حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲ Monday, 18 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برنامه‌های سیما به مناسبت عید سعید فطر ، از «پخش زنده نماز عید» تا «خندوانه»
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت: 15:42
  • شناسه : 13979
    بازدید 6
    0

    شبکه‌های سیما با تدارک برنامه‌هایى مفرح و شاد در ساختارهای مختلف و متنوع از جمله فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، جنگ‌های شاد، مسابقات، پویانمایی، مستند و همچنین پوشش نماز عید فطر به صورت زنده در روز عید سعید فطر مهمان خانه‌هاى شما مى‌شوند. همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، شبکه‌های سیما برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌کنند. […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    شبکه‌های سیما با تدارک برنامه‌هایى مفرح و شاد در ساختارهای مختلف و متنوع از جمله فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، جنگ‌های شاد، مسابقات، پویانمایی، مستند و همچنین پوشش نماز عید فطر به صورت زنده در روز عید سعید فطر مهمان خانه‌هاى شما مى‌شوند.

    همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، شبکه‌های سیما برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌کنند.

    «چشم روشنی» شبکه یک در عید فطر

    ویژه برنامه «چشم روشنی» در شب و روز عید در بخش‌های صبحگاهی و شبانگاهی به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۳:۱۵ پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۷ روز عید پنج شنبه به پوشش تصویری نماز عید فطر و از ساعت ۱۱:۳۰ تا قبل از اخبار ساعت ۱۴ نیز پخش می‌شود. در این برنامه هنرمندان، خوانندگان و کارشناسان دینی حضور دارند و در فضایی شاد و عیدانه با بینندگان صحبت می‌کنند. برنامه «چشم روشنی» کاری از گروه پخش شبکه یک سیماست که با تهیه‌کنندگی مقداد مومن نژاد اجرای عبدالرضا امیراحمدی به مناسبت عید فطر تهیه و به صورت زنده پخش می‌شود.

    «مسابقه ایران» با محوریت پرداختن به عید فطر به صورت ویژه در روز پنج شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ با حضور شرکت کنندگان پخش می‌شود.

     «مسافر ماه» در شبکه دو

    به مناسبت عید سعید فطر ویژه‌برنامه «مسافر ماه» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و اجرای محسن آزادی با رویکردی متفاوت نسبت به سایر جنگ‌های عیدانه تهیه شده است.  این برنامه چهارشنبه و در شب عید فطر حوالی ساعت ۲۳:۳۰ و پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ روانه آنتن می‌شود. «مسافر ماه» در کنار فضای شادی که به مناسبت عید فطر برای مخاطبان شبکه دو مهیا کرده اتفاقی معنوی را برای مهمانان برنامه رقم می‌زند که از درون انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد. در «مسافر ماه» هر مهمان با چالشی روبرو می‌شود که در موقعیت گرفتن یک تصمیم تاثیرگذار قرار می‌گیرد. این ویژه‌برنامه میزبان هنرمندان، ورزشکاران و افرادی که زندگی‌های ویژه‌ای داشته‌اند خواهد بود. تیتراژ ابتدایی «مسافر ماه» را مصطفی راغب و تیتراژ انتهایی نیز توسط فرشید ادهمی خوانده شده است.

    «به افق بهشت» ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه دو به تهیه‌کنندگی مهدی ذاکری و اجرای سید کمال هاشم‌زاده نیز به مناسبت جشن بندگی روز عید سعید فطر از کربلای معلی تقدیم بینندگان خواهد شد. همچنین برنامه شبانگاهی «دست در دست» کاری از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی با اجرای سیاوش عقدایی پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ صبح همچنین بعد از مسابقه محاکات به صورت ویژه‌ای روانه آنتن خواهد شد.

