حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ویژه برنامه های رادیو معارف در سالروز میلاد امام حسن مجتبی
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 10:03
  • شناسه : 1379
    بازدید 9
    1

    رادیو معارف با پخش ویژه برنامه های «کریمانه» و «بر سفره کرامت» سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) مصادف با ۱۵ رمضان را جشن می گیرد. همزمان با خجسته زادروز امام حسن مجتبی (ع)، ویژه برنامه زنده «کریمانه» پخش می شود و حجت الاسلام محمود صفاری کارشناس مسائل تاریخی به بررسی اقدامات فرهنگی امام مجتبی (ع) […]

    پ
    پ

    رادیو معارف با پخش ویژه برنامه های «کریمانه» و «بر سفره کرامت» سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) مصادف با ۱۵ رمضان را جشن می گیرد. همزمان با خجسته زادروز امام حسن مجتبی (ع)، ویژه برنامه زنده «کریمانه» پخش می شود و حجت الاسلام محمود صفاری کارشناس مسائل تاریخی به بررسی اقدامات فرهنگی امام مجتبی (ع) می پردازد.

    قرار است این کارشناس درباره اقدامات فرهنگی امام حسن(ع) پس از کناره گیری از امر خلافت شامل زمینه سازی برای نتیجه بخش بودن صلح، تاسیس مکتب علمی در مدینه، نشر معارف اسلامی، دست گیری از نیازمندان و فقرا، مرجعیت علمی فکری و سیاسی در مدینه، حمایت عاطفی و تکفل مخارج ایتام، افشاگری علیه معاویه، مقابله با جعل حدیث و بدعت گذاری های معاویه، مقابله با نشر عقاید انحرافی از سوی معاویه و دستگاه اموی، حمایت از موالیان بپردازد.

    وی در بخشی دیگر از برنامه نیز به تحلیل ریشه های همراهی نکردن مردم با اقدامات فرهنگی امام حسن مجتبی علیه السلام (نبود عزم ملی) و ایجاد واقعه عاشورا در نتیجه این عدم همراهی خواهد پرداخت.

    این کارشناس مذهبی همچنین در ادامه برنامه به شرح مختصری از شاگردان تربیت یافته در مکتب امام مجتبی (ع) همچون احنف بن قیس، اصبغ بن نباته، جابر بن عبدالله انصاری، حبیب بن مظاهر، حجر بن عدی، رشید هجری، زید بن ارقم، سلیمان بن صرد، میثم تمار، ابوالاسود دوئلی، ابی مخنف، حبابه والبیه و عبدالله بن جعفرطیار می پردازد.

    ویژه برنامه «کریمانه» کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت (ع) روز یکشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه پخش خواهد شد و علاقمندان به دریافت این برنامه می توانند پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «کریمانه» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

    **رادیو معارف بر سفره کرامت می نشیند

    همچنین ویژه برنامه زنده «بر سفره کرامت» به مناسبت شب میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی (ع) با نگاهی به سبک زندگی آن حضرت از رادیو معارف پخش می شود.

    دراین برنامه حجت الاسلام جواد سلیمانی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام به موضوع سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) و سیره اخلاقی و شخصیت آن حضرت و همچنین بررسی صفاتی همچون کرامت، شجاعت و مصلحت اندیشی، تلاش و زهد، صبر و تدبیر، استقامت و دور اندیشی، توجه به دنیا و آخرت، عبادت و کار در شخصیت این امام همام می پردازد.

    ویژه برنامه زنده «بر سفره کرامت» کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت (ع) شنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۲۲ پخش می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.