حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ماه رمضان؛ از پخش زنده تا پویش ختم قرآن
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 0:25
  • شناسه : 13423
    بازدید 5
    2

    مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به تدارک برنامه‌های قرآنی متنوع در حرم مطهر رضوی گفت: در این ایام علاوه برپایی محفل قرآنی روزانه و کرسی تلاوت رضوی شاهد پخش زنده در فضای مجازی و شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، پویش ختم قرآن و اجرای تواشیح و همخوانی نیز خواهیم بود. حجت‌الاسلام‌ سیدمسعود میریان […]

    پ
    پ

    مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به تدارک برنامه‌های قرآنی متنوع در حرم مطهر رضوی گفت: در این ایام علاوه برپایی محفل قرآنی روزانه و کرسی تلاوت رضوی شاهد پخش زنده در فضای مجازی و شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، پویش ختم قرآن و اجرای تواشیح و همخوانی نیز خواهیم بود.
    حجت‌الاسلام‌ سیدمسعود میریان برپایی محافل بزرگ قرآنی روزانه را مهم‌ترین برنامه قرآنی حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: نخستین محفل قرآنی روزانه حرم مطهر رضوی، همه‌روزه بعد از اقامه نماز صبح در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برپا خواهد شد.

    مدیر مرکز قرآن کریم آستان‌قدس رضوی بابیان اینکه دو محفل بزرگ قرآنی دیگر از ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی حرم رضوی، «کرسی تلاوت رضوی» است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر حضرت رضا(ع) برپا می‌شود.

    وی ادامه داد: محفل قرآنی «ام ابیها» نیز ویژه بانوان است که همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در مدرسه خیرات خان حرم مطهر و محفل قرآنی «ابناء الرضا(ع)» ویژه نوجوانان همه‌روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹در صحن امام حسن مجتبی(ع) دو محفل قرآنی دیگر ماه مبارک رمضان است.

    پخش زنده در فضای مجازی و شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی

    میریان با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های قرآنی حرم مطهر علاوه بر میزبانی از زائرانی که به حرم مطهر امام رضا(ع)، مشرف می‌شوند مخاطبان گسترده‌تری در سراسر کشور و اقصی نقاط جهان خواهد داشت، ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده بسیاری از شبکه‌های رادیوتلویزیونی داخلی و خارجی این محافل را به‌صورت زنده پخش خواهند کرد، همچنین استفاده از بستر فضای مجازی برای پوشش گسترده‌تر این محافل قرآنی نیز تعداد مخاطبان آن را بیشتر کرده است.

    از پویش ختم قرآن تا آغاز نهضت ملی

    وی با تأکید بر اینکه در کنار برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی برنامه‌های دیگری نیز در این ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌شده است. یادآور شد: گردهمایی قرآنی جامعه قرآنی مکتب سلیمانی در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان، اعزام قاریان و گروه‌های تواشیح به مساجد، برپایی پویش ختم قرآن کریم، برگزاری محفل قرآنی ویژه قرآن آموزان مهدالرضا(ع)، ویژه‌برنامه «نسیم باران» با همکاری رادیو زیارت، رونمایی از پوستر نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن اعتاب مقدسه کشور با عنوان «من قرآن را دوست دارم» و اجرای گروه تواشیح و همخوانی امام رضا(ع) از دیگر برنامه قرآنی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.