    «خاله شادونه در کلبه کوهستان» به تهیه‌کنندگی امید نجیب‌زاده نیز پنجشنبه و جمعه به مناسبت عید فطر ساعت ۱۰:۰۰ روانه در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو قرار دارد. همچنین «با ما بیا» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی به مناسبت عید فطر ساعت ۱۴:۳۰ تقدیم بینندگان خواهد شد و پنجشنبه ساعت ۱۳:۴۵ نیز مجموعه کلاه قرمزی برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است.

    «مثل ماه» شبکه سه در عید فطر

    برنامه «سلام صبح بخیر» در روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت با حال و هوایی متناسب با عید سعید فطر و دعوت از مهمانان به استقبال این عید خواهد رفت.  همچنین ویژه برنامه «مثل ماه» برای دو روز پنجشنبه و جمعه در کنداکتور شبکه سه ساعت ۱۵ قرار گرفته است که این برنامه نیز با دعوت از مهمانان مختلف حال و هوای عیدانه به خود خواهد گرفت.

    «نغمه‌ها» شبکه چهار در عید فطر

    شبکه چهار با پخش برنامه «سوره» و «زندگی پس از زندگی» مخاطبان خود را در عید فطر همراهی می‌کند. مجله موسیقیایی «نغمه‌ها» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذولفقاری،  با حال و هوای عیدانه به زندگی استاد جواد لشگری می‌پردازد. این برنامه جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.  مستند «آخرین شکارچی عسل» همزمان با عید سعید فطر، روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت، ساعت ۲۲:۲۰ از شبکه چهار پخش خواهد شد.

    این فیلم ۳۷ دقیقه‌ای، تولید سال ۲۰۱۷ نشنال جئوگرافی و تلویزیون ملی نپال است که در جشنواره‌های متعددی، جوایز مختلفی از نگاه مخاطبان دریافت کرده است. بوم‌نگاری از یکی از مناطق خاص جهان به همراه فرم و ساختار روایی و حرفه‌ای، جذابیت خاصی به آن داده است. سخنرانی استاد الهی قمشه‌ای با موضوع «منجی بشریت در  فرهنگ جهانی» نیز شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱ بامداد و ۱۲ ظهر همان روز تقدیم علاقمندان و دوستداران ایشان خواهد شد.

    قاب عیدانه شبکه پنج در عید فطر

    اولین قسمت سریال تلویریونی «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی پرویز امیری پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید فطر ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و روز بعد ساعت ۱۰ صبح و ۱۹ عصر بازپخش خواهد شد. این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه پنج تهیه و تولید شده و اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص، ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، رامین ناصر نصیر و … در آن ایفای نقش می‌کنند. «روزهای آبی» درباره خانواده‌ای است که در شرایط مالی سخت قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آن‌ها با اهالی روستا، ماجرایی درام و فانتزی را پدید می‌آورد. زندگی خانواده‌ای که با توجه به مشکلات مالی پدر، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادری‌شان می‌شوند و این آغاز چالش‌های تلخ و شیرین آن‌ها در روستا است.

    برنامه صبحگاهی «سلام تهران» گروه اجتماعی، در جشن بندگی پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تقدیم نگاه پر مهر مخاطبان می‌شود. این برنامه عیدانه و شاد با دعوت از چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون و تعدادی از بازیگران سریال جدید «روزهای آبی» لحظات شاد و مفرحی را برای بینندگان رقم خواهد زد. حضور و اجرای خوانندگان در فواصل مختلف برنامه، میان برنامه‌های شاد، گزارش مردمی با محوریت انتخابات، برگزاری مسابقه پیامکی شهرآورد پایتخت و …  از بخش‌های جذاب و تماشایی این برنامه به شمار می‌رود. همچنین در این برنامه موضوع و معنای عید و جایگاه شادی و نشاط در دین مبین اسلام با حضورکارشناس مذهبی تبیین می‌شود.

