حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در آستانه ماه رمضان
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: 20:59
  • شناسه : 13115
    بازدید 5
    0

    سازمان بهداشت جهانی از مسلمانان خواست در ماه مبارک رمضان پیش رو از تجمع در مکان‌های بسته خودداری و اصول پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت کنند. به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی از مسلمانان خواست، در مناسک این ماه به قوانین پایبند باشند تا جشن‌ها و مراسم دینی مخصوص این […]

    پ
    پ

    سازمان بهداشت جهانی از مسلمانان خواست در ماه مبارک رمضان پیش رو از تجمع در مکان‌های بسته خودداری و اصول پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت کنند.
    به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی از مسلمانان خواست، در مناسک این ماه به قوانین پایبند باشند تا جشن‌ها و مراسم دینی مخصوص این ماه منجر به گسترش کرونا نشود.

    در این بیانیه آمده است: در کشورهایی که با شیوع گسترده ویروس روبرو هستند، باید جلسات به صورت مجازی (از طریق اینترنت) برگزار شود یا محدود کردن آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

    در ماه رمضان، مسلمانان وقت زیادی را در مساجد می‌گذرانند و هنگام صرف افطار دور یک سفره بزرگ جمع می‌شوند. سازمان بهداشت جهانی افزود: بهتر است همه رویدادهای عمومی در فضای باز و با تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان و برای مدت زمان کوتاه برگزار و اطمینان حاصل شود که مکان اجتماع، از تهویه خوبی برخوردار است.

    این سازمان توصیه کرده که در تمام مناطق شستن دست در مساجد صابون تهیه شود و همچنین مواد ضد عفونی کننده (حاوی حداقل ۷۰ درصد الکل) و دستمال مرطوب برای مومنان فراهم شود.

    کارشناسان سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کنند که افراد سجاده‌های نماز را بر روی زمین قرار دهند و مسئولان برچسب فاصله‌گذاری را در مکانی قابل مشاهده قرار دهند تا نسبت به لزوم حفظ فاصله هشدار دهند.

    متخصصان بهداشت جهانی تاکید می‌کنند از ضیافت‌های دسته جمعی در هنگام افطار خودداری و در عوض، بهتر است مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.