حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3658 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توضیحات عضو ستاد استهلال دفتر رهبری درباره احتمال رؤیت هلال ماه رمضان
  • ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 11:13
  • شناسه : 14064
    بازدید 5
    0

    عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب درباره شیوه رؤیت هلال ماه رمضان توضیحاتی را ارائه کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا قلم کاران اصفهانی عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب عصر امروز در همایش استهلال که با حضور روحانیون شیعه و سنی با موضوع تبیین مبانی علمی و فقهی استهلال در فقه امام شافعی […]

    پ
    پ

    عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب درباره شیوه رؤیت هلال ماه رمضان توضیحاتی را ارائه کرد.
    حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا قلم کاران اصفهانی عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب عصر امروز در همایش استهلال که با حضور روحانیون شیعه و سنی با موضوع تبیین مبانی علمی و فقهی استهلال در فقه امام شافعی در سالن آمفی تئاتر مرکز بزرگ اسلامی اسلامی در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه انتظار می‌رود در تقویم زمانی و اسلامی یک اتفاق بزرگ و تحول جدید در دنیای اسلام ایجاد شود، اظهار داشت: شایسته جهان اسلام نیست که در یک زمانی که مسلمین تعیین‌کننده تقویم دنیا بودند، اکنون کشورهای اسلامی با ۲میلیارد نفر جمعیت در جهان از تقویم مسیحیت استفاده می‌کنند.

    وی با تأکید بر اینکه تقویم اسلامی باید توسط دولت تدوین و همه جهان اسلام آن را قبول و به آن عمل کنند، گفت: تقویم اسلامی تنها تقویمی است که هیچ اختلاف مبنایی، در معیار، ملاک و روایت در جهان اسلامی روی آن وجود ندارد و همه مذاهب متفق القول هستند اما گاهی برخی‌ها در جزئیات اختلاف نظر دارند.

    عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد اینکه اتاق وضعیت برای بررسی و رصد رؤیت هلال توسط عالمان دینی در کردستان ایجاد شود، تا در صورت مشاهده و رؤیت هلال از آسمان استان، بلافاصله اطلاع‌رسانی و گزارش بدهند، تصریح کرد: این کار سبب جلوگیری از هرگونه اختلاف خواهد شد.

    وی به شیوه رؤیت هلال پرداخت و افزود: ساختار عالم و تقویم بر اساس یک مدل مشخص تعریف شده است. ماه در حال گردش به دور کره زمین است، این سامانه کاملاً دقیق و منظم است و اگر کسی بخواهد به این سامانه خدشه‌ای وارد کند، به نظم الهی و عالم خلقت خدشه وارد کرده است؛ بنابراین بر اساس همین گردش ماه و جایگاه خورشید، مدل‌های تقویمی و شکل مشخصی از ماه مشخص می‌شود.

    اصفهانی ادامه داد: در این حالت کل مجموعه در حال گردش به دور ستاره خورشید است و زمین نیز در نقطه‌ای از این سامانه به همراه منظومه‌‌ها در حال گردش است؛ ستاره خورشید ماه به نام کهکشان راه شیری گرد هم آمده و در این کهکشان، دویست میلیارد ستاره وجود داشته که برخی از آنها براساس برآورده‌های انجام شده ۷۰برابر خورشید درخشندگی دارند.

    وی بیان کرد: دانشمندان یقین دارند که در عالم جهان هستی بیش از ۲۰۰میلیارد کهکشان و چندین هزار برابر کهکشان راه شیری وجود داشته و ما در چنین عالم بی‌انتهایی زندگی کرده که دین اسلام و برترین دین پیامبر اسلام(ص) به ما ارزانی شده است.

    عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه رؤیت هلال مبداء شروع ماه قمری است، هرگونه اختلاف نظر و سلایق شخصی برخی افراد را جفا به کتاب الهی و دین مبین اسلامی خواند و تأکید کرد: امیدواریم این ظرفیت فراهم شود که به عمق آیات قرآن رسیده و تقویم جهانی بر مبنای تعالی و رشدی که خدای متعال برای بشریت در نظر گرفته، تدوین کنیم.
    حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این همایش از برگزاری سه کارگاه در شهرستان‌های سقز، مریوان و سنندج خبر داد و اظهار کرد: در این کارگاه‌ها صرفاً مبانی فقهی و عملی استهلال برای علما بازگو می‌شود تا آنان نیز برای جامعه تبیین کنند.

    ماموستا اشرف ایل‌بیگی، دبیر شورای افتای استان کردستان نیز در این همایش به ارائه گزارش و شیوه رؤیت هلال پرداخت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.