حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ویژه برنامه‌های جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت: 2:24
  • شناسه : 13666
    بازدید 12
    0

    همزمان با سالروز ولادت با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع) مراسم ویژه‌ای با عنوان «کریمانه» از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است. به نقل از آستان نیوز، این مراسم از ساعت ۱۲ ظهر چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان آغاز و […]

    پ
    پ

    همزمان با سالروز ولادت با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع) مراسم ویژه‌ای با عنوان «کریمانه» از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.
    به نقل از آستان نیوز، این مراسم از ساعت ۱۲ ظهر چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا ساعت ۲۴ روز ولادت کریم اهل بیت(ع) به مدت ۳۶ ساعت به‌صورت پیوسته در صحن امام حسن مجتبی(ع) اجرا می‌شود.

    همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) مقارن با ۷ اردیبهشت، مراسم جشنی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در صحن امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی برگزار خواهد شد.

    این برنامه با قرائت دعای توسل و مدیحه‌سرایی جعفر ملائکه و علی برادران از مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، شعر خوانی شاعران آئینی، اجرای گروه جمع‌خوانی گلدسته‌های حرم و تقدیر از دو نفر از خیران فعال در کشور ادامه خواهد یافت.

    همچنین صحن امام حسن مجتبی(ع) در شب میلاد از ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد به صورت محدود میزبان هیئت‌های مذهبی خواهد بود که به اجرای ویژه برنامه‌هایی همچون شعرخوانی، قرائت دعا، مدیحه سرایی و مناجات خوانی می‌پردازند.
    ویژه‌ برنامه‌های روز میلاد

    همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) نیز از ساعت ۱۷ مراسم جشنی با حضور جمع محدودی از ایتام حاشیه شهر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و ساعت ۱۹ نیز برنامه کرسی تلاوت با حضور حافظین، قاریان و مرتلان قرآن کریم تدارک دیده شده است.
    برگزاری محفل شعر در شام میلاد

    مراسم شام میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز با محفل شعر و مشاعره با حضور اسماعیل آذر و شعر خوانی شاعران آئینی کشور پیش‌بینی شده است.

    همچنین بیان احکام شرعی، قرآن و اذان، برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت امام حسن مجتبی(ع) و مدیحه سرایی، اجرای برنامه‌های میدانی از جمله طبیب دوار، میز خدمت و پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و دینی، میز خدمات هنری شامل نقاشی و خطاطی، رزق قرآنی، گروه سرود، کبوترانه، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، پرسمان دینی، تقدیر از خیرین و مناجات خوانی از دیگر برنامه‌های اجرایی شب و روز میلاد این امام همام است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.