    آخرین قسمت برنامه شبانگاهی «جشن رمضان ۱۴۰۰»، در روز عید فطر با حضور مهمانان ویژه از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. حضور هنرمندان و خوانندگان محبوب کشور از بخش‌های جذاب و شادی آفرین این ویژه برنامه در عید سعید فطر است. همچنین این برنامه با موضوع اکرام ایتام و اطعام محسنین، به معرفی کارآفرینان خیر در راستای پشتیبانی و مانع زدایی‌ها از تولید می‌پردازد. «جشن رمضان ۱۴۰۰» به تهیه‌کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان شد.

    مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» گروه اجتماعی شبکه پنج نیز پنجشنبه ساعت ۱۷ و جمعه ساعت ۱۶:۳۰ ، ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت روی آنتن می‌رود. این مسابقه در روز پنجشنبه با هدف ترویج ازدواج آسان مراسم عقدکنان یک زوج را برگزار می‌کند. همچنین روز جمعه این ویژه برنامه میزبان چهره‌های سینما و تلویزیون خواهد بود. ویژه برنامه «پنج ستاره» با طراحی بخش‌های مختلف عیدانه و دعوت از گروه‌های موسیقی، مهمانخانه مخاطبان می‌شود.

    برنامه «شهر زیبا» که در ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه پنج سیما پخش شده است، روز عید فطر و جمعه ۲۴ اردیبهشت نیز تقدیم مخاطبان خواهد شد. «شهر زیبا» علاوه بر ریتم شاد و عیدانه، یک شگفتانه ویژه خواهد داشت که مهمانان این  برنامه را غالفگیر خواهد کرد.  برنامه «عطر عاشقی» شبکه پنج سیما، جمعه ۲۴ اردیبهشت به تبیین حفظ دستاوردهای معنوی و مهدوی ماه مبارک رمضان می‌پردازد. «عطر عاشقی» این هفته با حضور حجت‌الاسلام سید حسین مومنی از آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری تماشایی می‌شود. همچنین حاج محمد رضا پورزرگری با نوای گرم و دلنشین به قرائت زیارت آل یس برای حاضران و بینندگان می‌پردازد. برنامه تولیدی «عطر عاشقی» کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود، اما ویژه برنامه «رنگین کمان» به صورت زنده با دعوت از کودکان و اجرای موسیقی های عیدانه و دکور جذاب، این روز عزیز را برای کوکان منازل و استودیو جشن می‌گیرد. شبکه پنج سیما در روز عید سعید فطر نیز به نگاه مخاطبان خود هویت بصری جدیدی از این شبکه هدیه خواهد کرد. هویت بصری جدید در چند بخش و به تدریج روی آنتن به تصویر کشیده خواهد شد، این تغییر بر اساس توجه به مفهوم پایتخت، امید و حرکت است.

    «لوبیا عیدا زود بیا» در شبکه آموزش

    «لوبیا عیدا زود بیا» پنجشنبه و جمعه میهمان خانه‌های بینندگان شبکه آموزش می‌شود. برنامه «لوبیا فردا زود بیا» در جدول پخش عادی شبکه آموزش سیما، جمعه‌ها از ۱۵:۱۵ به مدت حدودا ۷۵ دقیقه روی آنتن می‌رود‌.

    پخش زنده نماز عید و دعای ندبه از شبکه قرآن و معارف سیما

    همزمان با عید سعید فطر، نماز عید در شهرستان‌ها و دعای ندبه از مسجد مقدس جمکران به صورت زنده و مستقیم روی آنتن می‌رود. روز عید سعید فطر ساعت ۷  صبح پخش مستقیم دعای ندبه از مسجد مقدس جمکران و از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح نماز عیدسعید فطر به صورت زنده همراه با  بیان احکام و پخش سخنرانی به ذکر فضیلت روز عید و اعمال آن پوشش داده می‌شود.

