حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برگزاری محفل قرآنی طلیعه ماه رمضان ۱۴۰۱ در محضر رهبر معظم انقلاب
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 8:57
  • شناسه : 14399
    بازدید 13
    0

    محفل انس با قرآن کریم طلیعه ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در نخستین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ ه ق، مصادف با یکشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ه ش، شاهد برپایی محفل انس با قرآن کریم در محضر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‎ای بودیم. با […]

    پ
    پ

    محفل انس با قرآن کریم طلیعه ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
    در نخستین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ ه ق، مصادف با یکشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ه ش، شاهد برپایی محفل انس با قرآن کریم در محضر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‎ای بودیم.

    با شیوع کرونا، اجرای این محفل باشکوه، که برگزاری آن به یک سنت هرساله تبدیل شده است با تغییراتی مواجه بود و به صورت ارتباط تصویری بین قاریان و حافظان قرآن با حسینیه امام خمینی(ره) و پخش زنده این ارتباط از شبکه‌های تخصصی قرآنی صدا و سیما همراه بود، اما با کاهش شیوع این بیماری، امسال شاهد برپایی حضوری این محفل هستیم.
    مجید یراقبافان، مجری صدا و سیما، همانند سنوات قبل اجرای این جلسه را برعهده داشت و نخستین قاری قرآنی که به جایگاه فرا خواند قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی کشورمان بود و سپس هادی موحدامین، حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران(اسفند ۱۴۰۰) در جایگاه حضور یافت و آیاتی از سوره مبارکه حج را تلاوت کرد.
    قاری نوجوان علیرضا حاجی‌زاده، از استان آذربایجان شرقی، از آیه ۲۰ سوره قصص، آیاتی را تلاوت کرد و مورد تشویق رهبر انقلاب و حاضران در محفل قرار گرفت. جوان قرآنی، علیرضا رحمانی از استان همدان، دیگر قاری این محفل به زیبایی آیاتی را تلاوت کرد.

    گروه مدیحه‌سرایی میعاد از استان خوزستان با تک‌خوانی قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی، متنی به زبان عربی در وصف پیامبر اعظم(ص) اجرا کرد. وحید نظریان از استان کرمانشاه نیز که به قاری سبک مصطفی اسماعیل شناخته می‌شود، آیاتی از سوره‌های زمر و غافر را تلاوت کرد.
    مناجات‌خوانی حسن عبدی از استان خراسان رضوی نیز حال و احوال دیگری به این فضای معنوی بخشید.

    در این محفل، پیش از تلاوت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی از استان خراسان رضوی، فیلمی از ۲۸ سال قبل و اجرای او در سنین نوجوانی در حسینیه امام خمینی(ره) و همچنین اجرایش در یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی پخش شد.

    دعاخوانی سیدمحمد قهاری، شاگرد و عموزاده مرحوم سیدقاسم موسوی‌قهار و اجرای دعای پایانی قرائت قرآن محمد دهدشتی، پیشکسوت قرآنی، آخرین اجراهای این مراسم بود.

    محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این محفل حضور داشت.

    بیانات مقام معظم رهبری در سه بخش، برکات ماه رمضان، ضرورت و اهمیت انس با قرآن و نکاتی به قاریان من باب قرائت قرآن، پایان‌بخش این محفل بود. ایشان در بخشی از بیاناتشان فرمودند: تلاوت باید تکرار شود؛ پیوسته و پی در پی باید قرآن را استفاده کرد. قرآن معجزه پیغمبر(ص) است. دین پیغمبر ابدی است و پس معجزه ایشان هم باید ابدی باشد.

    رهبر انقلاب اشاره کردند: یکی از چیزهایی که باید به عنوان قاری در نظر داشته باشید، مهندسی تلاوت است؛ باید تلاوت را از پیش در ذهن مهندسی کرد. تلاوت قاری باید منشأ اثر باشد.

    ایشان تصریح کردند: بعضی از قرای مصری که ما دعوت کردیم در طی این چند سال تقید داشتند که انواع و اقسام قرائت را بخوانند. احتمال می‎دهم بعضی از آنها در تلاوت‎هایشان مقید بودند قرائت‎های شاذ را هم بخوانند. این به نظر من هیچ وجهی ندارد و هیچ دعوتی در این وجود ندارد.

    این محفل به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.