حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه‌داری عاملی برای مبتلا شدن به بیماری کرونا نیست
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 2:06
  • شناسه : 13501
    بازدید 12
    0

    یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود به هیچ عنوان روزه‌داری را عاملی برای مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ نمی‌داند به همین دلیل هیچ ممنوعیتی در رابطه با روزه‌داری در حوزه بیماری کرونا وجود ندارد. به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرشید عابدی، متخصص بیماری‌های عفونی، ۲۸ […]

    پ
    پ

    یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود به هیچ عنوان روزه‌داری را عاملی برای مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ نمی‌داند به همین دلیل هیچ ممنوعیتی در رابطه با روزه‌داری در حوزه بیماری کرونا وجود ندارد.
    به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرشید عابدی، متخصص بیماری‌های عفونی، ۲۸ فروردین‌ماه در خصوص روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، گفت: مشخصا روزه‌داری هیچ دلیل و زمینه‌ای برای ابتلا به کرونا ایجاد نمی‌کند؛ حتی مطالعاتی انجام شده که روزه‌داری خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

    وی افزود: سازمان بهداشت جهانی نیز در گزارش خود به هیچ عنوان روزه‌داری را عاملی برای مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ نمی‌داند به همین دلیل هیچ ممنوعیتی در رابطه با روزه‌داری در حوزه بیماری کرونا وجود ندارد.

    متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: بیمارانی که بستری هستند و درگیری‌های تنفسی دارند، تا زمانی که این درگیری تنفسی وجود دارد، با نظر پزشک معالج خود می‌توانند روزه نگیرند، چراکه براساس میزان درگیری تنفسی تعیین سطح صورت می‌گیرد، حتما با پزشک معالج خود مشورتی داشته باشند.

    عابدی بیان کرد: متأسفانه به‌دلیل اینکه در پیک چهارم کرونا عمده ابتلاهای ما بر اثر دورهمی‌های درون خانوادگی صورت می‌گیرد و بسیاری به‌صورت خانوادگی بستری هستند، تلاش کنیم دورهمی‌هایی که مربوط به تلاوت قرآن کریم است را به‌صورت مجازی برگزار کنیم.

    وی یادآور شد: سعی کنیم از افطاری دادن پرهیز و به جای آن هزینه‌های این افطارهای دسته جمعی را به نیازمندان کمک کنیم که قطعا یک کمک مؤمنانه است و تأثیرگذار خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.