    ویژه برنامه «ضیافت» نیز در روز عید سعید فطر به صورت زنده از ساعت ۱۸ الی ۲۰:۳۰ همراه با آیتم های متنوع روی آنتن می رود.  در روز عید سعید فطر، ویژه برنامه «مهمان خدا» از ساعت ۱۱ الی ۱۲:۳۰ از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان معارفی به صورت زنده پخش می‌شود.

    «عیدانه» جام جم در عید سعید فطر

    شبکه جهانی جام جم در عید سعید فطر با ویژه برنامه ماه دستان و گلچینی از بهترین‌های خود همچون جمع ایرانی، خانه مهر، فرزندان ایران، سینمایی دست راست من و انیمیشن امین و اکوان پذیرای بینندگان خود است .جام جم همیشه لحظه شمار روزهای عید است تا در کنار بینندگان خود بوده و از بهترین‌ها بگوید، بدین منوال در عید سعید فطر پوشش نماز عید فطر به صورت زنده، ویژه برنامه «عیدانه» ماه دستان در ۲۳ اردیبهشت طبق روال هر شب، از ساعت ۲۲:۱۵ به وقت تهران و ۱۹:۴۵ دقیقه به وقت وین به مدت دو ساعت به صورت زنده پخش می‌شود. همچنین «خانه مهر» به صورت زنده در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران با تزئین و گل آرایی دکور و دعوت از میهمانان ویژه برنامه مناسبی را بدین منظور در نظر گرفته است. گزیده برنامه «جمع ایرانی» نیز در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه به وقت تهران پخش خواهد شد.

    انیمیشن «امین و اکوان» با کارگردانی زحل رضوی پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۷:۰۰ و برنامه «فرزندان ایران» با اجرای خاله شادونه در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران از دیگر هدایای نمایشی جام جم در عید سعید فطر، برای مخاطبان است. فیلم سینمایی «دست راست من» به کارگردانی داریوش ربیعی جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۴۰ به وقت تهران از جام جم پخش می‌شود.

    «خنداونه» نسیم به عید فطر

    ویژه برنامه «خندوانه» از چهارشنبه تا جمعه ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ساعت ۲۳ با مخاطبان این شبکه همراه می‌شود. علاقمندان می‌توانند سری جدید «دست انداز» را از پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه نسیم به تماشا بنشینند. همچنین «کتاب باز» و «نسیم آوا» نیز منعطف با ایام عید فطر روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

    برنامه‌های متنوع شبکه افق در عید فطر

    ویژه برنامه عید سعید فطر؛ یکی از محتواهای تولیدی به منظور این ایام برنامه ویژه برای پخش در روز عید سعید فطر است که دارای بخش‌های متنوع خواهد بود و قرار است تا در ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه مهمان خانه مخاطبان باشد.  ویژه برنامه «رضای خدا» به صورت مستقیم از حرم مطهر رضوی و با اجرای علی‌رضا امیدواران مهمان خانه‌های مخاطبان خواهد بود تا بتواند سهمی در کم کردن دوری مردم از حرم مطهر امام رئوف داشته باشد. این ویژه برنامه در روز پنجشنبه مصادف با عید سعید فطر ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

    مستند «آیین محمد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نادر پناه‌زاده که به موضوع سفر به آفریقای جنوبی برای آشنایی با مراکز اسلامی شیعیان می‌پردازد قرار است، به مناسبت عید سعید فطر در روز پنجشنبه ساعت ۱۲ ظهر از قاب شبکه افق مهمانخانه مخاطبان باشد.

    ویژه‌های عید فطر در شبکه سلامت

    شبکه سلامت سیما از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ویژه برنامه‌های خود را با برنامه «لعل درخشان» به مدت ۳۰ دقیقه آغاز می‌کند و در ساعت ۱۰:۳۰ با ویژه برنامه پرمخاطب «ماه ماه» باز هم ممیهمان خانه های شما می‌شود. تکرار این برنامه ساعت ۱۹:۰۰ نیز پخش می‌شود. برنامه «ایران فعال» یکی دیگر از برنامه‌های است که به صورت زنده پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۰۰ روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. این برنامه با حال و هوای عید فطر و با حضور میهمان های ویژه برگزار می‌شود. آخرین برنامه ویژه عید فطر فیلم سینمایی است که جمعه ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش خواهد شد.

