حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3576 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه امام رضا(ع) به رفع کینه‌ها قبل از ورود به ماه رمضان
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 22:08
  • شناسه : 13170
    بازدید 1
    0

    استاد حوزه علمیه گفت: برای ورود به ماه ضیافت الهی نباید کینه‌ای در دل نسبت به دیگران داشته باشیم اگر کسی با کسی اختلاف و ناراحتی دارد باید قبل از ورود به ماه رمضان این اختلافات را رفع کند. حجت‌الاسلام حسینی قمی طی سخنانی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ماه شعبان ماه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    استاد حوزه علمیه گفت: برای ورود به ماه ضیافت الهی نباید کینه‌ای در دل نسبت به دیگران داشته باشیم اگر کسی با کسی اختلاف و ناراحتی دارد باید قبل از ورود به ماه رمضان این اختلافات را رفع کند.
    حجت‌الاسلام حسینی قمی طی سخنانی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ماه شعبان ماه بسیار باعظمت و در حقیقت مقدمه‌ای برای ورود به ماه ضیافت الهی است.

    وی افزود: امام رضا علیه‌السلام در کلام نورانی خود به اباصلت می‌فرماید اگر کوتاهی در ماه شعبان صورت گرفته باید در روزهای پایانی جبران و کارهای بیهوده کنار گذاشته شود.

    استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند از انجام کارهای بیهوده فاصله بگیرد مسیر زندگی خود را متحول کرده است اما متأسفانه امروزه با فضای مجازی مشغول و از دنیای حقیقی غافل شده‌ایم.

    حسینی قمی تأکید کرد: طبق کلام نورانی امام رضا علیه‌السلام قرائت ادعیه، استغفار از معاصی، توبه از گناهان و قرائت قرآن کریم در ماه شعبان بسیار اهمیت دارد چراکه باعث می‌شود انسان با طهارت و پاکی و خلوص وارد ماه رمضان شود.

    وی یادآور شد: ورود به میهمانی خداوند نیاز به پاکی و طهارت دارد و طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام باید در ماه شعبان امانت‌ها پرداخت، حق‌الله و حق‌الناس‌ها ادا شود تا با لقمه حلال افطار کنیم.

    استاد حوزه علمیه افزود: طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام، برای ورود به ماه ضیافت الهی نباید کینه‌ای در دل نسبت به دیگران داشته باشیم و این کینه باید ریشه‌کن شده باشد.

    حسینی قمی در ادامه گفت: اگر کسی خدای‌ناکرده با والدین و اقوام و… اختلاف و ناراحتی دارد باید تا قبل از ورود به ماه رمضان این اختلافات را رفع کند.

    وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که زمینه گناه در زندگی باشد گرفتاری‌ها هم بیشتر می‌شود و هر انسانی خودش به‌خوبی می‌داند زمینه‌های معاصی چه چیزهایی است.

    استاد حوزه علمیه یادآور شد: دنیای غرب و استکبار به بهانه تحریم حتی داروهای سرطانی را به ایران نمی‌دهند اما ده‌ها برنامه ماهواره‌ای را به‌صورت رایگان در اختیار جوانان ایرانی قرار می‌دهند که این مسئله عمق خباثت کشورهای اروپایی و غربی را نشان می‌دهد.

    حسینی قمی خاطرنشان کرد: سخاوت غربی‌ها نسبت به تولید و پخش برنامه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان تماماً در راستای ایجاد زمینه‌های معاصی جوانان ایران است. طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام خداوند در ماه شعبان عده‌ای را به خاطر حرمت ماه مبارک رمضان مورد مغفرت قرار می‌دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.