حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پخش مستقیم مراسم احیاء شب‌های قدر از رادیو
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 13:51
  • شناسه : 1586
    بازدید 9
    0

    شبکه‌های مختلف رادیویی در شب‌های قدر ضمن روی آنتن بردن ویژه برنامه‌های مختلف،‌ مراسم احیا را به صورت زنده به روی آنتن می‌برند. هم‌زمان با فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ، اقتصاد، معارف، تهران و جوان با حضور در مکان‌های مختلف و استقرار واحد سیار، به پوشش […]

    پ
    پ

    شبکه‌های مختلف رادیویی در شب‌های قدر ضمن روی آنتن بردن ویژه برنامه‌های مختلف،‌ مراسم احیا را به صورت زنده به روی آنتن می‌برند.

    هم‌زمان با فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ، اقتصاد، معارف، تهران و جوان با حضور در مکان‌های مختلف و استقرار واحد سیار، به پوشش زنده مراسم احیاء شب قدر می‌پردازند.

    شبکه‌های مختلف رادیویی همزمان با شب‌های پرفضلیت قدر، در مکان های مختلف مستقر شده و اقدام به پوشش زنده مراسم احیاء این شب ها و شب زنده داری مؤمنان روزه دار در آن اماکن می‌پردازند.

    بر اساس این گزارش همزمان با شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان، رادیو ایران از مصلی امام خمینی (ره)، رادیو فرهنگ از دانشگاه امام صادق (ع)، رادیو اقتصاد از حسینیه همدانیها، رادیو معارف از حرم حضرت معصومه (ع)، رادیو جوان از تهران و مراکز استان‌ها اقدام به پخش زنده مراسم احیاء شب های قدر می‌کنند.

    رادیو تهران نیز شب نوزدهم از مسجد ارک، شب بیست و یکم از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و شب بیست و سوم از امامزاده صالح، اقدام به پخش زنده و مستقیم مراسم احیاء شب های قدر می کند.

    همچنین برنامه هفت کوچه در رادیو فرهنگ برنامه‌ای از گروه مطالعات فرهنگی است که هر هفته جمعه‌ها به یکی از موضوعات فرهنگ مردم اختصاص دارد.

    این هفته محمود اکرامی فر (شاعر) به برنامه هفت کوچه می‌آید تا درباره آئین های ویژه شب قدر و اشعار منسوب به حضرت علی (ع) را در روزهای شهادت مولای متقیان بررسی کند.

    برنامه هفت کوچه را هر جمعه از ساعت ۸:۳۰ به تهیه کنندگی هادی موسوی نژاد و با اجرای سکینه ارجمندی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ به صورت زنده تقدیم علاقه مندان می شود.

    همچنین برنامه هفت کوچه رادیو فرهنگ نیز ویژه برنامه‌ای برای شب‌های قدر ارد.

    دکتر محمد جعفری قنواتی (کارشناس فرهنگ مردم ) در برنامه این هفته هفت کوچه که مصادف شده است با سالروز شهادت حضرت علی (ع) به جایگاه و مقام والای حضرت علی (ع) به عنوان اسوه مردانگی و دلیری در میان شیعیان و به خصوص مردم ایران می پردازد.

    برنامه هفت کوچه که به یکی از موضوعات فرهنگ مردم اختصاص دارد، شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا۹:۳۰ به سردبیری و تهیه کنندگی هادی موسوی نژاد و با اجرای سکینه ارجمندی و بازیگری علیرضا تابان به طور زنده تقدیم علاقه مندان به فرهنگ ایران خواهد شد. رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ و کانال ۵۶ دستگاه های گیرنده دیجیتال (ستاپ باکس) قابل دریافت است.

    به مناسبت شب های قدر و شهادت امام علی(ع) ویژه برنامه ی دیالوگ از رادیو نمایش پخش می شود.

    در این برنامه پرونده جنبه‌های نمایشی داستان های قرآنی به مناسبت شبهای قدر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    براساس این خبر؛ «دیالوگ» با سردبیری و اجرای ایوب آقاخانی، گویندگی: شیرین سپه راد، بابک احمدی، علی جعفری و اجرا کارشناسی سعید اسلام زاده، دستیار تهیه: محسن جواهری، هر روز به جز جمعه‌ها ساعت ۲۱ از رادیو نمایش روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۷ پخش می‌شود.

    بنا بر این گزارش، برنامه سه ستاره  شبکه جوان نیز جمعه ۲۷تیرماه میزبان حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک و دکتر محمد رضا سنگری (استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر) خواهد بود.

    «سه ستاره» عنوان برنامه‌ای است از گروه جوان، ورزش و تفریحات شبکه جوان که هر هفته با چهره های شاخص وفرهیخته در حوزه های سیاسی، اجتماعی، ورزشی ،فرهنگی و هنری گفتگو می نماید.

    برنامه سه ستاره این هفته به مناسبت ماه مبارک رمضان با حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک و دکتر محمد رضا سنگری(استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر) در خصوص شب های قدر و جوانان گفت‌گو می‌کند.

    سه ستاره شبکه جوان هر هفته روزهای جمعه از ساعت ۱۵ به تهیه‌کنندگی مهدی شاه رضایی و گویندگی سعید خرسندی پخش می‌شود.

    رادیو ایران هم به منظور آشنایی بیشتر شنوندگان با دیدگاه های اقلیت های مذهبی در خصوص شخصیت حضرت علی (ع) برنامه ای را با عنوان «فصل و وصل» تقدیم علاقمندان می کند.

    این برنامه که رویکردی اطلاع رسانی دارد و حاصل تلاش گروه فرهنگ رادیو ایران است، روز شنبه بیست و هفتم تیر، میزبان «سیبوه سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه می شود و با او درباره شخصیت حضرت علی(ع) و همچنین نهج البلاغه ی امیر مومنان علی(ع) به گفت‌وگو می‌نشیند.

    در بخش دیگر برنامه «فصل و وصل»، النا لاویان از کلیمیان ایرانی و اسلام شناس به برنامه می آید و از نگاه خود به بررسی شخصیت حضرت علی (ع) می‌پردازد.

    بررسی شخصیت حضرت علی(ع) از نگاه مسیحیان و غیر مسلمانان در متون چاپ شده از دیگر بخش های برنامه است.

    مهدی ساعی تهیه کننده، سهیلا خدادی نویسنده، احمد خالصی کارشناس- مجری و رضا خضرایی گوینده برنامه «فصل و وصل» هستند.

    علاقمندان می‌توانند ساعت ۱۵:۳۰ این برنامه را از رادیو ایران روی موج FM ردیف۹۰ MHz و AMردیف ۹۰۰ kHz دریافت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.