حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
اجرای طرح «نذر خون» در شب بیست و سوم ماه رمضان
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت: 22:12
  • شناسه : 13877
    بازدید 4
    0

    مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: طرح نذر خون در شب بیست و سوم ماه رمضان در ۴ پایگاه تهران اجرا می‌شود. محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح نذر خون در راستای کاهش ذخایر خونی کشور به ویژه استان تهران، گفت: حدود یک سال […]

    پ
    پ

    مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: طرح نذر خون در شب بیست و سوم ماه رمضان در ۴ پایگاه تهران اجرا می‌شود.
    محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح نذر خون در راستای کاهش ذخایر خونی کشور به ویژه استان تهران، گفت: حدود یک سال و نیم از ورود کرونا به کشور می‌گذرد و نیروهای انتقال خون تقریبا مهارت‌های لازم را به دست آورده‌اند، اجرای پروتکل‌ها را می‌دانند و دستورالعمل‌ها به روز شده است.

    وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان ۱۰ مرکز فعال در سراسر استان تهران وجود دارد که تا پایان ماه مبارک فعال هستند در این مراکز شیوه نامه‌ها به طور کامل اجرا می‌شود و اهداکنندگان خون می‌توانند با خیال راحت به این مراکز مراجعه کنند.

    مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران ابراز داشت: تمامی سطوح و تخت‌های خون‌گیری این مراکز به طور مرتب ضدعفونی شده و فاصله تخت‌ها رعایت می‌شود؛ ضمن اینکه پرسنل انتقال خون تمامی آموزش‌ها را در این راستا فرا گرفته‌اند.

    وی با درخواست از مردم برای نذر خون در شب بیست و سوم و مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در تهران، گفت: یکی از مراکز انتقال خون در وصال شیرازی (اداره کل انتقال خون استان تهران) است و سه مرکز دیگر در مناطق ۲۰، ۴ و ۵ تهران از ساعت ۲۰ تا ۲۴ پذیرای نذرکنندگان خون خواهند بود.

    مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران تاکید کرد: اگر فردی به هر دلیلی نتوانست خون اهدا کند می‌تواند تا پایان ماه مبارک رمضان به ۱۰ مرکز فعال استان تهران مراجعه کنند. آدرس و ساعت کار این مراکز در سایت اداره کل انتقال خون تهران موجود است.

    مهدی زاده با اشاره به اینکه نیاز به خون یک نیاز دائمی است، اظهار داشت: ذخایر خون استان تهران در شرایط پایدار است اما در صورت عدم اهدای خون مردم، می‌تواند شرایط پایدار خود را از دست داده و وضعیت بحرانی پیدا کند. در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم و من از مردم خواهش می‌کنم برای اهداء خون به مراکز مراجعه کنند.

    وی افزود:در شرایط فعلی بسیاری از تخت‌های مراکز درمانی به بیماران کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده اما باز هم اعمال جراحی در حال انجام است. مصرف فراورده‌های خونی هیچ تغییری نکرده است. حوادث و سوانح به قوت خود باقی است؛ ضمن اینکه بیماران هموفیلی و تالاسمی هم به تزریق دائمی فرآورده های خونی نیاز دارند و زندگی آنها به این فراورده ها وابسته است.

    مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران یادآور شد: علاوه بر آن برخی فرآورده‌های خونی مثل پلاکت نیمه عمر ۳ روزه دارند. تمامی این موارد باعث می‌شود تا مردم با اهداء خون مستمر به ما کمک کنند تا در جهت تامین فراورده های خونی به مشکل برنخوریم.

    مهدی زاده مصرف متادون را از عواملی دانست که فرد را از اهدای خون محروم می‌کند و گفت: افراد بین ۱۸ تا ۶۰ سال و بعضا ۶۵ سال می‌توانند خون اهدا کنند. فرد باید در سلامت کامل باشد.

    وی ابراز داشت: سرماخوردگی و بیماری قلبی- عروقی نداشته باشد. داروی خاصی مصرف نکرده و شاداب باشد؛ضمن اینکه غربالگری هم توسط همکاران ما انجام می‌شود و برخی از افراد که شرایط اهداء خون ندارند معاف موقت یا دائم می‌شوند.

    مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران درباره اهداء پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته، خاطرنشان کرد: دو مرکز وصال شیرازی و مرکز نوآوری سازمان انتقال خون ایران در کنار برج میلاد فرآیند جمع آوری پلاسمای خون را انجام می‌دهند.

    مهدی زاده بیان داشت: افرادی که یکماه از بهبود آنها گذشته با انجام غربالگری می‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند. شرایط اهدای پلاسما همان شرایط اهدای خون است. حدود ۵۰۰ سی سی از پلاسمای افراد گرفته می‌شود.

    وی افزود: با توجه به افزایش مصرف پلاسمای ذخیره ما در حال کاهش است و من از افرادی که شرایط اهدای پلاسما را دارند درخواست می‌کنم با اهدای آن به درمان بیماران بدحال کرونایی یاری رسانند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.