حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
قدر سلامتی هدیه ماه مبارک رمضان را بدانیم
  • ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت: 4:03
  • شناسه : 13014
    بازدید 9
    0

    متخصص تغذیه البرزی گفت: یکی ازبرکات مهم ماه مبارک رمضان دربخش سلامت است که باید قدرهدیه سلامتی این ماه بندگی را بدانیم و آن را با توجه کردن به نکات تغذیه مناسب حفظ کنیم. دکتر محمدرضا اسپرورین روزیکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با فرارسیدن عید فطر، مصرف  خوراکی های غیرمجاز افزایش می یابد […]

    پ
    پ

    متخصص تغذیه البرزی گفت: یکی ازبرکات مهم ماه مبارک رمضان دربخش سلامت است که باید قدرهدیه سلامتی این ماه بندگی را بدانیم و آن را با توجه کردن به نکات تغذیه مناسب حفظ کنیم.

    دکتر محمدرضا اسپرورین روزیکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با فرارسیدن عید فطر، مصرف  خوراکی های غیرمجاز افزایش می یابد که این موضوع وضعیت جسمی روزه داران را تحت تاثیرقرارمی دهد.

    وی با اشاره به اینکه برای حفظ سلامتی باید ازاین آسیب پذیری جلوگیری کنیم،خاطرنشان کرد: برای اینکه درفصول مختلف سلامت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم باید به خوراکی های بد نه بگوییم تا بتوانیم سلامت بمانیم. سعی کردیم درمدت یک ماهی که مهمانی خدا بودیم زیرساخت های روزه داری را رعایت کنیم لذا ضرورت دارد از امروزبه شکرانه یک ماه بندگی مراقب این سلامت الهی باشیم زیرا سلامت ارزشمندترین نعمت خدادادی است.

    وی ادامه داد: استفاده از میوه  و سبزیجات برای حفظ وارتقاء سلامتی هم پس از یک ماه روزه داری به منظورحفظ سلامتی حرف اول را می زند.

    این متخصص تغذیه یادآورشد: دریک ماه روزداری، بدن پاکسازی شده لذا نباید بدن را تحت فشار قراردهیم بلکه با کم خوری و استفاده از سبزیجات و میوه ها را در طول شبانه روز فراموش نکنیم.

    وی با بیان اینکه بعد ازماه رمضان دچار سوءهاضمه نشویم، افزود: باید غذاها را با حجم کم و در وعده های غذایی متعدد مصرف کنیم.

    دکتراسپرورین گفت: بهتراست دراین روزها غذاها را کم حجم انتخاب کنید واز تنوع غذایی دریک وعده غذایی پرهیز وازغذاهای بخارپزاستفاده کنید.

    وی تاکید کرد: به ساعات منظم غذا خوردن دقت کنید واز اینکه در هر زمان و ساعتی نوشیدنی و غذا استفاده کنید بپرهیزید. چون این بی نظمی سبب سوءهاضمه و مشکلات عدیده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.