حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به مناسب آغاز ماه مبارک رمضان
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 0:01
  • شناسه : 13416
    بازدید 7
    1

    دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان فضیلت های این ماه را برشمرد و بر رعایت شئونات آن و دستگیری از مستمندان تاکید کرد. سید حسن نصرالله چهارشنبه شب گفت: از مهمترین اعمالی که در ماه مبارک رمضان به انجام آن سفارش شده است، استغفار و ذکر دعا و […]

    پ
    پ

    دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان فضیلت های این ماه را برشمرد و بر رعایت شئونات آن و دستگیری از مستمندان تاکید کرد.

    سید حسن نصرالله چهارشنبه شب گفت: از مهمترین اعمالی که در ماه مبارک رمضان به انجام آن سفارش شده است، استغفار و ذکر دعا و یاد خداست.

    وی ادامه داد که پیامبر اکرم (ص) در این باره فرموده اند که با استغفار از گناهان خود را خلاص کنید.

    حسن نصرالله افزود: اگر در این ماه روزه داری را افطار بدهید گویا همه بندگان خدا را اطعام کرده اید.

    وی یادآورشد که نفس عمل در افطاری دادن، ایجاد مودت، دوستی و برادری و همدلی است.

    نصرالله همچنین به فضیلت های میهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه دعوت کننده خود خداوند و خالق آسمان ها و زمین است و کل مخلوقات و انسانها مهمان خداوند هستند. مهمانی ماه خدا یک مهمانی عام است و این ماهی است که شما به مهمانی خدا دعوت شده اید.
    وی افزود: بخشی از فضیلت و برکت ماه رمضان تسبیح گفتن های شماست. در این ماه حتی خواب روزه داران نیزعبادت است. خداوند در این ماه شرایطی گذاشته است برای قبولی اعمال.
    نصرالله گفت: باید در این ماه از خداوند کمک بگیریم تا اعمالمان مقبول درگاه او باشد.
    وی در باره اعمال ماه مبارک رمضان افزود: پیامبر فرمونده اند که با نیت های صادقانه بخواهید که توفیق بدهد که بتوانید قرآن بخوانید.
    دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ماه مبارک رمضان این همه ویژگی، عظمت و جایگاه و کرامت نزد خداوند دارد و انسان نباید فرصت را از دست بدهد. بدبخت کسی است که در این ماه از غفران الهی خود را محروم کند.
    نصرالله روزه داری و اعمال ماه مبارک رمضان را دارای حکمت و پند آموز دانست و گفت در تشنگی و گرسنگی خود در این ماه، تشنگی و گرسنگی روز قیامت را بیاد آورید.
    دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ماه رمضان دارای جنبه های تربیتی است گفت که در این ماه سفارش شده است که به فقرا صدقه بدهید و از مساکین و مستمندان دستگیری کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.