حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
شادی و نشاط در اسلام هدفمند است/ شادی ماه شعبان مقدمه ماه رمضان است
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت: 9:42
  • شناسه : 15705
    بازدید 5
    1

    تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شادی ماه شعبان مدخلی برای ورود به ماه مبارک رمضان است، گفت: ما در اسلام شادی بدون هدف نداریم زیرا طنز فی نفسه مطلوب نیست بلکه مزاح و و شادی در اسلام برای آمادگی انسان برای استفاده بهتر از فرصت ها است. به گزارش حوزه، آیت الله […]

    پ
    پ

    تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شادی ماه شعبان مدخلی برای ورود به ماه مبارک رمضان است، گفت: ما در اسلام شادی بدون هدف نداریم زیرا طنز فی نفسه مطلوب نیست بلکه مزاح و و شادی در اسلام برای آمادگی انسان برای استفاده بهتر از فرصت ها است.

    به گزارش حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با حجت الاسلام مهدی سهرابی رئیس ستاد استهلال قم و اعضای این ستاد که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: ماه شعبان ماه شادی اهل بیت علیهم السلام است و هیچ شهادتی از اهل بیت در این ماه اتفاق نیفتاده است.

    وی با بیان اینکه شادی ماه شعبان مدخلی برای ورود به ماه مبارک رمضان است، گفت: امام کاظم علیه السلام در روایتی فرمودند ساعات خود را تقسیم کنید و یک ساعت برای لذت های حلال قرار دهید زیرا با این ساعت برای کارهای دیگر آمادگی پیدا می کنید.

    تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه شادی و نشاط در اسلام هدفمند است، افزود: ما در اسلام شادی بدون هدف نداریم زیرا طنز فی نفسه مطلوب نیست بلکه مزاح و و شادی در اسلام برای آمادگی انسان برای استفاده بهتر از فرصت ها است.

    وی با بیان اینکه تبیین استهلال برای مردم ضروری است، گفت: مردم باید با منشأ اختلاف فقها در مبانی فقهی در مورد استهلال هلال ماه آشنا شوند تا نسبت به کار ارزشمند و سودمند استهلال آگاهی پیدا کنند.

    گفتنی است: در پایان این دیدار از اعضای ستاد استهلال قم با اهدای لوحی از سوی رئیس این ستاد توسط آیت الله سعیدی تقدیر به عمل آمد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.