حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه رمضان باشید
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 17:22
  • شناسه : 14875
    بازدید 11
    0

    پلیس فتا اعلام کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز و فعالیت‌های خود را دو چندان می‌کنند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به […]

    پ
    پ

    پلیس فتا اعلام کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز و فعالیت‌های خود را دو چندان می‌کنند.
    سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافتنرم افزار‌ها و پرونده‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

    این مقام انتظامی افزود: جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگرد‌های این مجرمان است که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقاد و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

    وی با اشاره به فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی که به مناسبت ماه مبارک رمضان ادعا دارند برای نیازمندان کمک جمع می‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتما از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اطمینان نکنند.

    سرهنگ مرتضوی در خصوص دیگر ترفند‌های این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

    رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه جهت نذر و کمک به اقشار نیازمند، فقط از طریق شماره حساب‌های نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند، همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.