حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ترتیل قاریان تکفیری در ماه مبارک رمضان استفاده و ترویج نشود
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 16:24
  • شناسه : 14283
    بازدید 5
    0

    مجمع جهانی شیعه‌شناسی از مراکز و نهادهای قرآنی، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و مراکز تولید و پخش نرم افزارهای قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان درخواست کرد که ضمن گسترش فعالیت‌های قرآنی، صوت و ترتیل قاریان تکفیری را استفاده و ترویج نکنند. به گزارش ایکنا از قم، مجمع جهانی شیعه‌شناسی طی نامه‌ای از مراکز دینی […]

    پ
    پ

    مجمع جهانی شیعه‌شناسی از مراکز و نهادهای قرآنی، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و مراکز تولید و پخش نرم افزارهای قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان درخواست کرد که ضمن گسترش فعالیت‌های قرآنی، صوت و ترتیل قاریان تکفیری را استفاده و ترویج نکنند.
    به گزارش ایکنا از قم، مجمع جهانی شیعه‌شناسی طی نامه‌ای از مراکز دینی و قرآنی و رسانه‌ای درخواست کرد تا ضمن گسترش فعالیت‌های قرآنی، صوت و ترتیل قاریان تکفیری را استفاده و ترویج نکنند.

    نامه مجمع جهانی شیعه‌شناسی در ادامه می‌آید:

    «بسم الله الرحمن الرحیم

    شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ .

    در آستانه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم و ارتباط بیشتر مومنان با کلام وحی و تاسی به سیره و ادعیه ماثوره اهل بیت نبی اکرم صلوات الله علیهم اجمعین قرار داریم

    در این ماه خدا، سراسر جوامع اسلامی را تلاوت آیات دلنشین وحی فرامی‌گیرد و رحمت واسعه الهی در شب قدر با نزول ملائکه الله بر حجت خدا به اوج می‌رسد و روح انسان‌های مستعد از مائده‌ی مهمانی بی‌نظیر الهی بهره وافر می‌گیرد. این ماه مبارک زمینه‌ای است برای ظهور جلوه‌های نورانی دو ثقل اعظم الهی و دو امانت بزرگ نبوی یعنی قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام که با تمسک به این دو محور گران‌بها امت اسلامی هیچ‌گاه گرفتار ضلالت و گمراهی نخواهد شد و همان‌طوری که رسول گرامی اسلام فرمود این دو هیچ‌گاه از هم جدا نخواهند شد تا در کنار حوض کوثر بر پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وارد شوند.

    لذا هر ندای تفرقی که با گفته حَسْبُنَا کِتَابُ‏ اللهِ بخواهد ثقل دیگر یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام را از قرآن کریم جدا کند با عتاب قُومُوا عَنّی رسول خدا مواجه خواهد شد و از درگاه رحمت آن بزرگوار بیرون رانده خواهد شد و هر قاری و تلاوت کننده قرآن کریم که به اهل‌بیت عصمت و طهارت و پیروان ایشان ذره‌ای خصومت و کینه‌ورزی کند مشمول نفرین نبوی رُبَّ تالِ القرآنِ و القرآنُ یَلعَنُهُ خواهد بود.

    متأسفانه تاریخ اسلام شاهد این‌گونه تالیان و قاریانی بوده که به فرموده آورنده قرآن کریم، کلام وحی از دو لبشان هیچ‌گاه به قلبشان خطور نمی‌کند، همان‌ها که با دستاویز قرار دادن قرآنِ کاغذ و مرکب ، قرآن ناطق را ضربت زدند و سرِ نواده آورنده قرآن را بر نیزه کردند و بر لب و دندان او که قرآن می‌خواند ، خیزران ظلم فرود آوردند.

    در عصر ما نیز این‌گونه مارِقانِ جداکننده قرآن از اهل‌بیت علیهم‌السلام در میان تالیان و قاریان قرآن کمابیش دیده می‌شوند که در خصومت با مسلمانانِ غیر فرقه خویش ، نه تنها حداقل‌های موازین اخلاقی قرآن کریم را رعایت نمی‌کنند بلکه حتی اصول و الفبای اخلاق انسانی را نیز زیر پا می‌گذارند.

    این جریانات تکفیری به‌جای ترویج رحمت و اخوت بین اهل قبله و قرآن، با بهره‌گیری از دلارهای نفتی سعودی ، به ترویج فرقه‌گرایی سلفی تکفیری و مشرک خواندن بخش عمده‌ای از مسلمانان خصوصا مسلمانان پیرو مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌پردازند.

    قاریان فرقه‌گرایی نظیر الحذیفی که از طرف آل سعود به امامت جماعت مسجدالنبی گمارده شده بود در کینه‌ورزی نسبت به مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام حاضر شد حتی حرمت مهمانان رسمی و بلندپایه ایرانی را زیر پا بگذارد و قاری نمایانی همچون السدیس که از جانب کاخ‌نشینان ریاض به امامت جماعت در مسجدالحرام گمارده شده با بی‌شرمی سخیف‌ترین جملات را علیه مسلمانانِ غیر وهابی به کار می‌برد و تهدید به قتل مسلمانان شیعه و به کنیزی گرفتن ناموس آن‌ها می‌کند و یا قاری دیگر وهابی تکفیری در کنار خلبان بمب‌افکن متجاوز سعودی می‌نشیند و در قتل‌عام مسلمانان مظلوم یمنی مشارکت می‌کند و باافتخار این جنایت خود را در رسانه‌ها منعکس می‌کند.

    یقینا قرآن کریم و آورنده آن نبی رحمت صلی‌الله علیه و آله و سلم از این گونه رفتارهای غیرانسانی بیزارند و این قاری نمایان مصداق اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا و مشمول رُبَّ تالَ القرآن والقرآنَ یلعنُهُ هستند.

    حال با این رویه‌های آشکار ضد قرآنی آیا رواست که صوت این قاری نمایان فرقه‌گرا در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی جمهوری اسلامی پخش شود و یا در نرم‌افزارهای تلاوت در کنار صوت اساتید بزرگ مصری و ایرانی قرار گیرد ؟ و یا برخی تشویق به تقلید از شیوه قرائت آن‌ها بشوند؟

    مگر مولای متقیان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام الگوی ما نیستند؟ مگر در سیره ایشان نیست که صحابی خود کمیل را از استماع تلاوت به‌ظاهر زیبای شخص مخالف ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام منع کردند؟

    مگر ما صدها بلکه هزاران قاری خوش لحن در میان پیروان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام نداریم که هرساله حائز رتبه برتر در مسابقات جهانی تلاوت قرآن کریم می‌شوند؟

    با وجود این اساتید و برجستگان تلاوت و قرائت چه نیازی به مطرح کردن قاری نمایان تکفیری دیده می‌شود؟

    تردیدی نیست که ساحت مکتب اسلام و کتاب آسمانی قرآن کریم از ترویج تفرقه و تکفیر دور است و مسلمانان نیازی به صوت قاری نمایان مروج فرقه‌گرایی و تکفیر ندارند.

    لذا در آستانه ماه عزیز و مبارک رمضان از کلیه مراکز و نهادها و رسانه‌های قرآنی، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و مراکز تولید و پخش نرم‌افزارهای قرآنی و دینی انتظار می‌رود به این مهم توجه نمایند و از پخش و ترویج قرائت قاری نمایان فرقه‌گرا و تکفیری خودداری نمایند و موجبات خشنودی صاحب‌شریعت را از خویش فراهم سازند.
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.