    «سفر بزرگ» به شبکه مستند

    مستند «سفر بزرگ» در روز پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند به مناسبت عید فطر پخش می‌شود. پس از ماجراجویی‌هایی که در فرار آن‌ها از مکونگ شاهد بودیم، حال این سه نفر در قسمت شکار عظیم قرار است که آخرین ماجراجویی خود را در جزایر عجیب و غریب ریونیون و ماداگاسکار سپری کنند. ریچارد هموند، جیمز می و جرمی کلارکسون سه اتومبیل اسپورت بنا به سلیقه خود انتخاب کرده‌اند و قرار است که با رسیدن به ریونیون، روی گران‌ترین قطعه آسفالتی جهان که در یک جاده کمربندی واقع شده است، مسابقه دهند. این جاده روی دریا ساخته شده است و مناظر فک براندازی دارد. در این سفر جاده‌ای پر سر و صدا و پر هیاهو، فرارهای سرگرم کننده این سه دوست را خواهیم دید که بالاخره بعد از مدت‌ها، با قسمت جدیدی از  گراند تور  میهمان خانه‌های ما شده‌اند. یک چالش عجیب و غریب در قسمت شکار عظیم مستند گرندتور توسط آقای ویلمن به آن‌ها ابلاغ شده است که کلارکسون، می و هموند را به آن سوی اقیانوس در ماداگاسکار می‌کشاند. این جا جایی است که سخت‌ترین جاده‌های جهان قرار گرفته‌اند و برخی از مدرن‌ترین اتومبیل‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند نیز در یک رقابت و چالش سخت قرار می‌گیرند. این ماجراجویی طاقت فرسا و البته دیدنی، قرار است که با یک انفجار شکوهمند به پایان برسد.

    «خانواده امید» در عید فطر

    «خانواده امید» عنوان ویژه برنامه‌ای است که در ایام عید سعید فطر روی آنتن شبکه امید می‌رود. این ویژه برنامه با دعوت از مهمانان مختلف و بخش‌های متنوع سعی دارد لحظات شادی را در این روز برای مخاطبان خود رقم بزند. استنداپ کمدی، آموزش شیرینی در بخش آشپزی، گفتگو با کارشناس، نقالی، اجرای گروه های موسیقی و سرود و پخش نماهنگ‌ها و میان برنامه‌هایی با موضوع عید فطر از بخش‌های این برنامه خواهد بود. ویژه برنامه «خانواده امید» به تهیه‌کنندگی هومن ستوده جو پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۱ به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

    ویژه برنامه «رفیق» نیز که در ایام ماه مبارک رمضان همراه لحظات افطار و سحر مخاطبان بود در ایام عید سعید فطر از شبکه امید پخش خواهد شد. در این ویژه برنامه این بار مجریان که در ۲۸ قسمت میزبان بودند در جایگاه مهمان قرار خواهند گرفت و درباره مهاجرت خود به ایران و کشورهای مختلف و تفاوت ایران با دیگر کشورها به ویژه در زمینه مسائل دینی صحبت خواهند کرد. همچنین این برنامه میزبان میلاد هارونی به عنوان خواننده خواهد بود و حسن روح الامین نیز مهمان بخش رفیق هنرمند خواهد شد.

    دور دنیا در ۳۰ روز نیز که خلاصه ای از صحبت‌های مهمانان در طول ایام ماه رمضان در کنار هم است از دیگر بخش های این برنامه است. برنامه «رفیق» که تهیه‌کنندگی آن به عهده محمد حسن حیدری است پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۹ روانه آنتن شبکه امید می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.