حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
معرفی کتاب | «بچه‌های دیروز و ماه مبارک رمضان»، نویسنده: مصطفی رحماندوست
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت: 15:38
  • شناسه : 15414
    بازدید 6
    0

    این کتاب زیبا دارای پنج بخش نظیر «نقش بچه‌ها در ماه مبارک رمضان»، «پیش از ماه مبارک»، «ماه رمضان و شب‌های مهم آن مثل شب قدر»، «ماه شادی» و «عید فطر» است که در آن، کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی برای تدارکات ماه مبارک رمضان آشنا می‌شوند نظیر حمام کردن، […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    این کتاب زیبا دارای پنج بخش نظیر «نقش بچه‌ها در ماه مبارک رمضان»، «پیش از ماه مبارک»، «ماه رمضان و شب‌های مهم آن مثل شب قدر»، «ماه شادی» و «عید فطر» است که در آن، کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی برای تدارکات ماه مبارک رمضان آشنا می‌شوند نظیر حمام کردن، کلوخ‌اندازان، پیشواز، بیدار کردن خوابیده‌ها، روزه‌داری و افطاری، و احیا و شب‌زنده‌داری.

    ماه نهم سال قمری «رمضان» نام دارد. در ماه رمضان، هر مسلمانی که توانایی داشته باشد، روزه می‌گیرد. یعنی از آغاز صبح تا آغاز شب چیزی نمی‌خورد و نمی‌آشامد و سعی می‌کند آدم خوبی باشد، دروغ نگوید، زور نگوید و حرف بد نزند.

    با اینکه روزه‌داری کار بزرگ‌ترهاست، بچه‌ها هم در ماه رمضان وضعشان عوض می‌شود. در ماه رمضان، زندگی خانوادگی یک جور دیگر می‌شود.

    مانند ماه‌های دیگر، افراد خانواده‌ها با هم صبحانه و ناهار نمی‌خورند. ساعت خواب و بیداری و کار و بازی و … مردم تغییر می‌کند.

    زندگی بچه‌ها هم که در خانه و با بزرگ‌ترها زندگی می‌کنند، یک جور دیگر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.