حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
رمضان در یمن؛ نشاط ایام روزه داری در شرایط سخت جنگی!
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 12:38
  • شناسه : 14710
    بازدید 3
    0

    علی رغم شرایط و مشکلات ناشی از جنگ در یمن، ایام ماه مبارک رمضان در این کشور همچنان فضای متنوع و شادی را حفظ کرده است. به گزارش شفقنا، به نقل از الجزیره، مردم یمن با وجود شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از جنگ که وارد سال هشتم خود شده است از ماه مبارک […]

    پ
    پ

    علی رغم شرایط و مشکلات ناشی از جنگ در یمن، ایام ماه مبارک رمضان در این کشور همچنان فضای متنوع و شادی را حفظ کرده است.

    به گزارش شفقنا، به نقل از الجزیره، مردم یمن با وجود شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از جنگ که وارد سال هشتم خود شده است از ماه مبارک رمضان در یمن با فضای متنوع شادی و جشن که شامل سرودهای استقبال از ماه مبارک و تزیین خانه ها و محله ها و تمییز کردن آنها می شود، استقبال می کنند.

    به گفته «ناصر»، شهروند یمنی، رسم تمیز کردن محله ها و خانه ها و تزیین آنها رسم جدیدی نیست، بلکه رسمی قدیمی است که ساکنین شهر صنعاء و دیگر شهرهای یمن به احترام ماه مبارک رمضان که تمام عبادات در آن تجسم یافته است، انجام می دهند.

    به گزارش میدل ایست نیوز، استقبال و شادی به مناسبت ورود به ماه مبارک رمضان در یمن تنها به نظافت خیابان ها و محله ها محدود نمی شود، بلکه تزیین خانه ها با هلال و چراغ های کاغذی و برقی را نیز شامل می شود.

    به گفته «ام ساره»، شهروند یمنی، در شب های پایانی ماه شعبان، کودکان با خواندن سرودها و آوازهای استقبال از ماه مبارک رمضان در بین خانه ها گردش می کنند.

    از سوی دیگر، مغازه داران مایل هستند تا سردر مغازه ها و خیابان های خود را با چراغ ها و تزیینات مختلف تزیین کنند.

    «احمد الدبعی»، مغازه دار می گوید: این جشن برای همگان این تصور را ایجاد می کند که فصل اعمال نیک و عبادات با فضایی معنوی آغاز شده است.

    وی در ادامه می افزاید این ماه فقط ماه عبادت نیست و برای کاسبان و تاجران فصل خرید هم به شمار می رود که تنها شامل نیازهای ماه مبارک و سفره متنوع ماه رمضان در یمن و تزیینات نمی شود، بلکه شامل خرید وسایل مورد نیاز برای عید فطر از لباس و آجیل و غیره هم می شود.

    «عبدالله حسام»، کودک یمنی و دوستانش با حفظ کردن سرودها و آماده کردن چراغ ها با آواز و مراسم استقبال از ماه رمضان، ورود به این ماه مبارک را جشن می گیرند.

    به گفته «عبدالهادی العزعزی»، معاون وزارت فرهنگ یمن، استمرار مراسم استقبال از ماه رمضان با وجود شرایط جنگی و شرایط سخت اقتصادی به جایگاه مذهبی بزرگ این ماه نزد مردم یمن باز می گردد.

    وی همچنین افزود که کشاورزان در روستاها با کاشت محصولات مورد نیاز سفره ماه مبارک رمضان مانند تربچه و برخی سبزیجات، علاوه بر تزیین مساجد و خرید اثاثیه جدید برای آن به استقبال ماه مبارک رمضان می روند.

    العزعزی همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی از رسوم در حال از بین رفتن است، از جمله رسم مسحراتی که در گذشته در روستاها و محله ها مردم را از زمان سحر آگاه می کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.