حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
رعایت نکردن اصول تغذیه ای در ماه رمضان به افزایش وزن منجر می شود
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 9:48
  • شناسه : 1376
    بازدید 12
    1

    عضو انجمن تغذیه ایران گفت: عدم رعایت اصول تغذیه ای در ایام ماه مبارک رمضان به افزایش وزن منجر می شود. پروین افشار افزود: روزه داران به علت رعایت نکردن اصول تغذیه ای در این ماه، به افزایش وزن دچار می شوند در حالیکه این ایام با روزهای دیگر سال تفاوت چندانی ندارد. وی، مصرف […]

    پ
    پ

    عضو انجمن تغذیه ایران گفت: عدم رعایت اصول تغذیه ای در ایام ماه مبارک رمضان به افزایش وزن منجر می شود.
    پروین افشار افزود: روزه داران به علت رعایت نکردن اصول تغذیه ای در این ماه، به افزایش وزن دچار می شوند در حالیکه این ایام با روزهای دیگر سال تفاوت چندانی ندارد.

    وی، مصرف غذاهای پرحجم و نبود تحرک کافی در این ماه را از جمله علل مهم بروز چاقی در روزه داران اعلام کرد و گفت: افراد معمولا کمتر به این موضوع مهم توجه می کنند.

    افشار افزود: برخی از روزه داران نیز در این ایام وعده های غذایی خود را محدود کرده و فقط دو وعده افطار و سحر و یا حتی فقط وعده افطاری را صرف می کنند.

    وی، اضافه کرد: تبعیت از این نوع شیوه به کاهش وزن فرد روزه دار در پایان ماه رمضان منتهی می شود اما پس از این ماه مبارک به دلیل مصرف غذاهای بیشتر، دوباره افزایش وزن رخ می دهد.

    این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: بر این اساس به روزه داران توصیه می شود برای کنترل وزن سه وعده غذایی افطار و شام و سحر با حجم محدود و مناسب مصرف کرده و از مصرف غذاهای حجیم و پر چربی مثل کله پاچه اجتناب کنند.

    وی، یادآورشد: علاوه بر آن افراد باید با توجه به هرم راهنمای غذایی از تمام گروه های غذایی شامل نان، و غلات میوه ها و سبزی ها، لبنیات و گوشت استفاده کنند.

    افشار، خاطر نشان کرد: مصرف میوه های آب دار نیز برای کاهش تشنگی در طول روز به روزه داران توصیه می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.