حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای درباره «پرداخت فطریه قبل از عید فطر» و «پرداخت فطریه خود از طرف پدر»
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت: 17:43
  • شناسه : 15463
    بازدید 3
    0

    پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «پرداخت فطریه خود از طرف پدر» منتشر شد.  کانال فقه و احکام رهبری متن پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائاتی درباره «پرداخت فطریه قبل از عید فطر» و«پرداخت فطریه خود از طرف پدر» را منتشر کرد. متن سؤال و جواب منتشرشده به این شرح است: پرداخت فطریه خود از طرف […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «پرداخت فطریه خود از طرف پدر» منتشر شد.

     کانال فقه و احکام رهبری متن پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائاتی درباره «پرداخت فطریه قبل از عید فطر» و«پرداخت فطریه خود از طرف پدر» را منتشر کرد.

    متن سؤال و جواب منتشرشده به این شرح است:

    پرداخت فطریه خود از طرف پدر

    سؤال: کسی که فطریه‌اش بر عهده پدر است، اگر پدر فطریه ندهد، چنانچه با اجازه پدر فطریه خودش را بدهد، آیا کافی است و از عهده پدر ساقط است؟

    جواب: در فرض سؤال اگر از طرف پدر، فطریه خودش را بپردازد، مانعی ندارد و از عهده پدر ساقط می‌شود.

    پرداخت فطریه قبل از حلول ماه شوال

    سؤال: با توجه به امکان پرداخت فطریه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیا می‌توان پیش از حلول ماه شوال (غروب شب عید فطر) اقدام به واریز آن نمود؟

    جواب: چون به صورت امانت دریافت شده و پس از حلول ماه شوال، در موردش مصرف می‌شود، مانعی ندارد؛ البته پرداخت‌کننده پس از حلول ماه شوال نیت کند که آن امانت، به عنوان زکات فطره باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.