حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
جذب بیش از ۸ هزار حامی برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین در دهه اول ماه مبارک رمضان
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 16:32
  • شناسه : 14936
    بازدید 7
    0

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۸ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش یک میلیون و ۱۴۰ هزار حامی هستند، گفت: در دهه اول ماه مبارک رمضان بیش از ۸ هزار حامی متعهد شده‌اند تا به ۳۲ هزار یتیم و فرزند محسنین به اندازه وسع‌شان […]

    پ
    پ

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۸ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش یک میلیون و ۱۴۰ هزار حامی هستند، گفت: در دهه اول ماه مبارک رمضان بیش از ۸ هزار حامی متعهد شده‌اند تا به ۳۲ هزار یتیم و فرزند محسنین به اندازه وسع‌شان کمک کنند.

    «حبیب الله آسوده» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین گفت: در حال حاضر ۳۹۸ هزار فرزند یتیم و محسنین از خدمات خیرین و حامیان استفاده می‌کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۴۰ هزار حامی نیز از این کودکان حمایت می‌کنند.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که چه تعداد فرزند ایتام و محسنین تحت پوشش نیستند، تصریح کرد: در بحث ایتام افراد معدودی تحت پوشش نیستند چراکه چرخه تحت پوشش قرار گرفتن و خروج از تحت پوشش به طور مداوم است. اما آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که در کنار حمایت از فرزندانی که حامی ندارند. افزایش حامی به منظور افزایش سطح درآمدی ایتام است. هر حامی به اندازه وسع خود از این فرزندان حمایت می‌کنند و ممکن است این حمایت‌ها با ۱۰ هزار تومان هم انجام شود. ما باید با توجه به شرایط اقتصادی امروز سرانه حمایت‌ها از ایتام و فرزندان محسنین را به یک عدد قابل قبولی برسانیم.

    آسوده خاطرنشان کرد: ما برنامه ریزی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی این سرانه را برای ایتام به ۷۵۰ هزار تومان و در خصوص فرزندان محسنین به ۵۵۰ هزار تومان برسانیم. لذا به دنبال این هستیم که تعداد حامیان را افزایش دهیم تا بتوانیم سرانه را به این حداقل برسانیم تا در این شرایط اقتصادی خانواده‌های ایتام که سرپرست خود را از دست داده‌اند و خانواده‌های محسنین که سرپرست آن‌ها در شرایط سخت اقتصادی است یا دارای بیماری صعب الاعلاج است و یا سرپرست خانواده در حال حاضر نیست. بتوانند هم از نظر معیشت و هم از نظر تحصیل زندگی‌شان دچار اختلال نشود.

    وی با اشاره به دهه اول ماه مبارک رمضان گفت: از ابتدای ماه رمضان طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین آغاز شده است و امیدواریم در دهه کرامت که از نیمه دوم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود شاهد اوج گیری حمایت حامیان از فرزندان ایتام و محسنین باشیم این طرح که مخصوص ماه رمضان است تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد اما حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در تمام طول سال انجام می‌شود و حامیان و خیرین می‌توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد در بخش حمایت از ایتام و محسنین ثبت نام کنند و کمک‌های آن‌ها نیز به صورت مستقیم به حساب فرزندان محسنین و ایتام واریز می‌شود.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در دهه اول ماه رمضان بیش از ۸ هزار حامی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین ثبت نام کرده‌اند و متعهد شده‌اند که از ۳۲ هزار یتیم و فرزندان محسنین باتوجه به وسع‌شان حمایت کنند. امیدواریم با حمایت این حامیان بتوانیم کمک‌ها به این فرزندان را به سقف مورد نظرمان برسانیم.

    آسوده در پاسخ به این سوال که حمایت از این فرزندان توسط حامیان تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: قواعد ما بر این است که حمایت حامیان از فرزند یتیم و محسنین تا پایان ۱۸ سالگی باشد و بعد از آن این فرد وارد حوزه توانمندسازی می‌شود. البته اگر حامی تمایل به ادامه همکاری داشته باشد از فرزندانی که در حال ادامه تحصیل هستند و تحصیل می‌کنند در راستای کمک به امر تحصیل دختران و پسران کمک می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.