حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پویش مردمی ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت: 9:03
  • شناسه : 14045
    بازدید 8
    0

    عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم از اجرای پویش مردمی ستاره‌های زمین با هدف ترویج و گسترش فرهنگ جلسات خانگی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد. حجت الاسلام سید مصطفی حسینی با اشاره به جزئیات برگزاری این پویش اظهار داشت: این اقدام به همت فعالان قرآنی سراسر کشور و با همکاری ارگان‌ها […]

    پ
    پ

    عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم از اجرای پویش مردمی ستاره‌های زمین با هدف ترویج و گسترش فرهنگ جلسات خانگی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
    حجت الاسلام سید مصطفی حسینی با اشاره به جزئیات برگزاری این پویش اظهار داشت: این اقدام به همت فعالان قرآنی سراسر کشور و با همکاری ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بخش میدانی و رسانه‌ای به اجرا در خواهد آمد.

    وی ادامه داد: بر این اساس تولیدات رسانه‌ای و گرافیکی متعدد و متنوعی جهت انتشار در رسانه ملی، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی آماده شده و همچنین طرح‌های متنوعی در سطح استان‌ها جهت فراگیر شدن این مهم طراحی و اجرا می‌شود.

    حسینی وجه نامگذاری این پویش را بر اساس روایت شریفه‌ای از امیرمؤمنان علی (ع) عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) فرمودند: «خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدای عزوجل در آن شود، برکت بسیار گردد و فرشتگان در آن بیایند و شیاطین از آن دور شوند و برای اهل آسمان می‌درخشد، آن چنان که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند. و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود و ذکر خدای عزوجل در آن نشود، برکت آن کاسته شود و فرشتگان از آن دور شوند و شیاطین در آن حاضر گردند.» (اصول کافی، ج ۲، ص ۴۹۸)

    وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه محافل انس با قرآن تاکید و سال ۱۳۹۸ بیان کردند”به نظر من یکی از کارهایی که خیلی مهم است عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم.”

    حسینی با بیان اینکه منظور از جلسات خانگی قرآن یک اجتماع مردمی است گفت: این جلسه‌ها با هدف انس با قرآن و رشد و تعالی اعضای جلسه در محورهای مختلف قرآنی به صورت منظم در منازل تشکیل می‌شود علاوه بر این، برگزاری این مجالس در محیطی همچون مساجد، هیئات، مؤسسه‌های خصوصی، مدارس و دانشگاه‌ها به جهت اشتراکاتی که در سازوکار و کارکرد با مراسم‌های خانگی دارد، شامل پویش می‌شود.

    عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم ادامه داد: جلسه‌های قرآن با هر تعداد شرکت کننده در هر رده سنی و در جمع‌های خانوادگی و دوستانه برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به خدمات پویش جلسات خانگی قرآن گفت: خدمت رسانی در حوزه محتوای، برگزاری دوره‌های تربیت مربی، فروشگاه محصولات فرهنگی، طرح عهد جمعی، تولیدات رسانه‌ای و اهدای پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن کریم صورت می‌گیرد.

    حسینی خاطر نشان داشت: پویش جلسات خانگی قرآن کریم یک حرکت مردمی با بهره گیری از ابزارهای حمایتی و رسانه‌ای در جهت کمک به فراگیر شدن گفتمان جلسات خانگی در سطح کشور است.

    وی افزود: علاقمندان برای اطلاع از جزئیات این پویش و ثبت جلسات خانگی می‌توانند به سامانه https://jkqk.ir/ مراجعه کنند.

    عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم خاطر نشان کرد: سامانه جلسات خانگی قرآن تلاش می‌کند تا همه مردم را با جلسه خانگی قرآن آشنا کند ضمن اینکه آموزش‌ها و خدمات مورد نیاز برای برگزاری این جلسه‌ها ارائه می‌شود و بین فعالان جلسات خانگی قرآن ارتباط مداوم و مؤثر برقرار می‌کند تا عموم مردم درکنار هم از تجربه‌های یکدیگر بهره ببرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.