه هدیه صلوات (به همراه ابزار مذهبی)

    هدیه صلوات (به همراه ابزار مذهبی)

    حجم: ۴.۵ مگابایت

    The Clock: Alarm Clock | بسیار پیشرفته‌تر از ساعت هشدار پیش‌فرض گوشی

    تنها اپلیکیشن غیرایرانی این لیست، برای تنظیم ساعت هشدار به‌کار می‌آید. در طول ماه رمضان برنامه خواب روزه‌داران دست‌خوش تغییراتی می‌شود و شب قدر هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی از کم‌خوابی رنج می‌بریم، بیدار شدن می‌تواند زجرآورترین کار ممکن باشد و خیلی اوقات زنگ زدن معمولی ساعت هشدار پیش‌فرض گوشی نمی‌تواند ما را از خواب بیدار کند. اینجاست که اپلیکیشن The Clock: Alarm Clock به نجات ما می‌آید.

    اپ آلارم یا ساعت هشدار با امکانات متنوع

    این اپلیکیشن با در اختیار داشتن انواع و اقسام زنگ‌های بلند، می‌تواند به‌خوبی وظیفه بیدار کردن شما از خواب را انجام دهد. به‌طور مثال، می‌توانید برای زنگ هشدار خود گزینه مسئله ریاضی را نیز فعال کنید. به این ترتیب، تا زمانی که شما آن مسئله ریاضی را حل نکنید، زنگ هشدار متوقف نخواهد شد!

    تقریبا هر امکاناتی که از یک اپلیکیشن ساعت هشدار انتظار دارید، در این برنامه موجود است و می‌توانید روی ویژگی‌های آن در طول ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر حساب کنید. برای دریافت The Clock: Alarm Clock به مایکت مراجعه کنید.

    اسکرین‌ شات از اپ The Clock: Alarm Clock

    آیکون برنامه The Clock: Alarm Clock & Timer

    The Clock: Alarm Clock & Timer

    حجم: ۵۵.۶ مگابایت

    در این مقاله، به معرفی ۷ برنامه کاربردی برای اعمال شب قدر پرداختیم و امیدواریم که با استفاده از آن‌ها، بتوانید بیشترین استفاده را از این شب پرفضیلت ببرید. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه هر کدام از این اپلیکیشن‌ها در مایکت، نظرات خود را راجع به آن‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین به‌جز این ۷ برنامه، اپلیکیشن‌های مذهبی بسیاری در مایکت وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.