حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3654 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
وضعیت قیمت خرما در رمضان ۱۴۰۰
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 21:54
  • شناسه : 13148
    بازدید 5
    0

    رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت:قیمت خرما در ماه رمضان ۱۴۰۰ افزایش نمی‌یابد. به نقل از صدا و سیما؛ آقای عباس تابش افزود: در تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز ماه رمضان ۱۴۰۰ هیچ مشکلی وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده، قیمت خرما در این ماه افزایش نخواهد یافت. رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان […]

    پ
    پ

    رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت:قیمت خرما در ماه رمضان ۱۴۰۰ افزایش نمی‌یابد.
    به نقل از صدا و سیما؛ آقای عباس تابش افزود: در تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز ماه رمضان ۱۴۰۰ هیچ مشکلی وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده، قیمت خرما در این ماه افزایش نخواهد یافت.

    رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاه‌های مربوطه تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تامین کالا‌های پرمصرف ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه با تدارکی که دیده شده، همه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته است.

    وی گفت: در خصوص کارخانجات روغن خوراکی نیز امسال متفاوت از سال‌های گذشته به تفکیک واحد‌های تولیدی، نوع تولید مشخص شده و به اندازه نیاز واحد، روغن خام تحویل داده شده است.

    رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افزود: به این ترتیب مشخص است که هر کارخانه با چه ضرایبی روغن جامد، نیمه جامد، پخت و پز و روغن سرخ کردنی تولید می‌کند، ضمن این که بازرسان مقیم سازمان حمایت در واحد‌های تولیدی مستقر شده اند، همچنین براساس داده‌های سامانه جامع انبار، شرکت‌های پخش که روغن را تحویل گرفته اند پایش می‌شوند و هر روز با آن‌ها مکاتبه می‌شود تا براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع انبار شرکت‌های پخش روغن را در انبار‌های شان ذخیره کنند، ضمن این که این ذخیره تاریخ مشخصی دارد و اگر از آن تاریخ عدول شود، حتما مشمول احتکار خواهد شد و اگر میزان موجودی انبار این شرکت‌ها با ارقام سامانه جامع انبار‌ها همکاری نداشته باشند موضوع به عنوان عدم ثبت اطلاعات درست تلقی شده و به دلیل عرضه خارج از شبکه با شرکت مربوطه برخورد می‌شود.

    تابش با اشاره به این که روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار موجود است گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در خصوص تامین روغن جامد است که با برنامه ریزی‌های انجام شده و نظارت، امیدواریم تا پیش از ماه مبارک رمضان این مشکل برطرف شود.

    وی افزود: علت آن که روغن سرخ کردنی در برخی از خرده فروشی‌ها عرضه نمی‌شود کمبود آن نیست بلکه موضوع این است که این خرده فروشی‌ها واحد خود را در سامانه جامع تجارت تعریف نکرده و کد نقش دریافت نکرده اند چرا که همه واحد‌های متقاضی توزیع انواع روغن باید در سامانه جامع تجارت واحد خود را تعریف کرده و کد نقش دریافت کنند، در غیر این صورت حق عرضه روغن خوراکی ندارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.