حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تاکید آیت الله وحید خراسانی بر تکریم روز شهادت امیرالمومنین(ع)
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 13:35
  • شناسه : 1579
    بازدید 13
    0

    آیت الله ˈحسین وحید خراسانیˈ از مراجع تقلید بر تکریم و عزاداری شایسته در روز شهادت امیرالمومنین(ع) تاکید کرد. به گزارش مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از رؤسای هیاتهای مذهبی استان خراسان رضوی گفت: هر هیاتی که روز بیست و یکم رمضان بیرون بیاید احیای امرامیرالمومنین(ع) است. وی افزود: امام […]

    پ
    پ

    آیت الله ˈحسین وحید خراسانیˈ از مراجع تقلید بر تکریم و عزاداری شایسته در روز شهادت امیرالمومنین(ع) تاکید کرد. به گزارش مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از رؤسای هیاتهای مذهبی استان خراسان رضوی گفت: هر هیاتی که روز بیست و یکم رمضان بیرون بیاید احیای امرامیرالمومنین(ع) است.

    وی افزود: امام ششم(ع) رحمت خداوند را برای کسانی که امر اهل بیت(ع) را زنده نگه دارند طلب کرد.

    آیت الله وحید خراسانی با اشاره به اینکه عظمت و اهمیت مصیبت شهادت حضرت علی(ع) قابل وصف و درک نیست گفت: این مصیب بزرگی است که پیامبر اعظم(ص) برای آن اشک ریخت و همه را حیران کرد.

    وی افزود: امیرالمومنین(ع) صبح نوزدهم ماه رمضان به مسجد آمد و قاتل خود را بیدار کرد و فرمود خبر دارم که زیر ردا چه مخفی کرده ای، بعد در محراب ایستاد، آن روز در نماز خویش سوره انبیاء را خواند؛ یعنی چه؟ یعنی یک صد و بیست و چهار هزار پیغمبر همه دور این محراب هستند.

    آیت الله وحید خراسانی اضافه کرد: امام علی(ع) سپس به سجده رفت و وقتی ضربت به آن سر وارد شد، جبرییل بین زمین و آسمان گفت ˈتهدّمت والله أرکان الهدیˈ این کلام امین وحی خدا است که گفت قسم به ذات قدّوس خدا که ارکان هدایت خراب شد. کلمه دوم که من از گفتن آن عاجزم تا چه رسد به درک آن گفت ˈإنطمست والله نجوم السّماء وأعلام التقیˈ همه عَلَمهای تقوا خاموش شد و نور و بهاء ستارگان آسمان هم رفت.

    وی افزود: کلمه سوم که عقل را مبهوت می کند این است: ˈإنفصمت والله العروه الوثقیˈ به ذات خدا قسم که عروه الوثقی پاره شد، این عروه وثقی که شب بیست و یکم پاره شد چیست؟ قرآن را بخوانید تا بفهمید فمن یکفر بالطاغوت ویؤمن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی معنی این جمله آن است که در این ضربت، ایمان به خدا به کلّی منفصم شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.