حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تدارک رادیو نمایش برای نوروز و رمضان ۱۴۰۱
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت: 11:27
  • شناسه : 14025
    بازدید 5
    0

    محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از تولیدات نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی نمایش خبر داد. محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش با اشاره به پخش برنامه های سال آینده عنوان کرد: با آغاز عید نوروز، کنداکتور رادیو نمایش حال و هوای ویژه ای به خود خواهد گرفت […]

    پ
    پ

    محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از تولیدات نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی نمایش خبر داد.
    محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش با اشاره به پخش برنامه های سال آینده عنوان کرد: با آغاز عید نوروز، کنداکتور رادیو نمایش حال و هوای ویژه ای به خود خواهد گرفت و از میان برنامه ها و قطعات خاص طنز موسیقایی گرفته تا ویژه برنامه ها و نمایش های رادیویی جذاب و متفاوت، با دستی پر به استقبال سال جدید خواهیم رفت.

    وی در مورد ویژه برنامه سال تحویل رادیو نمایش گفت: برای سال تحویل از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برنامه «ترنج»، با اجرای امیر زنده دلان، پیمان قریب پناه و سمانه مبلغ حسینی و با حضور گروه نوازندگان موسیقی و شخصیت های مطرح سینما، تلویزیون و موسیقی، اوقات خوشی را برای شنوندگانمان رقم خواهد زد. هم چنین در ایام تعطیلات نوروز، ویژه برنامه های مختلفی از جمله «پرنیان» (جُنگی شاد و مفرح)، «روحوضی» (مروری بر سنت نمایش ایرانی تخت حوضی یا سیاه بازی با پخش گزیده ای از نمایش های منتخب این گونه)، «هفت سینستان» (در قالب روایت سفر زوجی سالمند، با نگاهی به آئین ها، سنت ها و نمایش های نوروزی در نقاط مختلف مختلف سرزمین پهناور ایران)، «آوا درام» (مروری بر ترانه ها و آواهای فارسی با مضمون بهاری از زبان استاد رشید کاکاوند)، «پاضربی» (بازخوانی ترانه های عامیانه نوروزی تهران قدیم در سبک پاضربی)، «گنجینه» (معرفی جمعی از پیشکسوتان هنرهای نمایشی) را خواهیم داشت.

    سوهانی در مورد سریال های نمایش رادیویی افزود: به مناسبت نوروز نمایش های رادیویی جذاب و متنوعی را تدارک دیده ایم که عمدتا درونمایه طنز دارند. از جمله «مضحکه هملت»، «ماشین دودی»، «نوبهار»، «از برلین تا الیمالات»، «مروارید»، «بی بی ترنج»، «خونه خاله» و… پخش می شود.

    سوهانی درباره سریال های رمضانی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز عنوان کرد: مجموعه های مختلف و متنوعی را در دست تولید داریم که از بینشان دو اثر «حسین کرد شبستری» و دیگری «شمس و طغرا» ویژه تر و شاخص تر هستند.

    مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو در پایان بیان کرد: به مناسبت عید سعید فطر نیز، ویژه برنامه «تخت ترنا» را روی آنتن خواهیم داشت. این اثر نخستین نمایش رادیویی اینتراکتیو (تعاملی) در جهان است که سال گذشته برای اولین بار از رادیو نمایش پخش شد. در روند تخت ترنا که نامش نیز از سنت ایرانی ترنابازی در شب های ماه مبارک رمضان الهام گرفته شده، مهمانی در یک نمایش بداهه و تعاملی حضور خواهد داشت و پایان قصه را نیز مخاطبان با رای و نظر خود رقم می زنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.