حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر» منتشر شد
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 15:06
  • شناسه : 15083
    بازدید 3
    0

    کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص)» توسط مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد. به گزارش شفقنا، کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص)» اثر حسین اسماعیلی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۶۰ صفحه منتشر شد. پیامبر اکرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان در فضیلت ماه مبارک رمضان بیاناتی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص)» توسط مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

    به گزارش شفقنا، کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر(ص)» اثر حسین اسماعیلی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۶۰ صفحه منتشر شد.

    پیامبر اکرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان در فضیلت ماه مبارک رمضان بیاناتی ایراد فرمودند و بر مغفرت الهی و شأن فرد روزگار تاکید کردند، چنان که گفتند: در این ماه نفس ها و خواب شما عبادت است. پیامبر(ص) ویژگی های فراوانی را در این ماه یادآوری می فرمایند: از جمله اینکه تلاوت یک آیه قرآن معادل یک ختم قرآن محسوب می‌شود، درب های جهنم بر روی بندگان بسته می‌شود و شیطان ها در غل و زنجیر خواهند بود. اثر حاضر شرح و تفسیر این خطبه درخشان است.

    نویسنده در ابتدای این اثر پیامبر(ص) به چرایی نامیدن ماه رمضان به ماه خدا می پردازد و پس از تبیین نام های ماه رمضان و تعریف رحمت، اسباب رحمت الهی را تشریح نموده و به آمادگی برای چنین مهمانی اشاره دارد.

    شرایط و آداب دعا کردن، اوقات دعا کردن، زمان ها و مکان های با فضیلت برای استجابت دعا از دیگر مباحثی می باشد که در این اثر بدان پرداخته شده است.

    بخش دیگری از این اثر، به روزه اختصاص یافته و اقسام، مراتب و فواید روزه تبیین گردیده و همچنین قرآن از نگاه روایات و از دیدگاه بیگانگان مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه، فضیلت و پاداش خواندن قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

    سپس، ضمن تشریح نام های روز قیامت، ادله اثبات معاد نیز مطرح شده است. در این اثر ضمن تبیین چیستی صدقه، فواید، آفات و شرایط صدقه و انفاق کردن مورد بررسی قرار گرفته و به فضیلت آن در ایام و ساعات مخصوص نیز اشاره شده است.

    صله رحم و پیوند با خویشاوندان از دیدگاه روایات بررسی شده و بعضی از فواید آن تشریح گردیده و همچنین به قطع صله رحم و ضررهای آن اشاره شده است.

    در ادامه، ضمن اشاره به چیزهایی که گوش دادن به آن حرام است، به روایات در مذمت غیبت پرداخته شده و سپس، مستثنیات غیبت، کفاره غیبت کردن، عوامل غیبت کردن و فرق غیبت و تهمت بررسی شده است.

    گناه و آثار شوم آن، توبه از دیدگاه آیات و روایات، بلند کردن دست ها وقت دعا، آیات استغفار، مراتب و انواع استغفار، سجده از دیدگاه قرآن و روایات، وقت سجده شکر و روش آن، نماز از دیدگاه قرآن و روایت، علت واجب شدن نماز، آداب نماز، چیستی میزان و دلیل بر موجود میزان، صلوات و فضیلت آن، کیفیت صلوات و چیستی، از دیگر مباحثی بودع که در این اثر بدان پرداخته شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.