حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
رمضان راه جذب رحمت الهی /چرا روزه تنها بر امت اسلام واجب شد؟
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 5:07
  • شناسه : 13464
    بازدید 6
    0

    حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه تنها ماه از سال قمری که قرآن از آن یاد می کند ماه رمضان است گفت: خداوند متعال برای ما راهی گشود تا بتوانیم احسان لطف و کرمش را جذب کنیم. حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف شبستان […]

    پ
    پ

    حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه تنها ماه از سال قمری که قرآن از آن یاد می کند ماه رمضان است گفت: خداوند متعال برای ما راهی گشود تا بتوانیم احسان لطف و کرمش را جذب کنیم.
    حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف شبستان با اشاره به جایگاه شکرگزاری به واسطه ورود به ماه مهمانی خداوند گفت: امام سجاد علیه السلام در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه با اشاره به ثنا و حمد الهی به واسطه درک ماه مبارک رمضان می فرمایند که خداوند متعال برای ما راهی گشود تا بتوانیم احسان لطف و کرمش را جذب کنیم. اگر ما انسانها از جسم و روح تشکیل شده ایم خداوند متعال مسیر جذب احسانش را بر اساس اقتضائات وجودی انسان قرار داده است و یکی از این راه ها ماه مبارک رمضان است.

    وی افزود: از همین روست که امام سجاد علیه السلام در دعای خود می فرماید که راه جذب رحمت و احسان الهی ماه مبارک رمضان است اما سوال اینجاست که چرا این ماه به خداوند متعال منصوب شده است در صورتی که ما عقیده داریم تمام ماه ها و تمام آنچه که در آسمانها و زمین است متعلق به اوست؟

    حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: در پاسخ باید گفت که این مالکیت اختصاص ویژه دارد یعنی ماه رمضان به صورت ویژه به خداوند متعال منصوب است از این رو است که ماه مبارک رمضان به خودی خود جاذب رحمت و احسان الهی است.

    وی افزود: همان طور که میدانید تنها ماه از سال قمری که قرآن از آن یاد می کند ماه رمضان است چرا که دارای عظمت و بزرگی بسیار است. ماه رمضان ماه روزه و یا ماه اسلام نیز نامیده میشود چرا که انسانها در این ماه تسلیم خداوند متعال است. ماه رمضان نه تنها باعث عظمت اسلام است بلکه یکی از شعائر دین الهی است.

    رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: در روایت است که تنها امتی که روزه ماه رمضان بر آن واجب شد و خدا منت نهاد تا این رحمت الهی بر آنها گسترش یابد اسلام است برخی سوال کردند که چرا قرآن کریم می فرماید روزه بر پیشینیان شما نیز واجب گشته بود؟ در روایت آمده است که خداوند متعال تنها بر انبیا و پیامبران گذشته روزه را واجب کرده بود در واقع خداوند متعال عمل پیامبران گذشته را بر امت اسلام قرار داد تا از جایگاه والایی برخوردار باشند انسان با روزه گرفتن در ماه رمضان تنها کار انبیای گذشته را انجام میدهد بلکه پاک و پاکیزه می شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با ماه رمضان از مدرسه طاغوت و شیطان و گناه جدا می شود و با ورود به ماه ایستادن و قیام در برابر شیطان، با شب زنده داری و عبادت به پروردگار عالم نزدیک می شود.ماه رمضان ماه رشد روحانی انسان و آغاز زندگی جدید او است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.