حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ماه رمضان ۱۴۰۰ چه تاریخی است؟
  • ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت: 5:10
  • شناسه : 13045
    بازدید 10
    0

    ما در این مطلب تاریخ شروع ماه رمضان و عید فطر ۱۴۰۰ را آورده ایم. جالب است بدانید در یکی از سال‌های آینده در یک سال شمسی دو ماه رمضان خواهیم داشت. چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه، سال ۱۴۰۰ روز اول ماه مبارک رمضان می باشد. چرا تاریخ شروع ماه رمضان هر سال تغییر می‌کند؟ به […]

    پ
    پ

    ما در این مطلب تاریخ شروع ماه رمضان و عید فطر ۱۴۰۰ را آورده ایم. جالب است بدانید در یکی از سال‌های آینده در یک سال شمسی دو ماه رمضان خواهیم داشت.
    چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه، سال ۱۴۰۰ روز اول ماه مبارک رمضان می باشد.

    چرا تاریخ شروع ماه رمضان هر سال تغییر می‌کند؟

    به علت قمری بودن این ماه، در ایران شروع ماه رمضان تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

    این اتفاق به این خاطر می‌افتد که تعداد روز‌های ماه قمری ۳۵۴ روز است و تعداد روز‌های شمسی ۳۶۵ روز که در سال کبیسه به ۳۶۶ روز نیز تغییر پیدا می‌کند.

    کدام سال دو ماه رمضان داریم؟

    سال ١۴٠٢ دو ماه رمضان خواهیم داشت یعنی مثل سال ٩۵ که در تقویم دو بار روز زن داشتیم، ماه رمضان در این سال یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال رخ می‌دهد، تاریخ شروع آن را می‌توانید در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

    تاریخ عید سعید فطر ۱۴۰۰

    پنج شنبه ۲۳ یا جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، عید سعید فطر خواهد بود.

    عید فطر یکى از عیدهای بزرگ در اسلام است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می‌طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.